معرفی 10 کشور پیشرفته در زمینه فناوری

آیا می دانید همین حالا که من این مقاله را برای شما می نویسم و شما آن را می خوانید جهان از نظر فناوری در حال پیشرفت و تغییر است؟ و هریک از این پیشرفت های فناوری بر زندگی من و شما موثر خواهد بود. بنابراین، اگر شما دوستدار فناوری باشید، احتمالا دوست دارید با پیشرفته ترین کشورها در سطح جهان آشنا شوید.

10. فنلاند

fمحققان فنلاندی در موقعیت های خود با توسعه فناوری های جدید باورنکردنی در زمینه هایی مانند محیط زیست، بهسازی جنگل، فیزیک کاهش دما، بیوتکنولوژی و ارتباطات موفقیت های بسیاری کسب کردند.

9. استرالیا

zzبا نام آوردن “استرالیا” ممکن است به یاد تمساح ها و کانگوروها بیافتید اما این کشور در زمینه فناوری چیزهای زیادی برای ارائه دادن دارد.

استرالیا تمرکز بسیار زیادی بر تحقیق و توسعه در زمینه معدن، بیوتکنولوژی و صنایع غذایی داشته و در حال حاضر در زمینه پرداخت سود سهام متمرکز می باشد.

8. سوئد

zcدومین کشور اسکاندیناوی و هشتمین کشور در لیست ما، سوئد است. حدود چهار درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور به پژوهش درباره هموارسازی راه ابداع و نوآوری و پیشقدم شدن در صنعت داروسازی پرداخته می شود.

7. چین

oبدیهی است “چین” یکی از شگفت انگیزترین کشورها در فهرست ما می باشد که به موقعیتی جدی در صنعت فناوری دست یافته است. علیرغم توسعه باروت در چین، این کشور قصد دارد باز هم به اصلاح جایگاه خود به عنوان یک ملت پیشرفته در فناوری بپردازد.

6. هلند

kzعلیرغم وسعت کوچک، این کشور همواره برای تحقیقات علمی و تحولات در زمینه تکنولوژی معروف بوده است. تمرکز کنونی هلند بر زمینه های مهندسی، فناوری های نظامی و هوا و فضا می باشد.

5. کانادا

ca“کانادا” نه تنها از نظر فناوری یک کشور پیشرفته است بلکه در هر زمینه به تلاش برای توسعه یافتن می پردازد. اقتصاد متنوع، جمعیت تحصیل کرده و دولت مسئول این کشور به ایجاد یک محیط برای رشد تکنولوژی رسیده است.

4. انگلستان

m

این کشور از عصر صنعتی در حال توسعه فناوری های پیشرفته بوده است. با این وجود، از شروع سیر صنعتی هنوز چندین منطقه در بریتانیا از نظر تکنولوژی بهبود نیافته است.

3. آمریکا 

usدیدن نام “آمریکا” به عنوان سومین کشور پیشرفته در فهرست ما را به تعجب وا می دارد. به خصوص که این کشور مسئول فرستادن انسان به ماه، توسعه اولین بمب اتم و نوآوری های رادیکالی بوده است.

2. سنگاپور

sاین کشور نه تنها فقط ثروتمند است، بلکه بسیار پیشرفته است.اما سنگاپور از پول به منظور استفاده مناسب بهره می برد. این کشور بخش های بزرگی از تولید ناخالص داخلی را به منظور تحقیق و توسعه در زمینه های پزشکی، مواد غذایی و نظامی اختصاص داده است.

1. ژاپن

jچه کسی تصور می کرد “ژاپن” پیشرفته ترین کشور در زمینه فناوری روی سیاره زمین باشد؟ این کشور به همکاری های عظیمی در زمینه های رباتیک، الکترونیک، خودرو، فلزات، مهندسی زلزله پرداخته است. “ژاپن” با 13 برنده جایزه نوبل و بودجه تحقیقات 130 بیلیون دلار مقام اولین کشور پیشرفته را کسب کرده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی 10 کشور پیشرفته در زمینه فناوری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *