سری گلکسی اس 23 افزایش قیمتی ندارند

سری گلکسی اس 23 افزایش قیمتی ندارند

غول تولید کننده کره جنوبی، سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکت های تلفن همراه در جهان است. برخی از بهترین تلفن های همراه و فناوری های موجود در بازار را دارد. با این حال، به دلیل ماهیت بسیار رقابتی بازار تلفن همراه، این شرکت همچنان اقداماتی را انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که در صدر قرار دارد. گزارش اخیر ردیابی بازار نشان می دهد که سری گلکسی S22 سامسونگ ممکن است نتواند به هدف 30 میلیون دستگاه سامسونگ برسد. این به دلیل عملکرد ضعیف مدل پرچمدار است. به همین دلیل، سامسونگ با سری گلکسی اس 23 نگاهی به کیف خود نخواهد داشت. در واقع، گزارش هایی مبنی بر عدم افزایش قیمت گوشی های سری گلکسی S23 سامسونگ وجود دارد.

ایده معمول این است که سامسونگ قیمت سری جدید را افزایش دهد تا سود بیشتری کسب کند. با این حال، این شرکت همچنین نگران است که این امر باعث می شود سری گلکسی S23 رقابتی کمتری داشته باشد. به هر حال، اگر خریدار وجود نداشته باشد، هیچ سودی به دست نخواهد آمد. طبق گزارشی از کره جنوبی، درآمد بخش MX سامسونگ از 28.42 تریلیون وون (22.3 میلیارد دلار) در سه ماهه دوم سال 2022 به 32.21 تریلیون وون (25.3 میلیارد دلار) در سه ماهه سوم سال 2022 رسیده است. این افزایش سه ماهه است. 13.3 درصد. با این وجود، سود عملیاتی شرکت از 3.36 تریلیون وون (2.6 میلیارد دلار) در سه ماهه دوم 2022 به 3.24 تریلیون وون (2.5 میلیارد دلار) در سه ماهه سوم سال 2022 کاهش یافت. این کاهش 3.6 درصدی است.

طبق گزارش های قبلی، سامسونگ الکترونیکس استراتژی تلفن همراه خود را در سال جاری تنظیم می کند تا تجربه مشتری بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. این بدان معناست که سامسونگ برای رقابت با آیفون اپل بر بهبود عملکرد تراشه تمرکز خواهد کرد. مدل‌های سود محور سامسونگ در سال‌های اخیر هنوز نتوانسته‌اند نتایج خوبی در بازار در برابر آیفون کسب کنند. حالا سامسونگ دیگر روی کاهش هزینه ها تمرکز نخواهد کرد. با این حال، این شرکت کره ای با اطمینان از عملکرد بهتر تراشه های خود، بر بهبود عملکردهای مورد نظر کاربران تمرکز خواهد کرد.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که مدیریت سامسونگ قصد دارد شکاف خود را با اپل در بازار تلفن های همراه گران قیمت کاهش دهد و اعتماد مصرف کنندگان را دوباره به دست آورد. در استراتژی‌های قبلی، سامسونگ به سادگی تضمین می‌کند که با کاهش هزینه‌ها، سود می‌برد. به همین دلیل است که این شرکت دارای سری گلکسی A متوسط و پایین است. با این حال، به نظر می رسد این استراتژی به ویژه با برتری برندهای چینی که مدل های فوق العاده ارزان با عملکرد مناسب را ارائه می دهند، شکست خورده است. به نظر می رسد مزایای سامسونگ از بین رفته است.

این نیز یکی از دلایلی است که سامسونگ پس از حادثه سامسونگ Galaxy S7 Note تقریباً به یک برند داخلی تبدیل شده است. حتی اگر این اتفاق رخ نمی داد، تلفن های همراه سامسونگ به ناچار سهم اصلی خود را در بازار ارزان قیمت از دست می دادند. به هر حال، تداوم برندهای تلفن همراه چینی بسیار فراتر از دسترس سامسونگ است.

بیشتر بخوانید  بررسی گوشی های موبایل 350 الی 450 هزار تومانی در بازار

در بازار گران قیمت، سامسونگ نیز مورد حمله قرار گرفته است و قدرتی برای مقابله با اپل ندارد. آمارها نشان می‌دهد که در سه ماهه سوم، سهم اپل از بازار جهانی تلفن‌های همراه گران‌قیمت (بالاتر از 400 دلار) 57 درصد بود، در حالی که سامسونگ الکترونیک تنها 19 درصد بود. همچنین پیش بینی می شود که در سه ماهه چهارم سال جاری، سامسونگ الکترونیکس اولین سهم بازار در کل بازار تلفن همراه را به اپل (اپل 24.6 درصد، سامسونگ الکترونیکس 20.2 درصد) واگذار کند.

در این صورت، عاقلانه است که سامسونگ استراتژی تلفن همراه خود را تنظیم کند. سری جدید سامسونگ گلکسی S23 ممکن است اولین محصولی باشد که سامسونگ پس از تعدیل این استراتژی عرضه می کند. این سری پرچمدار با جدیدترین پردازنده پرچمدار، اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می شود. با این حال، اسنپدراگون 8 نسل 2 که سری گلکسی اس 23 از آن استفاده خواهد کرد، کاملاً با آنچه که توسط کوالکام معرفی شده متفاوت است. این سری پرچمدار با یک نسخه با فرکانس بالاتر عرضه خواهد شد.

نسل دوم تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است. این شرکت به طور رسمی ادعا می کند که این تراشه پرچمدار جدید نسبت به نسل اول 35 درصد بهبود عملکرد CPU دارد. علاوه بر این، همچنین نشان می دهد که این تراشه 40 درصد بازده انرژی بهتری دارد. این نسل از اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای معماری جدیدی است. معماری جدید 1 + 2 + 2 + 3 است و عملکرد متفاوتی را به ارمغان می آورد. یک Kryo Prime مبتنی بر هسته فوق العاده بزرگ X3 دارای فرکانس هسته 3.2 گیگاهرتز است. دارای چهار هسته بزرگ با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و سه هسته کوچک با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است.

چهار هسته بزرگ به ترتیب از دو A715 و دو A710 استفاده می کنند. این پیکربندی “2 + 2” است. معماری جدید همچنین به Snapdragon 8 Gen 2 اجازه می دهد تا تعادل بهینه ای بین مصرف انرژی و عملکرد پیدا کند. چه در سناریوهای با بار بالا و چه در سناریوهای بار کم تا متوسط، تراشه می تواند عملکرد فوق العاده ای ارائه دهد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که این تراشه ظرفیت ارائه بهترین نسبت بهره‌وری انرژی را دارد. از نظر پردازنده گرافیکی، پردازنده گرافیکی Adreno مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز دارای فناوری ردیابی پرتو است که 25 درصد بهبود عملکرد و 45 درصد بهبود بهره وری انرژی دارد.

بهبود قابل توجه در عملکرد و کاهش سود در واقع به سامسونگ دلیلی برای افزایش قیمت داده است. با این حال، آخرین اخبار نشان می دهد که سری گلکسی اس 23 سامسونگ همچنان همان قیمت نسل قبلی خود را حفظ خواهد کرد، در غیر این صورت رقابت خود را با سری آیفون 14 از دست خواهد داد. به نظر می رسد که سامسونگ به خوبی متوجه است که مشکلاتش کجاست. آیا این بهبود عملکرد می تواند نتایج فوری به همراه داشته باشد تا بعد از کنفرانس مطبوعاتی مشخص نخواهد شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سری گلکسی اس 23 افزایش قیمتی ندارند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *