چگونه سایت های داخلی را برای محاسبه ی اینترنت نیم بها ثبت کنیم ؟

سایت های داخلی

اخیرا شاهد منتشر شدن اخباری درباره نیم بها شدن هزینه اینترنت برای سایت های داخلی بوده ایم , به دنبال این موضوع تولید کنندگان و طراحان سایت های داخلی باید دامنه و آدرس عددی سایت خود را به وزارت ارتباطات اطلاع دهند. بنا بر آن چه که خبرگزاری مهر اعلام کرده است , وزیر ارتباطات در راستای به حداقل رساندن هزینه های اینترنت مصرفی در سایت های داخلی، تصمیم به راه اندازی یک پورتال برای ثبت اطلاعات سایت های داخلی گرفته و طی آن نحوه معرفی و استفاده ی این سایت ها از این تعرفه‌ ها را مشخص می کند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی , مجید حقی , در مصاحبه خود این گونه صحبت کرد که هزینه های بازدید و استفاده از سایت های داخلی باید نسبت به ترافیک جهانی کاهش یابد , وی گفت این موضوعی است که باید از مدت ها قبل به آن توجه می شد اما متاسفانه به علل گوناگون به آن بی توجهی شده است. مجید حقی در ادامه سخنان خود گفت نیم بها کردن هزینه ترافیک سایت‌ های داخلی نسبت به ترافیک بین المللی حداقل کاری است که می توان انجام داد و تمامی شرکت های ارائه دهنده اینترنتی باید به آن آگاه بوده و این موضوع را به کاربران خود اطلاع دهند

همچنین همه افرادی که مشغول تولید محتوای داخلی هستند و دارای هر گونه سایت ها داخلی با هر عنوان تجاری , تبلیغاتی , خبری یا تفریحی می باشند باید به پرتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس http://ito.gov.ir مراجعه کرده و یا از طریق  لینک icip.ito.gov.ir آی پی یا همان دامنه و آدرس عددی خود را به صورت رسمی ثبت کنند , پس از انجام این کار , هزینه اینترنت برای آدرس های ثبت شده. به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد , همچنین کاربران نیز به هنگام استفاده و بازدید از این سایت ها هزینه کم تری را پرداخت خواهند کرد.

همچنین شرکت هایی که خدماتی تحت عنوان اینترنت پر سرعت ارائه می دهند , حق دریافت هیچ گونه هزینه اضافی را نداشته و باید سرعت و پهنای باندی را که کمیسیون تنظیم مقررات در مصوبه 266 بیان کرده ارائه دهند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه سایت های داخلی را برای محاسبه ی اینترنت نیم بها ثبت کنیم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *