لیتیوم آب شیرین مانع ابتلای مردم به جنون می شود!

طی مطالعه ای که در سراسر کشور دانمارک انجام شد، ارتباط عجیبی بین آب آشامیدنی و جنون کشف شد!

جنون یکی از اصلی ترین علل ناتوانی سالمندان در سراسر جهان است و سالانه 9.9 میلیون نفر به آن دچار شده اما هنوز هم اطلاعات اندکی درباره علت ایجاد و پیشگیری از آن را در اختیار داریم. نتایج جدید نشان می دهد افزودن لیتیوم به آب آشامیدنی میتواند به سلامت آیندگان کمک کند.

لیتیوم، سومین عنصر جدول تناوبی، تنها برای شارژ باتری های وسایل استفاده نمی شود، بلکه در مواد معدنی مختلف، در سراسر پوسته زمین و همچنین در آب آشامیدنی نیز یافت می شود. نزدیک به 50 سال، از نمک های لیتیوم برای درمان بیماری های دو قطبی استفاده می شد و در ادامه این درمان دانشمندان دریافتند که لیتیوم مانع از جنون این بیماران می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، تیم تحقیقاتی دانشگاه کپنهاگ، تصمیم به بررسی صحت این امر در جمعیت مردم دانمارک گرفتند و درصد کمی از لیتیوم را به آب آشامیدنی مناطق خاصی اضافه کردند. در نهایت تعجب، نتایج نشان داد افرادی که از این آب استفاده کردند، نسبت به سایرین در خطر کمتری برای ابتلا به جنون قرار دارند.

محققان 151 نمونه آب آشامیدنی سراسر کشور را بررسی کردند، نتایج این بررسی مهر تاییدی بر آزمایش قبلی بود و محققان به طور رسمی اعلام کردند که لیتیوم در آب آشامیدنی مانع از جنون می شود. از این داده ها برای تهیه نقشه جامع سطح لیتیوم در آب آشامیدنی برای تمام 275 شهر در دانمارک استفاده کردند.

این روزها به قدری افراد در مورد سلامتی خود بی توجه هستند که واقعا با معضل بزرگی در مورد بیماری و مسائل بیماری زا روبرو هستیم. لیتیوم یکی از عناصری است که شاید افراد تحصیل کرده چیزهای زیادی در این مورد شنیده باشند ولی افرادی هم هستند که در این مورد اطلاعات آنچنانی ندارند وما قصد داریم که در سایت زوم تک اطلاعاتی در حوزه ی سلامتی برایتان قرار دهیم تا در این زمینه نیز تخصص داشته باشید.

 

پیشنهادی: آسیب هایی که مواد ضدعفونی کننده به سلامتی افراد وارد می کنند

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لیتیوم آب شیرین مانع ابتلای مردم به جنون می شود!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *