قابلیت بارگذاری اپ ها در آیفون شبیه اندروید می شود

قابلیت بارگذاری اپ ها در آیفون شبیه اندروید می شود

بله، این درست است، حتی اگر چیزی است که اکثر مردم هرگز آن را ممکن نمی‌دانستند. بارگذاری جانبی برنامه ها در آیفون و آیپد از اوایل سال 2023 به واقعیت تبدیل می شود. طبق اخبار بلومبرگ، اتحادیه اروپا قانون جدیدی را تصویب کرده است. این امر مستلزم آن است که اپل به کاربران اجازه بارگذاری برنامه ها را بدهد. و همچنین به فروشگاه های برنامه شخص ثالث اجازه می دهد تا روی آیفون و آی پد اجرا شوند.

این ممکن است به عنوان یک خبر خوب برای بسیاری از کاربران آیفون و آیپد باشد. همانطور که در نهایت می توانند کنترل بیشتری بر دستگاه های اپل خود داشته باشند. در نهایت کاربران می توانند بدون نیاز به استفاده از Apple ID یا جیلبریک آیفون خود، برنامه ها را دانلود کنند.

از سوی دیگر، توسعه دهندگان برنامه حتی ممکن است این خبر را جذاب تر بدانند. این به این دلیل است که آنها اکنون می توانند برنامه هایی را برای محصولات اپل توسعه دهند. بدون نیاز به پرداخت هزینه های 15 تا 30 درصدی اپل. با این حال، این ممکن است برای همه و همچنین منطقه مربوطه صادق نباشد. از زمانی که این قانون توسط اتحادیه اروپا تصویب شد. اپل تنها قصد دارد با بازار اروپا شروع کند. حداقل فعلا.

اپل تنها در صورتی ممکن است این را به مناطق دیگر گسترش دهد که کشورهای آن مناطق قوانین مشابهی را ارائه کنند. به عنوان مثال، ایالات متحده همچنین در حال بررسی قانونی است که بر اساس آن اپل باید اجازه بارگذاری جانبی برنامه ها را در آیفون بدهد. اگر این امر محقق شود، اپل چاره‌ای جز اجازه‌ی بارگذاری جانبی در ایالات متحده نخواهد داشت.

این قانون جدید تاثیر زیادی بر پلتفرم های اپل خواهد داشت. این شرکت را ملزم به ایجاد تغییرات زیادی می کند. این تغییرات ممکن است بر فروشگاه App، Siri، FaceTime، iMessage و غیره تأثیر بگذارد. اپل تا 6 مارس 2024 فرصت دارد تا با این قانون جدید اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد.

طبق گزارش بلومبرگ، کارمندان مهندسی نرم افزار و خدمات اپل در حال حاضر کار خود را آغاز کرده اند. آنها در تلاشند تا عناصر کلیدی پلتفرم های اپل را باز کنند. این قطعا به مقدار زیادی از منابع اپل نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  انتشار تصویر رندر گوشی آیفون اس ای نسل بعدی

اپل قصد دارد این قابلیت را در سال 2023 اجرا کند. منابع ادعا می کنند که عملکرد جدید با به روز رسانی iOS 17 ارائه می شود. این امر اپل را جلوتر از ضرب الاجل سال 2024 می کند. برخی از کارمندان نیز نظرات خود را به بلومبرگ بیان کردند. آنها گفتند، این به روز رسانی جدید ممکن است بر ویژگی های جدید iOS که ممکن است همراه با iOS 17 ارائه شود، تأثیر بگذارد.

جنبه دیگری از عمل بازار دیجیتال وجود دارد. این امر به اپل نیاز دارد که به توسعه دهندگان اجازه دهد سیستم های پرداخت شخص ثالث را در برنامه های tbier نصب کنند. با این حال، اپل در مورد اینکه آیا این قانون را رعایت کند یا خیر، تصمیم نگرفته است. اپل همچنین در مورد نحوه در دسترس قرار دادن برنامه پیام رسانی برای خدمات شخص ثالث سردرگم است. این به این دلیل است که DMA به قابلیت همکاری بین پلتفرم های پیام رسانی نیاز دارد.

ممکن است اپل بخواهد این اقدام جدید را کنار بگذارد. اما اتحادیه اروپا بر روی قوانین خود کاملاً سختگیرانه عمل می کند و اپل نمی خواهد چنین قوانینی را زیر پا بگذارد. اتحادیه اروپا می تواند هر شرکتی را به اندازه 20 درصد از درآمد جهانی خود پیدا کند. اگر آن شرکت از رعایت قوانین خود امتناع کند. این بدان معناست که اپل می تواند تصمیم بگیرد که از قوانین پیروی کند. یا ریسک پرداخت جریمه ای تا 80 میلیارد دلار را داشته باشید. و همه ما می دانیم که حتی به همین جا ختم نمی شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت بارگذاری اپ ها در آیفون شبیه اندروید می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *