متخصص واردات کالا از چین شوید

متخصص واردات کالا از چین شوید

یکی از مهم‌ترین و البته به صرفه‌ترین کشورهای دنیا برای واردات کالا، کشور چین است. کشور چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری ما، مقصد شماره یک همه تجار و بازرگانان ایرانی است. اولا به خاطر اینکه حجم وسیعی از کالاهای متنوع در چین تولید می‌شود، دوما به خاطر ارزان فروختن کالاها. واردات کالا از چین یکی از پرسودترین عملیات در میان انواع واردات از کشورهای خارجی است؛ پس اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود و کسب سود زیاد هستید، متخصص واردات کالا از چین شوید.

چرا واردات کالا از چین؟

به صورت خلاصه چین به دو دلیل اصلی، مقصد اصلی تجار و بازرگانان ایرانی است. اول اینکه شرکت‌ها و استارتاپ‌های چینی با مطالعه و سفر به بسیاری از کشورهای دنیا توانسته‌اند حجم وسیعی از کالاهای متنوعی که در سراسر دنیا تولید می‌شود را خودشان با کیفیت و برند چینی تولید و عرضه کنند.

متخصص واردات کالا از چین شوید

برای واردات کالا از چین با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان با وانیکس کلیک کنید.

دوما این شرکت‌ها به خاطر مواد خام ارزان و البته کارگران با دستمزد کم، توانسته‌اند قیمت نهایی محصولات خود را بسیار پایین‌تر از دیگر نقاط دنیا ارائه کنند. در نتیجه رفتن به سمت واردات کالا از چین بسیار منطقی و سودآور است، اما جدای از این دو دلیل اصلی، ساده‌سازی واردات از چین نیز باعث شده که اکثر واردات بازار کشور ما از کشور چین باشد. آن هم شرکت‌های حمل و نقل بسیار زیادی است که کار حمل کالا و حتی خرید  و تحویل در ایران را هم انجام می‌دهند.

چطور از چین کالا وارد کنیم؟

حال که فواید و دلیل واردات کالا از چین برای ما روشن شد، برای متخصص شدن در این امر باید مراحلش را هم بدانیم. اولین قدم برای انجام واردات کالا از چین لازم است که یک تحقیق بازار انجام شود. یعنی اول قیمت کالا یا کالاهایی که می‌خواهید وارد کنید را در بازار ایران پیدا کرده و سپس آن را با قیمت فروش عمده کالاها در چین مقایسه کنید.

با این کار سودی که قرار است عاید کسب و کار شما شود، مشخص می‌گردد. بعد از تعیین قیمت و تعداد کالایی که می‌خواهید وارد کنید، باید یک پیش فاکتور تهیه و به شرکت طرف قرارداد ارسال کنید. در این پیش فاکتور قیمت، تعداد اجناس و چگونگی پرداخت حواله ارزی مشخص می‌شود؛

سپس باید مشخص کنید که اجناس خریداری شما چطور به کشور وارد شود. یعنی نحوه حمل و نقل آن به گمرک ایران از چه طریقی، راه دریایی یا هوایی باشد. در نهایت هم باید به سراغ ترخیص کالا بروید. در این مرحله اگر تمام مراحل قانونی را طی کرده باشید، با پرداخت مبلغی که همان ترخیصی کالا است، می‌توانید اجازه ورود اجناس را به بازار ایران اخذ کنید. اما این کلیات قضیه است. در این میان یک سری فوت کوزه‌گری هم وجود دارد که به طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

متخصص واردات کالا از چین شوید

با خرید عمده از چین سود بیشتری کسب کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در امر واردات کالا از چین این است که برای سود بیشتر باید به صورت عمده‌ای خرید کنید. اگر از هر کسی که صاحب کسب و کار است بپرسید که چه نوع خریدی باعث سودآوری بیشتر می‌شود، فورا پاسخ می‌دهد که خرید عمده.

برای خرید عمده از چین با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان با وانیکس کلیک کنید.

در خرید عمده، قیمت هر تک جنس بسیار کمتر از خرید به صورت عادی و تکی تمام می‌شود، اما تعداد جنس در خرید عمده بیشتر است. مثلا اگر شما بخواهید از یک شرکت چینی 10 عدد گوشی بخرید، قیمت هر عدد گوشی بسیار بیشتر از حالتی است که بخواهید بصورت عمده 200 عدد گوشی بخرید.

با اینکه پول اولیه برای خرید عمده بسیار بیشتر از خرید تکی است، اما در نهایت به خاطر اختلاف قیمت خرید و فروش، منجر به سود بیشتری می‌شود. در نتیجه حتما برای واردات از چین با سود بیشتر، به فکر خرید عمده باشید.

حمل از چین چگونه انجام می شود؟

نکته دیگر برای کمتر شدن قیمت واردات کالا از چین، این است که نوع حمل کالا از چین را به صورت هوشمندانه‌ای انتخاب کنید. یکی از به صرفه‌ترین روش‌های واردات و حمل کالا از چین، سپردن آن به شرکت‌های بازرگانی مشغول به فعالیت در این زمینه است که با شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی قرارداد بلندمدت بسته‌اند و به همین دلیل با قیمت پایین‌تری می‌توانند اجناس شما را از چین به داخل کشور حمل کنند.

برای حمل از چین با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان با وانیکس کلیک کنید.

یکی از مشهورترین این شرکت‌ها، کمپانی بازرگانی وانیکس نام دارد. این کمپانی دارای تجربه بسیار زیاد در امر واردات کالا و چگونگی وارد کردن آن به داخل کشور است. در نتیجه به شما در وارد کردن کالا با قیمت کمتر کمک خواهد کرد. همچنین شرکت‌هایی هستند که هواپیمای غیر مسافربری برای حمل از چین در اختیار داشته و می‌توانند کالاهای خریداری شده شما را وارد کنند. اصطلاحا این نوع حمل از چین را کارگو می‌نامند و به طور کلی بسیار با صرفه‌تر از حمل به روش شخصی هستند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : متخصص واردات کالا از چین شوید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *