ترفندهای مخفی آیفون که تا حالا نشنیده اید

ترفندهای مخفی آیفون که اکثر مردم درباره آن نمی دانند

فکر می کنید iOS اپل را کاملا می شناسید؟ چیزهای زیادی برای کشف کردن با این نکات و ترفندهای تخصصی وجود دارد تا به شما برای شناخت بیشتر پتانسیل آیفون شما کمک کند. آیفون های شرکت اپل در سال 2007 با سیستم عاملی بدون نام وارد بازار شدند. اکنون به iOS 17 رسیده‌ایم، و در یک دهه و نیم گذشته، iOS دستخوش تغییرات زیادی شده است از پذیرش برنامه‌های اختصاصی گرفته (در نسخه 2) و حذف اسکیومورفیسم برای تصاویر مسطح در iOS 7 تا در نهایت پذیرش ویجت‌ها. iOS اپل پر از ویژگی هایی است که هیچ نقدی نمی تواند همه آن را پوشش دهد. بنابراین ما در این مقاله نکات، ترفندها را برای iOS و آیفون گردآوری کردیم. این موارد  شما را در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص آیفون قرار می دهند.

صفحه کلید خود را به چپ یا راست تغییر دهید

صفحه کلید خود را به چپ یا راست تغییر دهید

می خواهید با یک انگشت شست تایپ کنید؟ صفحه‌کلید پیش‌فرض iOS گزینه‌ای به چپ یا راست ارائه می‌دهد. انگشت خود را روی نماد کره یا ایموجی در پایین صفحه کلید نگه دارید (اگر سه یا چند صفحه کلید نصب کرده باشید، کره زمین را نشان می دهد) و در پنجره بازشو، گزینه ای برای سمت چپ و صفحه کلید سمت راست روی اولویت خود ضربه بزنید. برای بازگشت به حالت تمام صفحه، روی پیکانی که در مقابل اولویت شما قرار دارد ضربه بزنید. این فقط در حالت پرتره کار می کند و اگر “Larger Text” تنظیم کرده باشید، کار نمی کند.

نوار Space را برای ایجاد Trackpad نگه دارید

نوار Space را برای ایجاد Trackpad نگه دارید

اگر در حال تایپ کردن هستید و می خواهید مکان نما را به بالا ببرید و چیزی را که نوشته اید تغییر دهید. می توانید روی صفحه ضربه بزنید، با نگه داشتن کلید فاصله، آنها را روی صفحه کلید مجازی نگه دارید. می بینید که کلیدها خالی می شوند. اکنون، نوک شست خود را به اطراف بکشید تا مکان نما حرکت کند. مکان نما را در جایی که می خواهید رها کنید و در صورت نیاز حذف یا تایپ کنید.

متن جایگزین ایجاد کنید

آیا عباراتی وجود دارد که بارها و بارها آن را تایپ می کنید، مانند “در راه خانه هستم” یا “تو را بیشتر از خورشید و ماه دوست دارم!”؟ به Settings > General > Keyboard > Text Replacement بروید. روی نماد مثبت (+) در بالا کلیک کنید تا یک عبارت و سپس یک میانبر وارد کنید. سپس، هر زمان که میانبر را تایپ می‌کنید مانند «در راه خانه هستم، مرا تنها بگذار!») در پیش‌نمایش متن صفحه‌کلید ظاهر می‌شود. حتی می‌توانید از این ترفند برای تایپ حروف ترکیبی استفاده کنید که مجموعه‌ای از ایموجی‌ها را نمایش می‌دهد.

تایپ را روی QuickPath بکشید

بسیاری از صفحه‌کلیدهای شخص ثالث iOS این قابلیت را دارند که با کشیدن انگشت یا انگشت شست خود را به دور کلیدها حرکت دهند، بدون اینکه آن را برای تایپ کلمات بردارید. از iOS 13، این ویژگی نیز بخشی از صفحه کلید پیش فرض است. اپل آن را QuickPath می نامد.

اسکرین شات یک صفحه وب کامل

اسکرین شات یک صفحه وب کامل

هنگامی که در حال گرفتن اسکرین شات با گوشی آیفون هستید، یک تصویر کوچک در پایین سمت چپ ظاهر می شود. برای نمایش تمام صفحه تصویر ضربه بزنید. اگر هنگام استفاده از مرورگر سافاری عکس گرفته‌اید، و صفحه وبی که در آن هستید از اندازه صفحه فراتر رفته است، به بالای صفحه نگاهی بیندازید روی Full page ضربه بزنید و یک نوار لغزنده در سمت راست ظاهر می شود که صفحه کامل را نمایش می دهد، حتی اگر در ابتدا همه آن را اسکرول نکرده باشید. می‌توانید فقط قسمتی از عکس را که می‌خواهید برش دهید یا روی Done کلیک کنید تا آن را به عنوان PDF ذخیره کنید، آن را کپی یا حذف کنید.

اسکرین شات یک صفحه وب کامل طولانی

امضای اسناد

این روزها همه ما اسکنر و چاپگر در خانه نداریم، اما اپل راه آسانی برای امضای دیجیتالی یک سند ارائه می دهد. یک اسکرین شات از سند مورد نظر بگیرید و روی تصویر کوچک ضربه بزنید. در سمت راست پایین، روی علامت Plus کلیک کنید. یکی از گزینه ها Signature است. مستقیماً روی صفحه امضا کنید یا از امضای ذخیره شده استفاده کنید. Done را بزنید و سپس آن را به سند در تصویر بکشید. می توانید اندازه آن را تغییر دهید و برای ارسال ذخیره کنید.

ایجاد سند از متن عکس ها و ویدیوها

Live Text توانایی iOS برای بیرون کشیدن متن قابل ویرایش از عکس یا حتی ویدیو است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصویر را مشاهده کنید یا ویدیو را متوقف کنید. روی نماد کوچک Live Text کلیک کنید و تمام متنی را که می توانید کپی کنید برجسته می کند (برای کپی کردن آن ضربه بزنید و نگه دارید). بسته به آنچه تلفن می تواند بخواند، دکمه های عمل را دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، شما می توانید زبان های خارجی را در حال پرواز ترجمه کنید. اگر شماره تلفنی را ببیند، می تواند با آن شماره تماس بگیرد. اگر URL را ببیند، می تواند شما را به وب سایت برساند. گوشی را بچرخانید تا منوی بیضی سه نقطه ای دریافت کنید و گزینه های دیگری مانند ظاهر شدن متن در یک پنجره قابل ویرایش را خواهید دید.

سفارشی کردن تنظیمات در هر وب سایت

برخی از وب سایت ها با تنظیمات پیش فرض عالی به نظر می رسند و برخی دیگر اینطور نیستند. شما می‌توانید تنظیماتی را ایجاد کنید که مختص یک وب‌سایت باشد به‌طور مثال، فونت بزرگ‌تر. به سادگی هنگام بازدید از یک سایت، روی نماد فونت AA در نوار آدرس کلیک کنید. می توانید اندازه فونت را تنظیم کنید و همچنین روی تنظیمات وب سایت کلیک کنید تا مشخص کنید که آیا همیشه می خواهید نسخه دسکتاپ را ببینید یا خیر. مستقیماً به Safari Reader بروید (که خواندن صفحات را با حذف مطالب اضافی آسان‌تر می‌کند). یا همه مسدود کننده های محتوا و تبلیغات خود را خاموش کنید.

خاموش کردن میکروفون  در ضبط صفحه

خاموش کردن میکروفون  در ضبط صفحه 

برای ضبط صفحه در iPhone و iPad خود، به Settings > Control Center بروید و مطمئن شوید که Screen Recording در قسمت Included Controls فهرست شده است اگر نه، روی دکمه سبز سبز رنگ در زیر ضربه بزنید. سپس یک دکمه ضبط صفحه در کنترل سنترال ظاهر می شود. هنگام ضبط، ممکن است متوجه شوید که در حال ضبط صدا نیز هست، بنابراین می‌توانید یک صدا را ضبط کنید. اگر بعداً می‌خواهید صدا اضافه کنید یا نیازی به صداگذاری ندارید، دکمه را در مرکز کنترل به مدت طولانی فشار دهید. در زیر، میکروفون خاموش یا میکروفون روشن را می‌بینید تنظیمات برگزیده خود را تنظیم کنید.

صفحه نمایش خود را پخش کنید

صفحه نمایش خود را پخش کنید

با نگه داشتن دکمه Screen Recording در Control Center گزینه دیگری نیز ایجاد می شود: می توانید برنامه ای را انتخاب کنید که ضبط شما در آن ذخیره شود مثلاً عکس ها یا پخش مستقیم انجام دهید. برنامه هایی که از پخش پشتیبانی می کنند شامل برنامه های چت مانند Facebook Messenger هستند. ابزارهای کنفرانس ویدیویی مانند زوم، گوگل میت و اسکایپ یا حتی به اشتراک گذاری خدمات از جمله TikTok و Twitch.

صدای خود را تقویت کنید

در یادداشت های صوتی، می توانید از ضبط پیشرفته برای کاهش نویز پس زمینه استفاده کنید. یک ضبط انجام دهید، روی منوی اکولایزر کلیک کنید و در زیر گزینه ها، Enhance Recording را روشن کنید تا صدای بهتری داشته باشید. همچنین می توانید از این صفحه برای تنظیم سرعت پخش یا رد شدن از سکوت های ضبط شده استفاده کنید

روز رسانی برنامه

اگر نگران این هستید که برنامه ای که استفاده می کنید به روزترین نسخه نباشد به Settings > App Store بروید و در Automatic Downloads، App Updates را روشن کنید. اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید، برنامه App Store را باز کنید، روی عکس خود ضربه بزنید، انگشت خود را به پایین بکشید تا به‌روزرسانی شود و اگر ظاهر شد روی Update All ضربه بزنید.

دانلود برنامه ها

آیا گوشی خود را با برنامه هایی پر کرده اید که هرگز استفاده نمی کنید؟ در Settings > App Store گزینه Offload Apps Unused Apps را روشن کنید. برنامه‌ها پس از چند هفته زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید از گوشی شما ناپدید می‌شوند. با این حال، هر گونه داده یا سند مربوط به برنامه باقی می ماند، بنابراین اگر دوباره نصب کنید، همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. این یک ترفند عالی برای بازی هاست که می توانند فضای زیادی را اشغال کنند. مقداری فضا را برای سرگرمی جدید آزاد کنید. توجه داشته باشید، با این حال، اگر برنامه‌ای در این فاصله بارگیری و سپس از اپ استور حذف شود، دیگر نمی‌توانید آن را دانلود کنید.

بی صدا کردن تماس گیرندگان ناشناس

تماس از شماره ناشناس دارید؟ به Settings > Phone > Silence Unknown Callers بروید. وقتی این گزینه روشن است، هر شماره‌ای که در مخاطبین، پیشنهادات سیری یا لیستی که اخیراً تماس گرفته‌اید نیست، مستقیماً به پست صوتی می‌رود. یک اعلان بی صدا دریافت می کنید به شما می گوید که یک تماس بی صدا شده است. می توانید شماره را در لیست اخیر خود مشاهده کنید. با فعال کردن این گزینه، هر شماره‌ای که در مخاطبان، پیشنهادهای سیری یا فهرست تماس‌های اخیر شما نباشد، مستقیماً به پیام صوتی هدایت می‌شود. یک اعلان بی‌صدا به شما اطلاع می‌دهد که تماسی بی‌صدا شده است؛ می‌توانید شماره را در لیست «اخیرها» مشاهده کنید.

استفاده از iPad برای برقراری تماس

بعد از فعال‌سازی تماس‌های Wi-Fi، قابلیت دیگری به نام « Add Wi-Fi Calling for Other Devices » در دسترس قرار می‌گیرد. این ویژگی دقیقاً همان چیزی است که از اسمش پیداست. زمانی که iPad  یا آیفون دیگری حساب اینترنت همراه ندارد، تا زمانی که به حساب iCloud شما وارد شده باشد، می‌تواند با استفاده از اتصال اینترنت آیفون اصلی شما، تماس‌های تلفنی برقرار کند. ممکن است اپراتور شما در مورد این ویژگی هشدارهایی بدهد.

جابجایی چندین اپلیکیشن به طور همزمان

میتوانید با کشیدن یک برنامه روی برنامه دیگر، آنها را در صفحه اصلی گروه بندی کنید تا پوشه ایجاد شود. اما اگر بخواهید چندین برنامه را به صفحه دیگری در صفحه اصلی منتقل کنید، چطور؟ تک تک این کار را انجام ندهید: در عوض، یک برنامه را فشار دهید تا به حالت لرزان درآید، سپس با انگشت دیگری روی چندین برنامه ضربه بزنید. آنها گروه بندی خواهند شد؛ شما یک افزایش تعداد را خواهید دید که در هنگام اضافه شدن آنها بالا می رود. بدون برداشتن انگشت خود، آن دسته را به صفحه جدید بکشید و همه آنها را یکجا رها کنید. (این کار به تمرین نیاز دارد.)

تغییر برنامه‌های پیش‌فرض

اپل برای مدت طولانی به برنامه‌های خود اهمیت زیادی می‌داد، به این معنی که لینک‌ها و ایمیل‌ها به‌طور پیش‌فرض در برنامه‌ی Mail و Safari باز می‌شدند. اما اکنون می‌توانید برنامه‌های ایمیل یا مرورگر پیش‌فرض خود را به گزینه‌ای دیگر مانند Gmail یا Chrome تغییر دهید.

مخفی کردن صفحه ای از برنامه ها در آیفون

آیا برنامه هایی روی گوشی خود دارید که می خواهید پنهان کنید اما حذف نکنید؟ به راحتی می توانید آنها را در یک صفحه جداگانه قرار دهید و از دید پنهان کنید.

بیشتر بخوانید  تلگرام ایفون

مراحل انجام کار:

  1. تمام برنامه های مورد نظر خود را به یک صفحه از صفحه اصلی گوشی منتقل کنید.
  2. انگشت خود را روی یک فضای خالی در همان صفحه نگه دارید تا وارد حالت ویرایش (Jiggle Mode) شوید.
  3. روی نقطه های پایین صفحه که نمایانگر تعداد صفحات صفحه اصلی هستند، ضربه بزنید.
  4. رابط ویرایش صفحات (Edit Pages) ظاهر می شود. در این صفحه، دایره زیر صفحه ای که می خواهید پنهان کنید را غیرفعال کنید.
  5. روی Done در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.

با این کار، صفحه حاوی برنامه های مورد نظر شما از صفحه اصلی پنهان می شود. اما نکته های زیر را به خاطر داشته باشید:

  • برنامه ها حذف نمی شوند و همچنان روی گوشی شما هستند.
  • با کشیدن انگشت به پایین روی صفحه اصلی، می توانید به جستجوی Spotlight دسترسی پیدا کرده و برنامه های پنهان شده را به راحتی پیدا کنید.
  • این روش یک راه سریع برای دور نگه داشتن برخی از برنامه ها از دید افراد کنجکاو است.

میانبر سه انگشتی: میانبرهای جادویی برای رفع اشتباه در iOS

گاهی اشتباه کوچکی روی آیفون یا آیپد انجام می دهید و به دنبال راهی سریع برای اصلاح آن هستید؟ خوشبختانه، iOS چندین میانبر جذاب سه انگشتی را در اختیار شما قرار می دهد:

۱. لغو با کشیدن سه انگشت به چپ: ساده و سریع، یک کشیدن روان سه انگشتی به سمت چپ آخرین عمل شما را به عقب برمی‌گرداند.

۲. سه انگشت تک‌ضرب برای منوی جادویی: یک تاچ آرام با سه انگشت روی صفحه، یک نوار ابزار کوچک در بالا نمایش می دهد که حاوی پیکان خمیده undo  برای بازگشت به عقب، گزینه های برش، کپی، چسباندن و انجام مجدد است.

۳. تکاندن برای لغو: با تکان دادن سریع دستگاه، آخرین عمل شما در برخی از برنامه ها مانند تایپ یا نقاشی لغو می شود. البته این امکان هم وجود دارد که این ویژگی کمی دست و پا گیر باشد، بنابراین می توانید آن را در Settings  Accessibility > Touch > Shake to Undo غیرفعال کنید.

با این میانبرهای سه انگشتی، می توانید اشتباهات کوچک را به راحتی اصلاح کرده و در زمان خود صرفه جویی کنید. امتحان کنید و از جادوی سه انگشت در گوشی یا تبلت خود لذت ببرید!

Night Shift را انتخاب کنید

همانطور که می دانید قبل از رفتن به رختخواب نباید به آیفون خود نگاه کنید زیرا نور آبی به خوابیدن شما کمک نمی کند. اما همه ما این کار را انجام می دهیم. بنابراین Night Shift را از طریق Settings > Display & Brightness فعال کنید تا طول موج آبی نور روی صفحه را کاهش دهید. رنگ مایل به زردی به صفحه اضافه می‌کند (که می‌توانید آن را در تنظیمات کنترل کنید)، بنابراین ممکن است ویدیو را کمی بد جلوه دهد، اما برای خواندن مناسب است. آن را طوری تنظیم کنید که در زمان های از پیش برنامه ریزی شده فعال شود و صبح خاموش شود، یا می توانید آن را به صورت دستی تا روز بعد روشن کنید.

ایجاد والپیپر از Live Photo

یادتان می‌آید زمانی که می‌توانستید از Live Photoهای خود والپیپر بسازید؟ اپل این قابلیت را حذف کرد، اما حالا با iOS 17، دوباره آن را برگردانده است!

  1. Live Photo مورد نظرتان را در برنامه Photos پیدا کنید.
  2. روی آیکون Share در پایین سمت چپ ضربه بزنید.
  3. یکی از گزینه‌ها Use as Wallpaper خواهد بود.
  4. توجه داشته باشید که این گزینه به نظر می‌رسد فقط برای Live Photoهای جدیدی که بعد از آپگرید به iOS 17 می‌گیرید کار می‌کند.
  5. بعد از تنظیم به عنوان والپیپر، هر بار که قفل گوشی را باز کنید، تصویر زنده می‌شود.

والپیپرهای متحرک با Photo Shuffle

می‌خواهید هر بار که قفل گوشی را باز می‌کنید، تصویر متفاوتی ببینید؟ Photo Shuffle را امتحان کنید:

  1. به Settings > Wallpaper > +Add New Wallpaper > Photo Shuffle بروید.
  2. می‌توانید دسته خاصی از تصاویر را انتخاب کنید، مثلاً فرد یا افراد خاص (آیفون با تشخیص چهره به شما کمک می‌کند)، حیوانات خانگی، تصاویر طبیعت یا مکان خاصی.
  3. سپس می‌توانید تنظیم کنید که والپیپر با هر بار ضربه یا قفل، هر ساعت یا هر روز تغییر کند.

با این دو قابلیت جدید، می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را زنده‌تر و پویاتر کنید و از دیدن تصاویر زیبا لذت ببرید. امتحان کنید و به ما بگویید کدام روش را بیشتر دوست دارید!

شخصی‌سازی بی‌حد و مرز آیکون‌ها، ویجت‌ها و… در iOS

دیگر روزهایی که iOS محدود و اندروید آزاد بود، گذشته! الان تقریبا به لطف iOS 14، می‌توانید تقریباً به همان اندازه آیفون خود را شخصی‌سازی کنید که یک گوشی اندرویدی.

اشتراک آسان‌تر و مدیریت بهتر رمزهای Wi-Fi

دیگر نیازی نیست برای به اشتراک گذاشتن رمز Wi-Fi، رشته‌های پیچیده از اعداد و حروف را به خاطر بسپارید! کافیست مطمئن شوید که هم شما و هم مهمان‌تان بلوتوث را روشن کرده‌اید. سپس، از مهمان بخواهید به تنظیمات Wi-Fi برود. اگر او از دستگاه مدرن iOS، iPadOS یا macOS استفاده می‌کند و در لیست مخاطبین شماست، یک پنجرهٔ بازشو روی صفحهٔ شما ظاهر می‌شود که می‌گوید: «آیا می‌خواهید رمز Wi-Fi شبکهٔ [نام شبکه] را با [نام مخاطب] به اشتراک بگذارید؟» روی «اشتراک رمز» ضربه بزنید و حالا آن فرد می‌تواند به Wi-Fi متصل شود.

پیدا کردن رمزهای Wi-Fi فراموش‌شده

قبل از iOS 16، گوشی شما رمزهای Wi-Fi شما را ذخیره می‌کرد، اما آن‌ها را به شما نشان نمی‌داد. حالا دیگر این‌طور نیست! به Settings > Wi-Fi بروید و روی آیکن اطلاعات (i در یک دایره) کنار نام شبکه کلیک کنید. برای پیدا کردن شبکه‌ای که خارج از محدودهٔ دسترسی است، روی «ویرایش» در بالا کلیک کنید. رمز Wi-Fi روی صفحهٔ اطلاعات هنوز مخفی خواهد بود. برای آشکار کردن آن، روی آن ضربه بزنید. حالا iOS به شما گزینه‌هایی برای کپی کردن یا خواندن بلند آن می‌دهد. همچنین می‌توانید از این صفحه‌ها برای فراموش کردن رمزهای Wi-Fi با ضربه زدن روی آیکن منفی (-) قرمز کنار هر نام شبکه استفاده کنید.

تعویض سریع شبکه Wi-Fi یا اتصال بلوتوث

دیگر برای تغییر دستی شبکه Wi-Fi یا اتصال بلوتوث مجبور نیستید هر بار به تنظیمات بروید! راهش ساده‌تر از این حرف‌هاست:

  1. انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا Control Center باز شود.
  2. در بالا سمت چپ، دکمه‌های ارتباطی برای حالت هواپیما، شبکه تلفن همراه، Wi-Fi و بلوتوث را به‌صورت دسته‌جمعی خواهید دید.
  3. روی گروه دکمه‌ها نگه دارید تا منویی باز شود که دکمه‌های AirDrop و Personal Hotspot را نشان می‌دهد.
  4. برای مشاهده‌ی منوی سریع تمام شبکه‌های Wi-Fi در دسترس، روی Wi-Fi نگه دارید. همین کار را برای بلوتوث انجام دهید تا لیستی از اتصالات احتمالی را ببینید.

با این ترفند ساده، به راحتی و خیلی سریع می‌توانید بین شبکه‌های Wi-Fi و اتصالات بلوتوث جابجا شوید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

آموزش نام ها به سیری

گاهی اوقات سیری نام ها را به طرز عجیبی اشتباه می گیرد. گاهی اوقات او این را تشخیص می دهد و می پرسد که آیا باید یاد بگیرد که چگونه اسم را تلفظ کند، اما در موارد دیگر، شما باید او را اصلاح کنید. از شما می خواهد که آن را تلفظ کنید، سپس گزینه هایی را روی صفحه ارائه دهید.

گرفتن Live Photo در FaceTime:  به اشتراک گذاشتن لحظه‌های جالب

می‌خواهید لحظات جالب گفتگوی ویدیویی خود در FaceTime را ثبت کنید؟ حالا با قابلیت عکس‌های Live، می‌توانید تصاویر متحرک کوتاه از تماس خود بگیرید.

نحوه‌ی گرفتن Live Photo در FaceTime:

  1. در حین گفتگو، روی صفحه ضربه بزنید.
  2. یک دکمه شاتر گرد سفید روی ویدیو خواهید دید.
  3. روی دکمه شاتر کلیک کنید. حالا یک Live Photo گرفته‌اید.
  4. به طرف مقابل اطلاع داده می‌شود که از آن‌ها عکس گرفته شده است، پس فکر نکنید که مخفیانه می‌توانید این‌کار را انجام دهید!

ارتباط چشمی واقعی و سرگرمی‌های کوچک در FaceTime

در تماس‌های ویدیویی، به‌طور طبیعی به تصویر فردی که با او صحبت می‌کنیم نگاه می‌کنیم. اما این به معنای واقعی چشم در چشم شدن نیست، چون به دوربین نگاه نمی‌کنیم. اپل برای حل این مشکل، قابلیتی به نام Eye Contact نگاه مستقیم ایجاد کرده است که به صورت ظریف و دیجیتالی، چشم‌های شما را تنظیم می‌کند تا به نظر برسد به دوربین و در نتیجه به طرف مقابل نگاه می‌کنید. این قابلیت به خوبی کار می‌کند، اما اگر دوستش ندارید، می‌توانید آن را در تنظیمات > FaceTime > Eye Contact غیرفعال کنید.

افکت‌های بصری با حرکات دست

در حین تماس FaceTime، می‌توانید با استفاده از حرکات دست، جلوه‌های بصری کوچکی را روی صفحه ایجاد کنید. انگشت شست خود را به سمت بالا بگیرید تا آیکون تایید ظاهر شود. دو انگشت شست به بالا، پشت سر شما را آتش‌بازی می‌کند. دو انگشت به پایین، باران به راه می‌اندازد. می‌توانید علامت صلح، قلب، شاخ بز یا… نشان دهید، یا حتی ناخن شست خود را نگه دارید تا منویی باز شود و تمام این گزینه‌ها را ببینید. با این قابلیت‌ها، می‌توانید تماس‌های ویدیویی FaceTime را جذاب‌تر و تعاملی‌تر کنید و حس واقعی‌تری از ارتباط چشمی و سرگرمی را به گفتگوهای خود اضافه کنید.

پیام صوتی تصویری در FaceTime!

دیگر نگران تماس‌های بی‌پاسخ در FaceTime نباشید! حالا این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد به جای پیام صوتی معمولی، برای مخاطب خود پیام ویدیویی ضبط کنید.

نحوه‌ی ضبط پیام ویدیویی در FaceTime

  1. زمانی که با کسی تماس می‌گیرید و او پاسخ نمی‌دهد، روی Record Video ضربه بزنید.
  2. آنچه می‌خواهید بگویید، ضبط کنید.
  3. برای توقف ضبط، روی Stop کلیک کنید.
  4. اگر می‌خواهید قبل از ارسال، پیام خود را بررسی کنید، روی Play کلیک کنید.
  5. در پایان، روی Send ضربه بزنید.

مخاطب شما می‌تواند پیام ویدیویی شما را در Camera Roll خود ذخیره کند، پس مراقب باشید تا چیزی نگویید که بعدا پشیمان شوید!

آهنگ زنگ اختصاصی برای هر مخاطب

می خواهید بدون نگاه کردن به صفحه نمایش، تشخیص دهید چه کسی به شما زنگ می زند؟ به راحتی می توانید برای افرادی که زیاد با آن‌ها ارتباط برقرار می کنید، آهنگ زنگ مخصوصی تنظیم کنید.

نحوه تنظیم آهنگ زنگ اختصاصی:

  1. وارد مخاطب مورد نظر شوید.
  2. روی Edit در بالا ضربه بزنید.
  3. به پایین بروید و گزینه Ringtoneرا انتخاب کنید.
  4. در اینجا لیست کامل آهنگ‌های زنگ موجود در آیفون خود را مشاهده خواهید کرد.
  5. روی Classic در پایین ضربه بزنید. لیست آهنگ‌های زنگ اصلی که با اولین آیفون‌ها ارائه شده‌اند را خواهید دید.
  6. حتی صدای‌های هشدار که معمولاً برای پیام‌های ورودی استفاده می‌کنید، می‌توانند برای تماس‌های تلفنی نیز استفاده شوند.
  7. اگر آهنگ زنگ مورد علاقه خود را پیدا نکردید، روی فروشگاه صداها ضربه بزنید تا وارد برنامه iTunes Store شده و آهنگ زنگ بخرید (هر آهنگ زنگ حدود 1.29 دلار هزینه دارد).

همچنین، در حالی که مخاطب را ویرایش می‌کنید، می‌توانید به همین ترتیب برای پیامک‌های آن فرد، Text Tone را تنظیم کنید. با این ترفند ساده، بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه نمایش، از هویت تماس گیرنده مطلع شوید و گوشی خود را شخصی‌سازی کنید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

https://www.pcmag.com/how-to/iphone-tips-tricks-ios-secret-expert

نظرات در مورد : ترفندهای مخفی آیفون که تا حالا نشنیده اید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *