نحوه اتصال سیستم استریو یا بلندگوها به تلویزیون

در این مقاله نحوه نصب یک سیستم استریو یا بلندگو بر روی تلویزیون  را توضیح  می دهیم. دستورالعمل ها گفته شده در ادامه در مورد تلویزیون های ساخته شده توسط بسیاری از تولید کنندگان اعمال می شود. ازجمله این تلویزیون ها LG ، Samsung ، Panasonic ، Sony و  Vizio ولی تنها محدود به این ها نمی شوند.

اتصال ساندبار و بلندگوها به تلویزیون

برای اتصال تلویزیون و بلندگوها فضای خالی اطراف تلویزیون ایجاد کنید تا فضایی برای بلندگوها ایجاد شود .

1- گیرنده یا تقویت کننده استریو را تا آنجا که ممکن است نزدیک تلویزیون قرار دهید، به عنوان مثال ، جایی را برای جعبه تنظیمات کابل یا ماهواره، DVD player ، Roku و غیره بگذارید.

در حالت ایده آل ، تلویزیون نباید بیشتر از 4-6 فوت با گیرنده استریو فاصله داشته باشد ، در غیر این صورت به کابل اتصال طولانی تری نیاز است.

2- قبل از اتصال هر کابل ، مطمئن شوید که تمام تجهیزات خاموش شده است.

3- جک خروجی صدای آنالوگ یا دیجیتال را روی تلویزیون قرار دهید.

برای آنالوگ ، خروجی اغلب برچسب AUDIO OUT دارد و می تواند دو جک RCA یا یک مینی جک 3.5 میلی متری باشد. برای صدای دیجیتال ، خروجی دیجیتال نوری یا پورت HDMI OUT را تعیین کنید.

4- بیک ورودی صوتی آنالوگ استفاده نشده را روی گیرنده یا تقویت کننده استریو قرار دهید.

هرگونه ورودی آنالوگ استفاده نشده خوب است ، مانند VIDEO 1 ، VIDEO 2 ، DVD ، AUX یا TAPE. به احتمال زیاد ورودی گیرنده استریو یا سینمای خانگی جک RCA است. برای اتصالات دیجیتال ، یک درگاه ورودی دیجیتال نوری یا HDMI استفاده نشده را پیدا کنید.

5- با استفاده از کابل با دو شاخه مناسب، خروجی صدا را از تلویزیون به ورودی صوتی گیرنده یا تقویت کننده وصل کنید.

این زمان مناسبی برای برچسب زدن انتهای کابل ها است، بخصوص اگر سیستم شما دارای اجزای مختلفی باشد. می توانید به سادگی روی نوارهای کوچک کاغذ بنویسید  وآن را مانند پرچم های کوچک بچسبانید. اگر در آینده نیاز به تنظیم کردن اتصالات داشتید ، این امر بسیاری از حدسیات و سردرگمی ها را از بین می برد.

6- پس از وصل شدن همه چیز ، گیرنده/تقویت کننده و تلویزیون را روشن کنید.

قبل از آزمایش اتصال ، مطمئن شوید که میزان صدای گیرنده در وضعیت پایینی قرار دارد. ورودی صحیح روی گیرنده را انتخاب کرده و صدا را به آرامی بالا ببرید.

7- اکنون تلویزیون و بلندگوهای شما باید به درستی به هم وصل شده باشند.

بیشتر بخوانید  CES 2014: جدیدترین اسپیکرها و فناوری های صوتی

برخی از سیستم های صدای فراگیر از اتصالات بی سیم برای دسترسی به سایر بلندگوهای اتاق استفاده می کنند. با این حال، ساندبار که به تلویزیون متصل می شود و سایر بلندگوها با آن ارتباط برقرار می کنند ، تنها چیزی است که باید مستقیماً به تلویزیون متصل کنید تا از عملکرد صدا اطمینان حاصل کنید. برای انجام مراحل خاص در اتصال اسپیکرهای بی سیم به نوار صدا با سازنده بلندگو تماس بگیرید.

اگر بلندگوها صدا نمی دهند چه باید کرد؟

اگر صدایی شنیده نمی شود ، ابتدا بررسی کنید که کلید اسپیکر A/B فعال است. اگر سوئیچ غیرفعال است ، هیچ صدایی به سیستم بلندگو منتقل نمی شود.

جای دیگری که می توانید در صورت عدم شنیدن صدا پس از اتصال بلندگوها به تلویزیون بررسی کنید ، منوی تلویزیون است. اگر تلویزیون شما این گزینه را دارد ، ممکن است لازم باشد بلندگوهای داخلی را خاموش کرده و خروجی صدای تلویزیون را روشن کنید.سیستم صوتی شما ممکن است دارای ویژگی pause یا بی صدا باشد که در صورت فعال بودن ، پخش صدا از طریق تلویزیون به بلندگوها متوقف می شود. اگر صدای تلویزیون شما کم یا خاموش باشد و صدای سیستم استریو بی صدا باشد ، ممکن است اینطور به نظر برسد که وقتی یک دستگاه یا هر دو دستگاه را قطع کنید ، چیزی خراب شده است.

بلندگوهای صدای فراگیر که از بلوتوث پشتیبانی می کنند ممکن است در حین راه اندازی به تلفن های مجاور متصل شوند (این امر می تواند به طور تصادفی در حین راه اندازی با کلیک روی دکمه ها اتفاق بیفتد). اگر فکر می کنید دلیل این امر این است که بلندگوها هیچ صدایی از تلویزیون پخش نمی کنند، سیستم بلندگو را راه اندازی مجدد کرده و بلوتوث را به طور موقت در دستگاه های مجاور غیرفعال کنید. در هر صورت ، اتصال کابل های صوتی ممکن است تنها گامی باشد که شما به درستی انجام داده اید ، اما ممکن است در بار اول کار نکند.  کابل ها را می توان به اندازه کافی فشار داد تا در جای خود نگه داشته شود. همه کابل ها را بار دیگر جدا کرده و فشار داده تا بررسی کنید ومطمئن شوید در جای خود محکم شده اند. اگر صدای بلندگوها زیاد باشد، اتصال صحیح کابل های صوتی باید صدایی ایجاد کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه اتصال سیستم استریو یا بلندگوها به تلویزیون

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *