آموزش عکاسی از دنباله نور با دوربین گوشی !

آموزش عکاسی از دنباله نور با دوربین گوشی !

زوم تک : آموزش عکاسی از دنباله نور با دوربین ! : همه ما می دانیم در شب عکس برداری نمودن علاوه بر اینکه می تواند بسیار لذت بخش باشد اما کار کمی سختی است و نیاز به دقت بیشتری داشته است . یکی از قابلیت های که ما می توانیم از آن برای عکس برداری در شب استفاده کنیم دنباله دار کردن نور ویا ایجاد مسیر است . شاید تا کنون این نکته را شنیده باشید ولی برایتان مبهم به نظر آمده باشد ما به شما توصیه می کنیم که این متن را بصورت دقیق بخوانید .
شما می توانید با ایجاد نمودن مسیر یا دنباله نور در شب ، عکس های خود را حرفه ای جلوه دهید و اینکه عکس های زیبایی را بگیرید .

آموزش عکاسی از مسیر و دنباله نور در شب

اگر قصد دارید در شب عکس های حرفه ای را بگیرید باید دقت داشته باشید که نکاتی را توجه کنید . یک پدیده مهمی که در شب وجود دارد مسیرهای نوری می باشند که این مسیرها از ماشین ها و چراغ ها ساطع می گردند اگر شما بتوانید از این نور ها در عکس های خود استفاده کنید قطعا توانسته اید عکس های جالبی را تهیه نمایید . اگر شما از موبایل برای عکس گرفتن در شب استفاده می کنید باید پیش از آن مهارت های عکس برداری با موبایل را مطالعه نموده باشید .

در ادامه این متن ما سعی کرده ایم تا شما را با چند ترفند حرفه ای و زیبا برای عکس برداری از مسیرهای نور آشنا کنیم تا شما بتوانید خودتان تنظیمات گوشیتان را آماده کنید و این مسیرهای نور را به عکسی جذاب و حرفه ای تبدیل نمایید .

چگونه دوربین خود را برای عکاسی از دنباله نور تنظیم نماییم ؟

نورانی تنظیم کردن شاتر دوربین به صورت دستی می تواند یکی از مهم ترین نکته های باشد که در عکسبرداری از مسیرها و اجسام باید به آن دقت کنیم . بهترین .و ایده آل ترین راه برای ثبت مسیرهای نورانی سرعت شاتر ( Shutter Speed ) طولانی مانند حدود ۳۰ ثانیه می باشد . باید دقت کنیدکه اگر این سرعت کوتاه تر باشد این امکان وجود دارد که جزیئات کم تری در عکس دیده شود . برای اینکه اطمینان بیشتری را کسب نمایید باید بدانید که اول سرعت شاتر را روی 30 ثانیه و بعد از آن روی 20 و 10 تست نمایید تا بتوانید از این طریق به عکس دلخواه خودتان برسید . برای اینکه عکس بهتری را بگیریدباید این نکات را به دقت مطالعه نمایید .

حالا دقت کنید که اگر شما در معرض نور دهی طولانی می باشید باید حتما هنگام عکسبرداری ISO دوربین شما پایین باشد در واقع شما با این کار کمک می کنید که عکس هایتان بدون نویز باشند . می توانیم به 2 فاکتور مهم اشاره کنیم که به وسیله این دو فاکتور می توانید هم عکس بهتری بگیرید و هم حرفه ای تر باشید .
– سرعت شاتر طولانی
– ISO پایین
ما به شما توصیه می کنیم که همواره ایزو دوربین خود را بر روی ۱۰۰ تنظیم نمایید .

آموزش عکاسی از دنباله نور با دوربین گوشی !
علاوه بر فاکتورهای که بیان کردیم باید به فاکتور دیافراگم دوربین ( Aperture ) نیز دقت کنیم که در واقعه این 2 فاکتور می توانند کامل کننده فاکتورهای قبلی باشند و شما برای دنباله دار کردن نور در عکس ها می توانید از آن استفاده کنید . شما می توانید در این گونه عکس ها دیافراگم دوربین را بر روی f/5.6 یا f/222 بسته به شرایط تنظیم کنید . البته ممکن است شما هم دوست نداشته باشید که تصاویر به صورت انتزاعی سیاه و سفید باشند ولی این امکان را دارید که با تنظیم دیافراگم مشخص کنید که چه چیزهای در عکس مشخص باشند .
شما می توانید دیافراگم را بر روی f/8 یا f/16 نیز تنظیم نمایید با این کار می توانید تفاوت ها را مشاهده نمایید .

آموزش عکاسی از دنباله نور با دوربین گوشی !اگر عدد دیافراگم مثلا f/32 باشد و این رقم بالا است ، در واقعه بالا بودن رقم به شما نشان می دهد که دیافراگم کوچک می باشد . این رقم ها در واقعه به شما نشان می دهند که هر چیزی که در پس زمینه و جلوی عکس شما قرار داشته است در محدوه ی فوکوس می باشد اما به رقم f/1.4 دقت کنید ، در واقعه این رقم نشان می دهد که در منطقه محدود سوژه شما در فوکوس می باشد بدین ترتیب شما دارای پس زمینه تار (Blur) خواهید بود .
اگر بخواهیم از این قسمت یک جمع بندی کلی را بیان کنیم باید این گونه بگوییم که اگر سه فاکتور اصلی عکاسی که شامل سرعت شاتر دوربین ، ایزو و دیافراگم است را به صورت دقیق تنظیم کنیم و این تنظیم مناسب با موقعیت و سوژه ما باشد ما می توانیم عکس های فوق العاده ای بگیریم .
نکته ی که نباید فراموش کنید این است که اگر شما می خواهید یک عکاس حرفه ای باشید باید فرمت عکس ها را روی RAW تنظیم نمایید که بتوانید از سنسور دوربین جزئیات اطلاعات ورودی را نگه دارید تا اگر به آنها نیازی داشتید دسترسی شما فراموش شود و امکان ویرایش مهیا باشد .
شما می توانید برای کسب نتیجه بهتر عمق تصویر ، فوکوس ، رنگ ها و روشنایی را در وضعیت RAWW قرار بدهید در واقعه با این کار موجب می شوید که نتیجه ای بهتری کسب کنید . هاگر به تصویر زیر دقت کنید می بینید که تفاوت ثبت تصویر با استفاده از فرمت RAW و JPEG کاملا مشخص است .

بیشتر بخوانید  چگونه کیفیت تصاویر اینستاگرامی خود را افزایش دهیم؟

استفاده نمودن از سه پایه و تنظیم نمودن فاصله کانونی برای گرفتن عکس

عکاسی از دنباله نور : اگر می خواهید عکسی زیبا تهیه کنید حتما از یک سه پایه کمک بگیرید ، در واقع کمک گرفتن از سه پایه به شما امکان می دهد که دوربین همواره ثابت بماند ، زیرا کمتر کسی است که بتواند دوربین را بیشتر از 30 ثانیه ثابت نگه دارد . شما باید از یک سه پایه برای دوربین استفاده کنید و سه پایه را تنظیم کنید و هم کنون دقت کنید که از چه زاویه می خواهید عکس بگیرید . فقط در این قسمت باید زاویه عکس را انتخاب کنید و بعد به ترکیب بندی دقت کنید و بعد از آن به فکر تنظیم فاصله کانونی و فریم مدنظرتان باشید و بعد عکس خودتان را بگیرید . شما می توانید برای گرفتن عکس از خیابان از پشت بام استفاده کنید یا مکان های که دارای ارتفاع هستند . ما به شما همواره توصیه می کنید به نکات گفته شده به دقت عمل کنید تا حرفه ای عکاسی کنید .

برای زمان هایی که نور کم می باشد در صورتی که از فوکوس اتوماتیک ( Autofocus ) استفاده میکنید این امکان برای شما وجود دارد که نتیجه نهایی مورد رضایت شما نباشد . اگر به تکنیک های عکاسی دقت کنید حتما به این نکته می رسید که اگر در محیط کم نور عکس می گیرید فوکوس اتوماتیک را غیر فعال کنید و به صورت دستی این کار را انجام دهید تا بتوانید نتیجه بهتری کسب کنید .

آموزش عکاسی از دنباله نور با دوربین گوشی !فشردن دکمه شاتر و گرفتن عکس

عکاسی از دنباله نور : خب در این قسمت اگر همه موارد بالا را بصورت دستی انجام دادید دقت کنید که دکمه شاتر دوربین را فشار دهید تا عکستان را ثبت کرده باشید . اگر که می خواهید از لرزش های احتمالی هم در زمان فشردن عکس جلوگیری کنید می توانید از کنترل راه دور نیز استفاده کنید .

اگر شما از کنترل راه دور استفاده نمی کنید می توانید از راه حل های دیگری استفاده کنید مثلا برای تنظیم دوربین می توانید از تنظیم دوربین بصورت خودکار استفاده کنید که عکس در هر دو ثانیه بصورت خودکار گرفته شود و شما بدون اینکه نیاز باشد کلیدی را بفشارید می توانید به عکس برداری خودتان ادامه دهید ، اگر میخواهید عکس خانوادگی بگیرید و دوست دارید خودتان در عکس باشید می توانید از این گزینه استفاده کنید .

آموزش عکاسی از دنباله نور با دوربین گوشی !
تکرار روند عکاسی در زاویه های متفاوت

هنگامی که اولین عکس را گرفتید شما سعی می کنید تا عکس های بهتری بگیرید و برای عکس گرفتن وسواس می شوید تا بتوانید عکس های بهتری بگیرید ولی در این موقعه ها بهترین کار این است که شما چندین عکس را ثبت کنید و این روند بهترین راه حل است . شما می توانید با این راه حل از زاویه های متفاوتی عکس بگیرید و گاهی عکس ها بصورت اتفاقی ثبت می شود که این خود باعث می شود تا جذابیت بیشتری عکس های شما داشته باشند .

شما می توانید در این قسمت فاصله کانونی را تغییر دهید یا سرعت های متفاوت شاتر عکس های خود را ثبت کنید و در نتیجه آنها را با یکدیگر ترکیب نمایید در واقعه با این کار بتوانید ایده آل ترین زاویه و به بهترین سرعت شاتر دست پیدا کنید و یک عکس جذاب بگیرید .
انتقال تصاویر به کامپیوتر و ویرایش عکس ها
شما باید بتوانید عکس های خود را ویرایش کنید یکی از نکات مهم در عکاسی ویرایش آنها می باشد . عکس های که انتزاعی می باشند و خلاق هستند این روزها بسیار خریدار داشته اند و از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ممکن است این تصاویر بصورت که در دوربین مشاهده می کنید نباشند .

به همین جهت لازم است که اگر با موارد زیر روبرو شدید عکس های خودتان را ویرایش نمایید:
• بالا بودن اشباع قسمت دنباله های نور در عکس برای خودنمایی بیشتر
• بالابودن کنتراست تصویر برای خودنمایی بیشتر مسیر نور
• تبدیل تصویر به سیاه و سفید جهت افزایش حس انتزاعی
• حذف نمودن عناصر پس زمینه غیر مرتبط
• مخلوط نمودن چندین دنباله نور در عکس برای بالا بردن اثر زیبایی

رصد خانه مراغهترفندهای اضافی برای خلق عکس حرفه ای

ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید که در مورد چگونگی حرکت دنباله های نوری و تجسم آنها در ذهن خودتان فکر کنید یا آنها را مشاهده کنید پیش از آنکه عکسی بگیرید ایده آل ترین وضعیت عکسبرداری را تصور کنید .
شما می توانید برای اینکه عکس خودتان را چشم نوازتر کنید از ایده های ترکیبی و رعایت تقارن ها استفاده نمایید .هرگز فراموش نکنید اگر فقط بر روی دنباله های نور تصور کنید موجب می شود که مابقی عناصر را در تصویر را دقت نکنید و اگر این عناصر اضافی در عکس شما زیاد شود موجب منحرف شدن عکس می شود .

حتما نیازی نیست که از دنباله ی نور در شب عکاسی بکنید بلکه می توانید هنگام طلوع آفتاب یا غروب آفتاب نیز از این قسمت نتایج ایده آل کسب کنید که قطعا می تواند شما را شگفت زده کند .

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش عکاسی از دنباله نور با دوربین گوشی !

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *