شکست اپل در برابر سامسونگ در 3ماه‌ی سوم 2020؛ شیائومی رکورد زد!

آمار فروش گوشی های سونی در سال های متوالی

شکست اپل در برابر سامسونگ در 3ماه‌ی سوم 2020؛ شیائومی رکورد زد! اپل و هوآوی در بهبوهه‌ی شکست و شیائومی در حال کسب جایگاه دومی!

به گزارش مجله زوم تک به نقل از وبسایت مرجع  PhoneArena، سال 2020 میلادی بالاخره به انتهای خود نزدیک شده است؛ سالی که پر از اتفاقات نامنتظره بود. حالا وقت آن رسیده که با اطمینان بگوییم این سال بسیار سخت برای همه در حال تمام شدن است.  خبر خوب دیگر ورای آماده شدن واکسن ویروس همه گیر کرونا، گزارش های موثق وبسایت Gartner Report؛ در خصوص اعمال شدن تغییرات جدید مهمی در بازار گوشی های هوشمند است.

قبلا در زوم تک مطلبی مبنی بر «فروش محصولات سامسونگ برای اولین از اپل در آمریکا پیشی گرفت! منتشر شد؛ انتظار می رفت که اپل با عرضه آیفون های 12 بتواند فروش محصولات خود را جبران کند و به صدر هم برسد، اما اینطور که به نظر می رسد دوباره سامسونگ، عرصه رقابت را بر روی اپل سخت تر کرده است. کمپانی کره ایی سامسونگ حدود 80.5 میلیون دستگاه هوشمند خود را در 3ماهه سوم سال 2020 میلادی به فروش رساند؛ رقمی 2 برابر مقداری اپل توانست به فروس برساند. اپل در 3ماهه سوم سال 2020 با وجود عرضه آیفون های 12 تنها 40.5 درصد بوده است! غول کره ایی در این مدت در مقایسه با مدت گذشته سال پیش، توانسته رشد 2.2 درصدی را تجربه کند ، در حالیکه کمپانی اپل در این مدت در مقایسه با مدت زمانی یکسان در سال پیش، تنها توانسته رشد 0.6 درصدی را تجربه کند. در جدول زیر رقم فروش محصولات هر یک از بهترین کمپانی ها را مشاهده می کنید.

.کمپانی چینی هوآوی، شیائومی و اوپو به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفته است. کمپانی چینی هوآوی با وجود تحریم های آمریکا علیه این کمپانی وجود داشته است، این کمپانی در سه ماهه سوم سال 2020 در ربته دوم قرار گرفته است. این کمپانی با وجود به فروش رساندن 51 میلیون دستگاه هوشمند تنها در 3 ماهه سوم سال 2020 به فروش رسانده است. این مقدار حدودا 14.1 درصد از کل فروش محصولات را از آن کمپانی هوآوی کرده است. ممکن است که چنین جایگاهی برای کمپانی چینی هوآوی خیلی خوب باشد، اما این سهم هوآوی در سه ماهه سوم سال 2020 در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2016 از 16.9 به 14.1 رسیده است؛ یعنی کمپانی هوآوی از فروش 65 میلیون دستگاه هوشمند در سه ماهه سوم سال 2019 به 51 میلیون دستگاه رسیده است که زنگ خطری برای کمپانی هوآوی به نظر می رسد؛ تحریم های آمریکا و عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل نقش به سزایی در عدم فروش کافی محصولات هوآوی داشته است.

بیشتر بخوانید  ارتقای اپلیکیشن های پولی iOS تنها با 10 روپیه

در رتبه سوم، کمپانی شیائومی قرار گرفته است. این کمپانی چینی در کمتر از ده سال فعالیتش توانسته در سال های اخیر به موفقیت های بی نظیری دست پیدا کرده است. این کمپانی در سه ماهه سوم سال 2020 توانست حدودا 12.1 از فروش گوشی های هوشمند را از آن خود کند. این مقدار در سه ماهه سوم سال 2019، 8.5 درصد برای کمپانی شیائومی بو؛ این کمپانی در سه ماهه سوم سال 2019،32 میلیون دستگاه هوشمند بود که رشد نزولی ایی را برای این کمپانی چینی به ارمغان آورده است. در رتبه پنجم در سه ماهه سوم سال 2020 حدود 29 میلیون دستگاه فروخته است که حدودا 8.2 درصد از سهم بازار را از آن کمپانی چینی اوپو کرده است؛ این مقدار در سه ماهه سوم سال 2019 7.9 درصد و در حدود 30 میلیون دستگاه بود. فروش محصولات هوشمند در این سال در مقایسه با همین زمان حدودا 2.3 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

 

بیشتر بخوانید:

محبوب‌ترین برند گوشی های هوشمند در ایران کدام است؟

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شکست اپل در برابر سامسونگ در 3ماه‌ی سوم 2020؛ شیائومی رکورد زد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *