نحوه استفاده از چند پنجره در ویندوز 11

نحوه استفاده از چند پنجره در ویندوز 11

ویندوز 11 با منوی استارت جدید، رنگی تازه در برنامه های پیش فرض، ویجت های جدید، بازی های بهبود یافته ،تجربه تازه را به ارمغان می آورد. مایکروسافت بخصوص در بخش چندوظیفه ای، کل تجربه با ویندوز را بهبود بخشیده است. ویندوز 11 پنجره های  اسنپ را با یک دسکتاپ مجازی جدید در نوار وظیفه برای multitasking در جدیدترین سیستم عامل ارائه می دهد.

ویژگی چند پنجره در ویندوز 11

در اینجا نحوه استفاده از چند ویندوز در ویندوز 11 آمده است.

قبل از اینکه از ویژگی چند پنجره در ویندوز 11 استفاده کنیم، مطمئن شوید که گزینه های مربوطه را از منوی تنظیمات فعال کرده اید.

فعال کردن قابلیت Snap از تنظیمات WINDOWS 11

این قابلیت به شما امکان می دهد که از چندین پنجره در ویندوز 11 استفاده  کنید.به طور پیش فرض، گزینه Snap windows از منوی تنظیمات فعال است. اگر خودتان یا سیستم عامل ویندوز به طور تصادفی آن را غیرفعال کرده اید، وقت آن رسیده است که آن را فعال کنید.

مرحله 1: منوی تنظیمات را در ویندوز 11 باز کنید (از کلیدهای Windows + I استفاده کنید).

مرحله 2: به منوی System بروید.

مرحله 3: Multitasking را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از چند پنجره در ویندوز 11

مرحله 4: Snap windows را از منوی Multitasking فعال کنید.

نحوه استفاده از چند پنجره در ویندوز 11

روی دکمه فلش رو به پایین کلیک کنید و مطمئن شوید که همه گزینه ها برای multitasking ویندوز 11 فعال هستند. این عملکردها برای یک تجربه چندوظیفه ای (multitasking) در ویندوز 11 ضروری هستند.

نحوه استفاده از چند پنجره در ویندوز 11

می توانید آنها را بخوانید و بفهمید که چرا به طور پیش فرض در سیستم عامل ویندوز 11 فعال هستند.

 نمایش چند پنجره در ویندوز 11

مایکروسافت ویژگی  چند پنجره را در سیستم عامل ویندوز 10 نیز ارائه می دهد. اما اجرای کلی در ویندوز 11 بهتر است. برای فعال کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

یک برنامه را در ویندوز باز کنید. اکنون نشانگر ماوس را بالای نماد Maximize در نوار منو قرار دهید. ویندوز 11 گزینه ای برای استفاده از چند پنجره ای ارائه می دهد.

پنجره نمایشی را به نصف تقسیم کنید

نحوه استفاده از چند پنجره در ویندوز 11

شما ایده خوبی خواهید داشت این که که چگونه سیستم عامل ویندوز 11 پنجره فعلی را با پیش نمایش تقسیمی به شما نشان می دهد یک ایده خوب برای انتخاب است.

اولین گزینه، پنجره برنامه را به نصف تقسیم می کند. می توانید سمت چپ یا راست را انتخاب کنید و ویندوز 11 برنامه را در سمت انتخاب شده پین ​​کنید. مایکروسافت همه پیشنهاد می کند که سایر برنامه های پس زمینه را از طرف دیگر باز کند.

برنامه را انتخاب کنید و می توانید به تنظیم سبک صفحه نمایش تقسیم شده در ویندوز 11 بروید.

 پنجره با نمایش  2:1 در ویندوز 11

نحوه استفاده از چند پنجره در ویندوز 11

این یکی از پرکاربردترین سبک های multitasking ما در ویندوز 11 است. گزینه دوم به کاربران امکان می دهد یک برنامه را بصورت 1/3 در سمت راست و دومی را در سمت چپ نگه دارند.

بیشتر بخوانید  رفع خطای « Exception Breakpoint Has Been Reached» در ویندوز 11

ما معمولا Microsoft Edge را در سمت چپ و Microsoft OneNote را در پنجره کوچک سمت راست نگه می داریم.

از پنجره سه برنامه به طور همزمان استفاده کنید

از پنجره سه برنامه به طور همزمان استفاده کنید نشانگر مکان نما را بالای دکمه maximize قرار دهید و از گزینه سوم برای استفاده از سه ویندوز 11 استفاده کنید.

نشانگر موس را بالای دکمه maximize قرار دهید و از گزینه سوم برای استفاده از سه ویندوز 11 استفاده کنید.

برنامه فعلی را در نیمه سمت چپ حرکت دهید و از پنجره های باز شده، برنامه مورد نظر خود را برای ادامه کار انتخاب کنید.

تقسیم صفحه به چهار بخش در ویندوز 11

نحوه استفاده از چند پنجره در ویندوز 11

این گزینه برای کسانی که از ویندوز 11 روی صفحه نمایش بزرگتر استفاده می کنند ایده آل است. اگر از ویندوز 11 روی یک لپ تاپ 13/14 اینچی استفاده می کنید، چون کوچک است صفحه نمایش برایتان مفید نخواهد بود.

همانطور که ممکن است از پیش نمایش multitasking حدس بزنید، این گزینه پنجره های برنامه را به چهار قسمت تقسیم می کند. افرادی که از ویندوز 11 روی یک دسکتاپ بزرگ مانند یک مانیتور 27 تا 32 اینچی استفاده می کنند، این تنظیمات بخوبی نمایش داده می شود.

تقسیم کردن پنجره ها به صورت افقی در ویندوز 11

کاربران می توانند پنجره ها را به صورت افقی نیز تقسیم کنند. این برای کسانی که از ویندوز 11 در تنظیمات صفحه نمایش عمودی استفاده می کنند بسیار مفید است.

برنامه ای را که می خواهید در نیمه بالایی نمایشگر تقسیم کنید باز کنید. از Windows + کلید پیکان بالا استفاده کنید و آن را در بالا پین کنید. می توانید پنجره های برنامه را در نیمه پایینی باز کنید.

همچنین، می‌توانید پنجره‌های برنامه را در هر طرف بکشید و رها کنید تا مکان ‌نما حرکت کند. مکان نما را رها کنید، برنامه ها را پین کنید و از چند پنجره در ویندوز 11 استفاده کنید.

Windows 11 چند وظیفه ای (multitasking ) با مانیتور خارجی

این یکی دیگر از پیشرفت‌هایی است که مایکروسافت با ویندوز 11 انجام داده است. هنگامی که چند پنجره را روی دسکتاپ با استفاده از گزینه‌های multitasking ذکر شده در بالا راه‌اندازی می‌کنید، پس از جدا کردن لپ ‌تاپ ویندوز 11 از مانیتور، سیستم موقعیت‌های برنامه را به خاطر می‌آورد.

به محض اینکه لپ تاپ را دوباره به مانیتور وصل کردید، می توانید با یک کلیک به همان تنظیمات برگردید.

مانند یک حرفه ای با ویندوز 11 کار کنید

استفاده از multitasking (چندوظیفگی) ویندوز 11 لذت بخش است. برای استفاده از چند پنجره به هیچ برنامه شخص ثالثی در ویندوز 11 نیاز ندارید. مایکروسافت استفاده از چند پنجره را در آخرین سیستم عاملش بسیار راحت کرده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه استفاده از چند پنجره در ویندوز 11

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *