میزان مصرف سوخت خودروهای هیوندای در سال 2016 بیشترین کاهش را داشته است

هیوندای

این روزها در بسیاری از کشورهای جهان مسئله ی آلایندگی سوخت های فسیلی بسیار مورد توجه می باشد. همانطور که می دانید بسیاری از کشورهای رو به توسعه از لحاظ میزان آلودگی هوا حتی گاهی اوقات به مرز هشدار می رسد و این موضوع سبب ایجاد بسیاری از بیماری ها در چنین کشورهایی می گردد. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ی آمریکا در آخرین آمارهای انتشار یافته اعلام کرد که خودروها کمپانی هیوندای در سال 2016 میلادی بیشترین میزان کاهش مصرف سوخت را داشتند و این موضع از سوی یک کمپانی کره ای بسیار جالب توجه می باشد.

یکی از موضوعاتی که قطعا از آن اطلاع دارید، این است که هر روز خودروهای کمپانی های معروف دنیا پر قدرت تر می شوند و بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی EPA، میزان مصرف سوخت آن ها نیز کمتر می گردد. بر اساس داده های سال 2016 میانگین مصرف سوخت خودروهای آمریکایی 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده است که این میزان در مقایسه با سال 2015 چیزی حدود 0.03 لیتر کاهش داشته است و این مسئله واقعا قابل تحسین می باشد. در این میان، میانگین قدرت خودروها نیز به میزان 1 اسب بخار افزایش داشته و به 230 اسب بخار رسیده است و این ارقام در یک سطح وسیع به عنوان یک رکورد فوق العاده محسوب می گردد.

هیوندای

بر اساس آماری که از سال 2016 منتشر گردیده، میزان آلایندگی خودروها نظیر آلایندگی کربن دی اکسید آن ها 350 گرم در هر 1.6 کیلومتر رسیده است که نسبت به سال 2017 دقیقا 2 گرم کاهش نشان داده است. این آمار برای تمامی خودروها اعم از خودروهای شاسی بلند و هاچ بک، وانت پیکاپ های آمریکایی و ون ها می باشد. موارد زیادی در این گزارش منتشر شده است که ممکن است برای کاربران جالب باشد؛ برای مثال میزان مصرف سوخت کامیون ها و خودروها در سال 2016 میلادی به ترتیب 11.1 لیتر و 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر محاسبه شده است.

در میان خودروسازی های معروف دنیا کمپانی هیوندای توانسته است 0.38 لیتر کاهش مصرف سوخت در سال 2016 در صدر جدول قرار بگیرد و بر این اساس میانگین مصرف سوخت این خودروها در سال 2016 به میزان 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است و نسبت به کمپانی مزدا با 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر مقام دوم را دارا می باشد.

بیشتر بخوانید  جذابترین اتومبیل های 2015 زیر ذره بین

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : میزان مصرف سوخت خودروهای هیوندای در سال 2016 بیشترین کاهش را داشته است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *