نحوه ارسال آنلاین تصاویر با کیفیت

ارسال آنلاین تصاویر با کیفیت

قطعا برای شما نیز این موضوع پیش آمده است که بخواهید برای دوستتان یک تصویری را ارسال نمایید تا با استفاده از جزئیات تصویر ارسال شده یک سری اطلاعات را در اختیار شما قرار بدهد ولی به این دلیل که تصویر با کیفیت بالا برای ایشان ارسال نشده است، نتوانسته اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار بدهد. در این مواقع به احتمال این سوال به ذهن شما رسیده است که چطور می شود تصاویر را با کیفیت بالا با دیگر دوستان به اشتراک گذاشت؟

اکنون تنها روشی که می توانیم با اطمینان کامل برای شما پیشنهاد کنیم این است که با استفاده از فضای ابری این کار را انجام بدهید. البته به احتمال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا از شبکه‌ های اجتماعی و پیام‌ رسان‌ ها در این زمنیه استفاده نمی کنیم؟. این موضوع یک دلیل مشخص دارد. اساسا در صورتی که شما تصمیم داشته باشید یک عکس را با استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و پیام رسان‌ ها برای سایرین ارسال نمایید، قطعا فایلی که آپلود نموده اید با همان کیفیت به دست طرف مقابل نخواهد رسید.

پیام‌ رسان‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی به این منظور که تصاویر سریع تر بارگذاری گردند تا مقدار زیادی از کیفیت آن‌ ها کم می کند. به همین دلیل می‌گوییم که بهتر است از حافظه‌ های ابری به منظور انجام این کار استفاده نمایید تا کیفیت تصاویرتان به همان صورت قبل حفظ گردد.

چه تصاویری با کیفیت هستند؟

اساسا یک تصویر با کیفیت همان تصویر اصلی است که شما آن را با دوربین گوشی هوشمند و یا دوربین‌ های حرفه‌ای خود ثبت کرده‌ اید. به عنوان مثال تصاویری که با استفاده از لنز قدرتمند گوشی های هوشمند کنونی ثبت  می‌ شوند غالبا دارای رزولوشنی بالا و حجمی برابر با 2 یا 3 مگابایتی دارند. به چنین عکسی، یک عکس با کیفیت اطلاق می گردد، زیرا به طور مستقیم با استفاده از لنز یک دوربین گرفته شده و هیچگونه کاهش حجمی را نداشته است.

در صورتی که چنین تصویری را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و یا فیسبوک آپلود نمایید و مجددا آن را دانلود کنید خواهید دید که حجم نهایی آن فایل به رقمی حدود 75 کیلوبایت کاهش یافته است. نکته جالب اینجاست که می‌ توانید با مشاهده ی جزئیات تصویر دانلود شده مشاهده کرد که رزولوشن آن به شدت تغییر کرده است. اکنون به عکس دوم نمی توان عنوان تصویر با کیفیت را داد، زیرا هیچگونه سند اصالتی نداشته و جزئیات فنی و حتی خود تصویر به هیچ‌ عنوان قابل مقایسه با تصویر با کیفیت اصلی نمی باشد.

اشتراک گذاری در فضای ابری

بر اساس مفهومی که در خصوص تصویر با کیفیت بیان کردیم ، می توان گفت که ارسال تصویر با کیفیت از طریق شبکه های اجتماعی کار اشتباهی است. به همین دلیل در صورتی که کیفیت تصاویر برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است قطعا باید دو و یا حتی سه سرویس مختلف به منظور اشتراک گذاری ابری تصاویر را شناسایی کنید تا بتوانید در بهترین شرایط ممکن تصاویر اورجینالتان را با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

ارسال آنلاین تصاویر با کیفیت

  • Dropbox: با اینکه سرویس دراپ باکس این روزها به عنوان مشهورترین سرویس در میان فضاهای ابری می باشد ولی می توان به طور قاطع اعلام کرد که به عنوان بدترین سرویس کنونی می باشد. زیرا این سرویس دهنده ی ابری به کاربران خود تنها این امکان را می دهد تا 2 گیگابایت فضای ابری رایگان در اختیار داشته باشند که در این زمینه عدد بسیار کوچکی محسوب می شود.
  • Google Drive: اساسا گوگل درایو از آن سری حافظه‌ های فضای ابریست که قابلیت دسترسی راحتی دارند. تنها لازم است تا یک حساب کاربری جیمیل برای خودتان باز کرده تا کمپانی گوگل در همان ابتدای کار 15 گیگابایت فضای ابری رایگان در اختیار شما قرار بدهد.
  • Microsoft OneDrive: علاوه بر گوگل درایو و دراپ باکس، وان درایو کمپانی  مایکروسافت نیز می‌ تواند برای طیف وسیعی از کاربران کارایی بالایی داشته باشد. با ایجاد یک حساب کاربری در مایکروسافت، دسترسی شما به وان درایو هم باز می‌ شود که می‌ توانید با وارد شدن به آن 5 گیگابایت فضای ابری رایگان داشته باشید.

هر سه مورد مذکور در فضاهای ابری کیفیت خوبی دارند و به طور قطع در وضعیت های مختلف می‌ توان از آن‌ ها استفاده نمود. خوشبختانه با آپلود عکس ها در حافظه‌ های ابری هم می‌ توانید در سریع‌ ترین شرایط ممکن به تمامی آن‌ ها دسترسی پیدا کنید. در ضمن اشتراک گذاری تصاویر با این سرویس‌ ها هم آسان تر می‌ شود و هم می‌ توانید برای هر تصویر یک لینک کوتاه ایجاد کنید و آن را در اختیار سایر افراد قرار بدهید.

یک پیشنهاد

با این وجود که استفاده از حافظه‌ های ابری آسان است ولی کاربران بسیاری هستند که حوصله ی سر و کله زدن با چنین مواردی را ندارند و دائما دنبال بهترین روش های ممکن هستند. در صورتی که شما هم از این دسته از کاربران هستید، بهترین گزینه ای که می توانیم به شما پیشنهاد کنیم، استفاده از سرویس Firefox Send می باشد. شما می‌ توانید در این سرویس هر چیزی که دوست دارید را آپلود نموده و در ازای آن یک لینک دانلود دریافت نمایید.

ارسال آنلاین تصاویر با کیفیت

البته لازم به ذکر است که فایل آپلود شده به صورت موقت در حافظه ی فایرفاکس باقی می ماند و در هر شرایطی پس از 24 ساعت کاملا حذف می گردد. همچنین می‌ توانید تعیین کنید که فایل شما بعد از چند بار دانلود به طور کامل از سرورهای این سرویس حذف گردد. پس در صورتی کهع به دنبال یک روش سریع به منظور اشتراک گذاری فایل‌ های حجیم و یا تصاویر با کیفیت خود هستید، سرویس فایرفاکس سند می تواند برای شما مفید باشد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: howtogeek

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه ارسال آنلاین تصاویر با کیفیت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *