محکومیت تویوتا به پرداخت غرامت 242 میلیون دلاری

تویوتا

کمپانی ژاپنی تویوتا یکی از کمپانی های سازنده ی خودروهای لوکس و پر قدرت در دنیا می باشد که بسیاری از خودروهای این برند در کشورهای مختلف حضور دارند و به عنوان یکی از سر دم داران دنیای خودروهای لوکس به حساب می آید. در این میان اساسا خودروسازان باید در تولید خودروهای خود دقت لازم و کافی را داشته باشند تا بتوانند در این عرصه تمامی مشتریان خود را راضی نگاه دارند.

دلیل محکومیت تویوتا

بر همین اساس، هیئت منصفه دادگاه ایالتی تگزاس روز جمعه کمپانی تویوتا را به پرداخت 242 میلیون دلار غرامت به خانواده‌ ای آمریکایی محکوم نمود. این خانواده در سال 2016 میلادی از یک لکسوس ES300 مدل 2002 استفاده می نمودند که به علت ایراد فنی در صندلی جلوی این خودرو، سبب وارد آمدن صدمات بسیار جدی به دو کودک این خانواده شد. این مسئله در طی برخورد این خودرو  از عقب اتفاق افتاد و به دنبال آن، این خانواده از کمپانی  تویوتا به دلیل نقص فنی در تولید این خودرو شکایت نمودند.

تویوتا

هیئت منصفه این دادگاه مبلغ 144 میلیون دلار از این حکم را به دلیل سهل‌ انگاری کمپانی تویوتا موتور به جریمه‌ های مربوطه افزوده است. این دادگاه ایالتی در بررسی‌ های خود فهمید که صندلی‌ های جلوی لکسوس ES300 به طور عجیبی خطرناک می باشند و همچنین اعلام نمودند که کمپانی تویوتا خطر استفاده از این صندلی ها را به مشتریان خود اعلام نکرده است.

در این میان سخنگوی کمپانی تویوتا در طی یک بیانیه ای اعلام کرد:

ما در عین حالی که به تصمیم هیئت منصفه این دادگاه ایلتی احترام قائل هستیم، هنوز اعتقاد داریم که خسارت های وارده به این کودکان، به دلیل عوامل خاص در برخورد شدید بوده است و این موضوع ارتباطی با نقص فنی در طراحی و یا ساخت خودروی لکسوس ES300 مدل 2002 ندارد. در عین حال ما به منظور جلوگیری از تکرار چنین مشکلی از مهندسین کمپانی چاره‌ جویی خواهیم کرد.

وکیل این خانواده ی آمریکایی به دنبال بیانیه‌ ای گفت که ایرادات ساختاری در صندلی‌ های جلوی این خودرو در مدل 2002 وجود دارد که سبب محافظت از سرنشینان صندلی جلو در مقابل آسیب‌ ها می گردد ولی سبب مصدوم شدن و آسیب‌ دیدن سرنشینان صندلی‌ های پشتی می‌ شود.

بیشتر بخوانید  کمپانی تویوتا اتومبیل پیل سوختی اش را در نمایشگاه CES رونمایی می کند

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : محکومیت تویوتا به پرداخت غرامت 242 میلیون دلاری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *