اجبار کاربران به عدم استفاده از اینستاگرام با استفاده از بسته های اینترنتی

عدم استفاده از اینستاگرام

یکی از موضوعاتی که این روزها در میان کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام مطرح می باشد، این است که دولت تصمیم دارد تنها شبکه ی اجتماعی مسدود نشده برای کاربران ایرانی را مسدود نماید. اکنون گویا فاز اول این طرح در آینده ای نزدیک توسط اپراتورها اجرایی خواهد شد و تصمیم دارند تا افرادی که از بسته های اینترنتی اپراتورها استفاده می نمایند را مجبور به عدم استفاده از اینستاگرام نمایند.

عدم استفاده از اینستاگرام

رییس بخش روابط عمومی سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، اعلام کرد نامه‌ای که به تازگی در خصوص مسدودسازی و یا محدود سازی اینستاگرام انتشار یافته است هیچ ارتباطی با فیلتر کردن این شبکه اجتماعی برای کاربران ایرانی ندارد.

ایشان با انتظار عکس نامه ی ارسال شده، بیان کردند:

این نامه به هیچ عنوان محرمانه نیست و به صادر کننده نامه نیز تذکر داده شده است. این موضوع به ابلاغیه منتشر شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی باز می‌گردد و هیچ ربطی به پروسه ی فیلترینگ ندارد. درخواست نموده اند که گزینه ای فراهم گردد تا اگر کاربران قصد ندارند از اینستاگرام استفاده کنند، بسته های مخصوصی را خریداری نمایند.

عدم استفاده از اینستاگرام

سید جمال هادیان ضمن تاکید بر این مسئله که نامه صادر شده به اشتباه دارای برچسب خیلی محرمانه بوده است، گفت که این نامه هیچ ربطی به موضوع فیلترینگ این شبکه ی اجتماعی ندارد. ایشان در اصل به درخواست افرادی که آن ها را معرفی نمی کند اشاره داشته است که رییس رگولاتوری را مجبور به نامه‌ نگاری به اپراتورهای اینترنت کشور نموده است.

با تمامی این تفاسیر باید به این موضوع توجه داشت که اگر خود نامه هیچ ربطی به موضوع فیلترینگ ندارد ولی سیگنالی است دریافت شده از سوی مخالفان تنها شبکه اجتماعی مسدود نشده در ایران؛ افرادی که فضای اینستاگرام را مناسب با محیط خانواده‌ ها و یک رده ی سنی خاص نمی‌ دانند و تشخیص می‌ دهند که جامعه مخاطبی برای بسته‌ های اینترنتی بدون اینستاگرام دارد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: توییتر سید جمال هادیان

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : اجبار کاربران به عدم استفاده از اینستاگرام با استفاده از بسته های اینترنتی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *