چند نکته در خصوص 3D Touch گوشی های آیفون

3D Touch

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی گوشی های کمپانی اپل، قابلیت 3D Touch می باشد که بسیاری از کاربران آیفون از ویژگی های آن بی اطلاع بوده و به طور کلی از آن استفاده نمی کنند. 3D Touch قابلیتی است که در سایر برندها و گوشی های دیگر قابل مشاهده نمی باشد؛ این قابلیت در گوشی های آیفون 6 اس، 7، 7 پلاس، 8 و 8 پلاس و آیفون 10 تعبیه شده است.

با استفاده از 3D Touch می توانید از قابلیت های جالبی نظیر Peek & Pop استفاده نمایید تا برای اطلاع از نوتیفیکیشن ها حتما احتیاج به وارد شدن داخل اپلیکیشن ها نباشد. به علاوه قابلیت های دیگری نیز برای 3D Touch درنظر گرفته شده است که در این بخش قصد داریم به آن ها اشاره کنیم. باید به یک نکته اشاره داشته باشیم که این قابلیت یک قابلیت فشاری بر روی صفحه نمایش گوشی های آیفون می باشد که وقتی کمی بر روی صفحه نمایش فشار بیشتر اعمال می کنید سیستم عامل iOS تشخیص داده و عملکردی متفاوت را برای شما به نمایش می گذارد.

حذف تمامی نوتیفیکشن ها تنها با یک کلیک!

3D Touch

قطعا شما نیز برای پاک کردن اعلان ها به مشکل خورده اید، زیرا پاک کردن تک تک آن ها کاری بسیار سخت و دشوار می باشد و زمان زیادی از کاربر می برد. به هرحال با استفاده از 3D Touch می توانید آن ها به راحتی حذف نماید و تنها کافیست بر روی X کوچکی که در بخش اعلان ها وجود دارد محکم کلیک کنید و Clear All Notifications را انتخاب نمایید.

حرکت نشانگر در زمان تایپ

3D Touch

در موقعیتی که در حال تایپ یک متن پیام می باشید انگشتتان را بر روی کیبورد فشار داده و نگه دارید، گوشی آیفون شما در این شرایط تبدیل به یک تاچ پد می گردد که به آسانی می توانید نشانگر خود را به هرجایی که دوست دارید ببرید و از آن استفاده نمایید.

دسترسی سریع به اپلیکیشن هایی که نوتیفیکیشن دارند

3D Touch

استفاده از فولدر یک روش معقول و اساسی به منظور دسته بندی اپلیکیشن‌ ها می باشد ولی پیدا کردن یک اپلیکیشن خاص از بین تعداد زیادی از فولدر‌ها جالب نیست، به خصوص وقتی که یکی از این اپلیکیشن های درون فولدر‌ ها نوتیفیکیشن داده باشد. در این حالت اگر از قابلیت 3D Touch بر روی فولدری که نوتیفیکیشن داده استفاده نمایید می توانید لیستی از اپلیکیشن‌ هایی را مشاهده می کنید که دارای نوتیفیکیشن می باشند.

بیشتر بخوانید  احتمالا آیفون SE 2 در کار نیست!

رتبه دادن به دانلودهای اپ استور

3D Touch

اگر در حال دانلود و برورزسانی تعدادی از اپلیکیشن‌ های آیفون خود هستید ولی حجم آن ها بالاست، می‌ توانید با استفاده از 3D Touch دانلود اپلیکیشن‌های موردنیاز خودتان را اولویت بندی نمایید. برای انجام این کار تنها لازم است بر روی اپلیکیشنی که در حال دانلود می باشد از 3D Touch استفاده کرده و گزینه‌ ی Prioritise Download را انتخاب نمایید. با این روش می‌ توانیدبه راحتی در ابتدا به دانلود اپلیکیشن‌ های مهم تر بپردازید.

ذخیره تصاویر از وب سایت ها

3D Touch

در برخی از شرایط هیچ روشی برای دانلود یک تصویر از وب سایت‌ ها وجود ندارد و قطعا دلایل منطقی بسیاری دارید که می خواهید یک عکس را ذخیره نمایید. بهترین روش در گوشی های آیفون این است که از 3D Touch بر روی تصویر مورد نظر استفاده نموده، آن را به بالا بکشید و در نهایت گزینه‌ ی Save Image را انتخاب نمایید.

متن های تایپ شده را سریع تر حذف کنید

3D Touch

به منظور حذف کردن متن های تایپ شده می توانید به آسانی با نگه داشتن Backspace به  حذف سریع آن ها بپردازید. اما این موضوع با استفاده از تاچ سه بعدی سرعت بیشتری خواهد داشت.

 

با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چند نکته در خصوص 3D Touch گوشی های آیفون

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *