حل قطعی مشکل رایت پروتکت فلش و کارت حافظه !

رفع مشکل رایت پروتکت فلش

هنگامی که فلش یا کارت حافظه شما با مشکل رایت پروتکت رو به رو می شود چکار باید کرد؟ آیا راه حل قطعی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ اینها سؤالاتی هستند که افراد زیادی با دیدن پیغام the disk is write protected از خود می پرسند. برای رفع این مشکل راه حل های بسیاری وجود دارند که در ادامه مطالب به آنها خواهیم پرداخت.

اما بهتر است ابتدا دلایل ایجاد این حالت را پیدا کنید.

  • آیا تا حالا به این فکر کرده اید چرا بیشتر مهندسین کامپیوتر‌ اعلام می کنند هر وسیله جانبی از جمله فلش را زمانی که به کامپیوتر وصل می کنید ابتدا آن را ویروس کشی کنید؟ در واقع عمل ویروس کشی به وسیله نرم افزار آنتی ویروس انجام می شود. با انجام این عمل بیشتر بدافزارهای موجود در فلش پاک می شود. اگر این کار را انجام ندهید امکان دارد همین بدافزارها وارد سیستم شود. در برخی موارد همین ویروس ها عامل این پیام ناخوشایند هستند. این بدافزارها فلش آلوده را قفل می کنند و اختیار دسترسی و کنترل بر روی داده های فلش را از کاربر سلب می کند.
  • اگر در زمان جدا کردن فلش از سیستم آن را یکباره و بدون Eject کردن جدا کنید. امکان دارد ریجستری فلش با مشکل مواجه شود. در این حالت امکان دارد اگر دوباره فلش را به رایانه وصل کنید این پیغام ظاهر شود.

رفع مشکل رایت پروتکت فلش

برای رفع مشکل رایت پروتکت فلش راه کارهای متنوعی وجود دارد که به چند مورد آن خواهیم پرداخت:

  • برخی از فلش ها روی بدنه آنها یک دکمه‌ کوچکی دارند که سبب ایجاد حالت the disk is write protected می شود. کاربر باید این دکمه را که به هر دلیلی در این حالت قرار گرفته شده است درست نماید.
  • امکان دارد حافظه فلش شما پر شده باشد. با پر شدن حافظه فلش دیگر جایی برای گرفتن اطلاعات جدید نیست. در این صورت این پیغام در هنگام اضافه کردن اطلاعات ظاهر می شود. برای اطمینان از این حالت به قسمت درایورهای رایانه مراجعه کنید. حافظه فلش را پیدا نمایید و راست کلیک کنید. سپس از ایکن راست کلیک باز شده گزینه properties را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می توان فضای پر شده و خالی فلش را مشاهده کرد.
  • در قسمت تنظیمات ویندوز این قابلیت وجود دارد که یک فایل یا حافظه را می توان به حالت فقط خواندی قرار داد. برای رفع این حالت می توان به آیکن درایو داخل شوید. فایل مورد نظر را انتخاب کنید. حال در قسمت Attributes تیک مربوط به فقط خواندن را بر داشته و آن را از حالت the disk is write protected خارج کنید.

رفع مشکل رایت پروتکت در ویندوز ۱۰

مشکل رایت پروتکت در ویندوز ۱۰ در دو حالت پیش می آید. امکان دارد بر اثر عوامل انسانی ایجاد شود یا امکان دارد این خطا بر اثر عوامل غیرانسانی ناشی شود. برای رفع این خطا در ویندوز ۱۰ راه کار هایی وجود دارد:

  • کلید روی بدنه حافظه SD یا فلش را بررسی کنید.
  • بکار بردن برنامه Disk part
  • ویرایش ریجستری حافظه

برای رفع این خطا زمانی که عامل های بدافزاری سبب این خطا شده است می توان راه حل های زیر را اجرا کرد:

  • پاک کردن حافظه به کمک برنامه های ویندوز ۱۰
  • پاک کردن دستگاه به کمک اکسپلورر

نرم افزار حل مشکل رایت پروتکت فلش

اگر با مشکل رایت پروتکت مواجه شدید و تمام مواردی از جمله بررسی دکمه روی بدنه حافظه، ریجستری حافظه و غیر را بررسی کردید اما خطا برطرف نشد. میتوان از نرم افزار هایی برای حل این خطا کمک گرفت. برای نمونه می توان مواردی از جمله اسامی زیر را بکار ببرید:

  • Phison_ ps22xx_frmatter_ v2.10.0.2
  • نرم افزار Write protect
  • Musbfixer 2.0

دلیل رایت پروتکت شدن فلش

برای افراد زیادی امکان دارد رایت پروتکت اتفاق بیافتد. این حالت در هنگام پاک کردن فلش پیش می آید. در هنگام پاک کردن کل حافظه فلش پیغام the disk is write protected بر روی صفحه مانیتور نمایش داده می شود. این پیغام کاربر را از انجام کار خود باز می دارد.

برخی از مهندسین رایانه به این حالت فریز کردن فلش می گویند. در این حالت کاربر نه اجازه فرمت دارد نه می تواند داده های جدیدی را به فلش انتقال دهد. برخی از کاربران از دانش کامپیوتر و اطلاعات فناوری برخوردار نیستند. این افراد با مشاهده این مشکل گمان می کنند دیگر فلش آنها خراب شده است. در نهایت آن را دور می اندازند. اما این طرز تفکر کاملاً اشتباه است این افراد فقط دانش تکنولوژی و فناوری را ندارند.

رفع مشکل رایت پروتکت فلش با گوشی

آیا رفع مشکل رایت پروتکت فلش با گوشی امکان دارد؟ گاهی شخص به یک سیستم دسترسی ندارد. بیشتر برنامه و نرم افزارها برای حل این خطا نیاز به سیستم دارند تا با اجرای آن بتوان این خطا را برطرف کرد.

 گوشی های امروزه از امکانات و تجهیزات پیشرفته ای برخوردار هستند. این امکان وجود دارد به کمک یک رابط فلش را به گوشی وصل کنید. با این اتصال می توان اطلاعات کل فلش را در گوشی مشاهده کرد. همچنین با مراجعه به قسمت درایوهای گوشی میزان حافظه فلش را بررسی کرد. اگر این خطا بر اثر نبود فضای کافی باشد به آسانی می توان آن را حل نمود. همچنین می توان فلش را به کمک گوشی از اطلاعات پاک کرد. به عبارت دیگر حافظه فلش را فرمت کنید.

 در حالت کلی یک گوشی به دلیل نداشتن قابلیت های زیاد مانند یک رایانه نیست. موبایل از قابلیت کمتری برای برطرف کردن مشکل the disk is write protected برخوردار است.

رفع مشکل رایت پروتکت فلش سیلیکون پاور

رفع مشکل رایت پروتکت فلش سیلیکون پاور

هر فلشی امکان دارد با مشکل رایت پروتکت مواجه شود حتی فلش سیلیکون پاور. شرکت سیلیکون پاور در صنعت تولید فناوری هایی چون فلش، درایور، SD و غیره مشغول به فعالیت است. امکان دارد این فلش نیز دچار the disk is write protected شود. برای این کار می توان راه کارهای زیر را بررسی کرد و فلش را تعمیر نمود.

پاک کردن حافظه به کمک cmd

شرکت مایکروسافت قابلیت پاک کردن حافظه را در سیستم ها طراحی کرده است. کاربران به کمک این برنامه می توان مدیریت اصولی و درستی بر فضای حافظه و ذخیره سازی کرد.

فرمت کردن فلش از طریق Disk mabagement

ابتدا فلش سیلیکون پاور را به سیستم وصل کنید سپس از Disk mabagement کل فضای فلش را حذف کنید. سپس فضای دیگری را پارتیشن بندی کنید.

رفع مشکل رایت پروتکت فلش hp

رفع مشکل رایت پروتکت فلش hp

گاهی پیش می آید با دیدن رایت پروتکت فلش hp فکر می کنید آن خراب شده است و به احتمال زیاد آن را پرت کنید. اما اگر شانس با شما یار باشد می توان از طریق مراحل زیر این مشکل را رفع کرد.

نکته: اگر فلش را به سیستم وصل کردید صدای اتصال را شنیدی یا پیغام‌ the disk is write protected روی مانیتور ظاهر شد رفع آن امکان پذیر است.

در مرحله اول باید از طریق برنامه chip easy مدل کنترلر hp خود را پیدا کنید. پیدا کردن کنترلر در فلش هیچ ربطی به مارک فلش ندارد. در این برنامه ابتدا فایل های فلش را انتخاب می کنیم. حال بعد از این کار داده های مربوط به کنترلر hp شما باز خواهد شود‌.

در مرحله دوم می توان به کمک برنامه های مخصوصی که مربوط به تعمیر فلش است آن را از حالت the disk is write protected رفع کرد.

یکی دیگر از مشکلات فلش ها فرمت نشدن آن ها است ، اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید حتما مقاله زیر را بخوانید :

وقتی فلشمون فرمت نمیشه چکار کنیم؟ “مشکل فرمت فلش و رم “

1/5 - (1 امتیاز)

https://zoomtech.org

نظرات در مورد : حل قطعی مشکل رایت پروتکت فلش و کارت حافظه !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *