نحوه بهبود قابلیت 3D Touch

3D Touch

یکی از قابلیت هایی که در گوشی های آیفون از آیفون 6 اس به بعد در آن ها تعبیه شده است قابلیت 3D Touch می باشد که بسیاری از افراد هنوز نحوه ی کار کردن با آن را بلد نیستند ولی به طور کلی این قابلیت نیز با حالت ایده آل خود فاصله دارد. این کمپانی پس از رونمایی این قابلیت در سال 2014 میلادی نسخه ی جدیدی از تکنولوژی Peek and Pop را نیز معرفی نمود.

3D Touch آیفون

اکنون چهار سال از زمان رونمایی این قابلیت می گذرد ولی بخش اعظمی از کاربران همچنان نحوه‌ی کارکردن با این قابلیت را به‌ درستی بلد نیستند. حتی افرادی هم که در زمینه‌ ی تکنولوژی‌ های جدید حرفه ای هستند نیز به طور صحیح نمی‌ دانند کدام اپلیکیشن ها قابلیت استفاده از 3D Touch را دارا می باشند؛ اگر یک حساب سرانگشتی کنیم می‌ توانیم متوجه شویم که سطح اطلاعات کاربران عادی از این قابلیت بسیار پایین می باشد.

به نظر شما اگر قصد داشته باشیم که تمامی لینک‌ ها را با رنگ و متن عادی نشان دهیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ جواب مشخص است، کاربران عادی نمی‌ توانند لینک‌ ها را دقیقا شناسایی نموده و بر روی آن‌ها کلیک نمایند. این مسئله دیققا مسئله ای است که کاربران با قابلیت 3D Touch دارند؛ کاربران نمی‌ توانند به راحتی آن ها را شناسایی نمایند و اگر کاربر دکمه ای که این قابلیت را دارد، نتواند در مرحله‌ ی ابتدایی شناسایی نماید، قطعا از خدمات آن نیز نمی تواند استفاده کند و تبدیل به یک قابلیت بلااستفاده خواهد شد.

اکنون به تصویر پایین نگاهی بیندازید، آیا می‌ توانید دکمه‌ های که دارای قابلیت 3D Touch می باشند را از سایر دکمه ها تشخیص دهید؟

3D Touch

باید بگوییم که هیچ یک از این دکمه‌ ها این قابلیت را ندارند. پس چگونه باید متوجه شد؟ هم اکنون تنها روش، کلیک‌ کردن بر روی تک‌ تک دکمه‌ ها و سپس به خاطر سپردن آن ها می باشد. برای مثال؛ به منظور دسترسی به Personal Hotspot و AirDrop باید ابتدا دست خود را بر روی تب 4 Button Control گذاشته و چند ثانیه نگه دارید. اکنون برای ما مشخص شد که مسئله از کجاست و برای حل آن یک راه‌حل نیز وجود دارد. همانند کاری که سال‌ ها پیش در وب صورت گرفت و تفاوتی معنادار میان لینک و متن عادی ساخته شد، می‌ توانید با ایجاد یک افکت گرافیکی دکمه‌ هایی که دارای قابلیت 3D Touch می باشند را از سایرین جدا کرد.

بیشتر بخوانید  انتشار تصویری از محافظ نمایشگر اپل آیفون SE 4

3D Touch 3D Touch 3D Touch

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه بهبود قابلیت 3D Touch

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *