نحوه عملکرد الگوریتم محتوا اینستاگرام چگونه است

نحوه عملکرد الگوریتم محتوا اینستاگرام چگونه است

در عصر حاضر، که الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی ما را دربرمی گیرند، جای تعجب نیست که کارشناسان و بشر این صنعت شروع به سوال درباره نحوه عملکرد الگوریتم کرده‌اند. اکنون، آدام موسری، مدیر اجرایی اینستاگرام، در تلاشی برای روشن کردن نحوه عملکرد سیستم توصیه آن و حذف تصورات غلط در مورد الگوریتم آن، در یک پست وبلاگ اخیر توضیح داد که چگونه آنها محتوا را در بخش های مختلف برنامه رتبه بندی می کنند.

موسری توضیح داد که به جای تکیه بر یک الگوریتم واحد، که بسیاری از کاربران حدس می‌زنند، رتبه‌بندی محتوا برای بخش‌های مختلف اینستاگرام مانند استوری‌ها، ریلز و جستجو تحت تأثیر شبکه پیچیده‌ای از عوامل است که بخش قابل توجهی از آنها از داده‌های تولید شده توسط کاربر ناشی می‌شود.

با شروع استوری، عوامل متعددی بر رتبه‌بندی استوری تأثیر می‌گذارند، از جمله فراوانی تعامل کاربر با به‌روزرسانی‌های یک حساب و همچنین تعامل آنها با دیگران از طریق پیام‌های مستقیم و تعاملات Story مانند لایک. علاوه بر این، اینستاگرام همچنین رابطه کاربر با یک حساب کاربری را ارزیابی می کند، مانند اینکه آیا آنها دوست هستند یا خانواده.

نحوه عملکرد الگوریتم محتوا اینستاگرام چگونه است

وقتی صحبت از ریلز می‌شود، عوامل تأثیرگذار کمی متفاوت است، زیرا اینستاگرام به جای تکیه بر تعامل با یک حساب خاص، اقدامات قبلی کاربر مانند لایک‌ها، ذخیره‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها را بسته به نوع ویدیو در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، پلتفرم ارزش پیش‌بینی شاخص‌هایی مانند اشتراک‌گذاری مجدد ویدیو، میزان تکمیل، لایک‌ها و تعامل با صدا را نیز محاسبه می‌کند.

Shadowbanning به طور کلی به حذف یک حساب کاربری یا محتوا بدون توضیح واضح اشاره دارد. پس از حدس و گمان های گسترده، اینستاگرام سرانجام این نگرانی را پذیرفت و اعلام کرد که فعالانه در حال تلاش برای افزایش شفافیت از طریق معرفی ویژگی “وضعیت حساب” است. این ویژگی نه تنها به کاربران هشدار می‌دهد که اینستاگرام پست‌های آن‌ها را برای توصیه‌ها «نادرست» تشخیص دهد، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نسبت به تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

در حالی که شفافیت اینستاگرام در مورد سیستم توصیه آن ستودنی است، درک ماهیت پیچیده چنین الگوریتم‌هایی مهم است، زیرا آنها به نقاط داده بی‌شماری و مدل‌های یادگیری ماشینی متکی هستند. بنابراین ارائه یک تعریف ساده امکان پذیر نیست. با این وجود، به دست آوردن بینش در مورد عوامل اساسی که بر توصیه‌ها تأثیر می‌گذارند، کاربران را قادر می‌سازد تا به طور مؤثرتری در پلتفرم حرکت کنند.

بیشتر بخوانید  3 راه آسان برای مخفی کردن پست ها از دیگران در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب بوده که در حال حاضر میلیاردها مخاطب دارد.

منبع: androidheadlines

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه عملکرد الگوریتم محتوا اینستاگرام چگونه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *