نحوه ترجمه پیام ها در تلگرام

نحوه ترجمه پیام ها در تلگرام

تلگرام همیشه برتری خود را برای حفظ حریم خصوصی به اثبات رسانده است. این برنامه دارای ویژگی های جدیدی مانند اشتراک گذاری صفحه نمایش خود در تلفن همراه و رایانه است. علاوه بر این، تلگرام یک ویژگی برای رفع مشکلات زبان در میان کاربرانش ارائه می‌کند که امکان ترجمه پیام‌ها در داخل اپلیکیشن تلگرام است.

ترجمه پیام ها در تلگرام

با عضویت در چندین گروه تلگرامی مورد علاقه، ممکن است با افرادی دوست شوید که ممکن است با تایپ کردن به زبان انگلیسی مشکل داشته باشند. ویژگی جدید ترجمه تلگرام به شما امکان می دهد ترجمه پیام هایی را که دریافت کرده اید به زبان غیر مادری خود مشاهده کنید. در اینجا نحوه استفاده از این ویژگی آمده است.

چگونه ترجمه تلگرام را روشن کنیم

قابلیت ترجمه تلگرام در داخل تنظیمات قرار دارد. قبل از فعال کردن این گزینه، اپلیکیشن تلگرام را در گوشی خود به روزرسانی کنید. پس از آن مراحل زیر را دنبال کنید تا قابلیت ترجمه فعال شود.

مرحله 1: برنامه تلگرام را در اندروید یا آیفون خود باز کنید.

مرحله 2: روی منوی 3حطی در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر ضربه بزنید.

مرحله 3: تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

نحوه ترجمه پیام ها در تلگرام

مرحله 4: به گزینه Language در قسمت تنظیمات بروید.

نحوه ترجمه پیام ها در تلگرام

مرحله 5: در بالای پنجره، گزینه “Show Translate Button” را تغییر دهید.

نحوه ترجمه پیام ها در تلگرام

مرحله ششم: پس از انجام این کار، تلگرام گزینه دوم را نمایان می کند. می گوید “Do Not Translate” و اگر پیش فرض برنامه انگلیسی باشد روی انگلیسی تنظیم می شود.

مرحله 7: برای ترجمه پیام هایی که به زبان خارجی دریافت می کنید به زبان دیگری مانند هلندی، باید زبان پیش فرض برنامه را تغییر دهید. در زیر گزینه های زبان در تنظیمات، باید زبان های موجود و پشتیبانی شده را انتخاب کنید – هلندی، فرانسوی، آلمانی، عربی، بلاروسی، کاتالان و غیره.

توجه داشته باشید که در حالی که می‌توانید ویژگی ترجمه را فقط از برنامه تلفن همراه فعال کنید، نمی‌توانید این کار را با استفاده از دسکتاپ یا نسخه وب تلگرام انجام دهید. باید زبان پیش فرض برنامه را در رایانه خود تغییر دهید.

نحوه ترجمه پیام ها با استفاده از تلگرام

پس از فعال‌سازی قابلیت ترجمه، تمام متن‌هایی که به زبان خارجی (پشتیبانی‌شده) دریافت می‌کنید به زبان مورد نظر شما ترجمه می‌شود. در زمان نگارش این مقاله، ترجمه بلادرنگ پیام تنها از طریق اپلیکیشن تلگرام برای موبایل در دسترس بود.

بیشتر بخوانید  تلگرام بلک بری

تلگرام برای ارائه نتایج از گوگل ترنسلیت استفاده می کند. بنابراین ممکن است ترجمه کاملا دقیق نباشد. همچنین پیام ها ابتدا برای تفسیر به سرورهای گوگل می روند و سپس ترجمه در تلگرام ظاهر می شود. بنابراین از ارسال یا مکالمه در مورد اطلاعات حساس خودداری کنید.

مرحله 1: در تلگرام، چتی را باز کنید که حاوی پیامی به زبان خارجی است.

مرحله 2: یک بار روی پیام ضربه بزنید. روی پیام کلیک طولانی نکنید، در غیر این صورت مجموعه ای از ویژگی ها ظاهر می شود. یک منوی کوچک با گزینه های مختلف ظاهر می شود. ترجمه (Translate ) را از آن انتخاب کنید.

نحوه ترجمه پیام ها در تلگرام

مرحله 3: ترجمه به زبان انتخاب شده در پایین صفحه ظاهر می شود. تلگرام زبان مبدأ را به طور خودکار تشخیص می دهد.

نحوه ترجمه پیام ها در تلگرام

مرحله 4: پس از خواندن ترجمه، دکمه « Close Translation» را انتخاب کنید.

برنامه تلگرام: IOS در مقابل اندروید

اگر از تلگرام در اندروید استفاده می‌کنید، هنگام ترجمه پیام، گزینه‌های محدودی خواهید داشت. شما متن ترجمه شده را در یک کادر مشاهده خواهید کرد، اما کار زیادی نمی توانید با آن انجام دهید. می‌توانید با کشیدن انگشت خود روی آن و سپس کپی کردن یا اشتراک‌گذاری آن با شخص دیگری، متن را کلیک طولانی کرده و به صورت دستی انتخاب کنید.

در iOS، قابلیت ترجمه در تلگرام چند گزینه دیگر را ارائه می دهد. به عنوان مثال، می توانید با یک ضربه ” Copy Translation” را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً از کادر ترجمه « Change Language» را برای تغییر زبان انتخاب کنید و متن را بدون خروج از مکالمه به زبان دیگری ترجمه کنید تا زبان پیش‌فرض برنامه را تغییر دهید.

ترجمه آسان با تلگرام

قابلیت ترجمه تلگرام راه مناسبی برای برقراری ارتباط با افرادی که انگلیسی یا زبان مادری شما را بلد نیستند فراهم می کند. اگر بیشتر برای چت معمولی در تلگرام هستید، باید بدون مشکل پیش بروید.

 

 

 

4/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه ترجمه پیام ها در تلگرام

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *