قیمت هایما ایران خودرو

هایما

کمپانی هایما در سال 1992 تاسیس شد و با همکاری کمپانی مزدا ژاپن دست به تولید خودرویی به نام هایما S7 زدند که این اتومبیل بر پایه ی پلتفرم مزدا CX-7 طراحی شده است و هم اکنون در ایران توسط خط تولید ایران خودرو خراسان تولید می گردد. این خودروی دو رگه از لحاظ طراحی ظاهری با خطوط سیالی که در این خودرو طراحی شده است چهره ای پخته تر به آن ارائه داده است و در بعضی از قسمت های این خودرو رگه ای از سبک طراحی کمپانی مزدا مشاهده می گردد.

هایما دارای یک پیشرانه ی 4 سیلندر مجهز به سیستم باز و بست متغیر سوپاپ ها می باشد. این پیشرانه 16 سوپاپ می تواند قدرتی برابر با 148 اسب بخار را برای راننده فراهم نماید که در تست های فنی این پیشرانه نشان داده شده است که در 4500 دور در دقیقه می تواند گشتاوری معادل 180 نیوتون متر تولید نماید. سیستم انتقال قدرت هایما توسط دو گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک و دستی صورت می گیرد که میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل دستی 8.1 و مدل اتوماتیک 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد که از این لحاظ جزو خودروهای کم استهلاک بازار به حساب می آید و از مهم ترین نقاط قوت این خودرو محسوب می شود.

هایما

یکی از موضوعات مهمی که برای بسیاری از افراد مطرح است قیمت این خودرو در ایران می باشد، به گفته ی مسئولان ایران خودرو این خودرو در ایران نیز در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه می شود که قیمت تعیین شده برای مدل دستی 71 میلیون و 900 هزار تومان می باشد ولی برای مدل اتوماتیک 78 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است. مسئولان با اشاره به برتری های هایما نسبت به سایر خودروها افزود این خودرو دارای یک خط تولید اختصاصی در ایران خودرو خراسان دارد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

1/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : قیمت هایما ایران خودرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *