کاهش تقاضا گوشی های ساخت هند در این کشور

کاهش تقاضا گوشی های ساخت هند در این کشور

گوشی‌های هوشمندی که در هند ساخته شده‌اند، در سه ماهه دوم سال جاری شاهد افزایش قابل توجهی در محموله‌ها بوده‌اند. با این حال به نظر می رسد در سه ماهه سوم این دستگاه ها عملکرد چندان خوبی در بازار داخلی نداشته اند.

این خبر از گزارش Counterpoint Research به دست می آید. این شرکت شناخته شده مبتنی بر تجزیه و تحلیل دریافت که گوشی های هوشمند زیر دسته «ساخت هند» در سه ماهه سوم 2022 به طور کلی کاهش 8 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کردند. در این مدت، بازار گوشی های هوشمند هند بیش از 52 میلیون دستگاه گوشی ساخت هند را به فروش رساند. با این حال، این کاهش قابل توجه در فروش را نشان می دهد که این گزارش معتقد است احتمالاً به دلیل کاهش تقاضای مصرف کننده است.

این کاهش در فروش نیز احتمالاً به ژئوپلیتیک نامشخص مرتبط است که می تواند عامل اصلی باشد. به گفته تحلیلگر ارشد تحقیقاتی پراچیر سینگ، «محموله‌های گوشی‌های هوشمند ساخت هند در سه ماهه سوم سال 2022 نسبت به سه ماهه سوم سال 2021 کاهش یافت. دو عامل اصلی بر رشد این نوع گوشی‌های هوشمند تأثیر گذاشتند. اول، کاهش تقاضای مصرف کننده، به ویژه در بخش ورودی، به دلیل منفی بودن شاخص های کلان اقتصادی. دوم، موجودی کانال بالای موجودی در ابتدای سه ماهه نیز بر تولید در طول سه ماهه تاثیر گذاشت.

با وجود این، بخش تولید گوشی های هوشمند در کشور همچنان شاهد گسترش است و تقریباً 63 درصد از محموله ها از تولیدکنندگان داخلی و تنها 37 درصد از منابع شخص ثالث وارد می شوند. بی وای دی و لاوا دو تا از برندهایی بودند که سریع‌ترین رشد را از نظر مجموع فروش گوشی‌های هوشمند داشتند. این پژوهشگر همچنین اضافه کرد که «به طور کلی، روند تولید شاهد یک سیر صعودی با مشارکت‌های متعددی است که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده است، مانند شراکت‌هایی که بین گروه تاتا و ویسترون و فاکسکان و ودانتا اتفاق افتاده است.» بنابراین این کاهش ممکن است دائمی نباشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نحوه دانگرید گوشی سامسونگ

نظرات در مورد : کاهش تقاضا گوشی های ساخت هند در این کشور

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *