سامسونگ از نمایشگرهای سری آیفون 14 با فرآیند جوهر افشان محافظت می کند

سامسونگ از نمایشگرهای سری آیفون 14 با فرآیند جوهر افشان محافظت می کند

اپل در سپتامبر گذشته سری آیفون 14 را عرضه کرد که دارای ویژگی های بسیار زیادی بود. یکی از ویژگی های برجسته این دستگاه ها استفاده از نمایشگرهای OLED ساخت ال جی و سامسونگ دیسپلی بود. بر اساس گزارش های اخیر، سامسونگ در تولید این نمایشگرها از فرآیند چاپ جوهرافشان اضافی برای محافظت از آنها در برابر رطوبت و اکسیژن استفاده کرده است. در اینجا جزئیات…

این فرآیند شامل استفاده از تجهیزات جوهر افشان پس از فرآیند کپسوله سازی فیلم نازک (TFE) است که معمولاً برای محافظت از صفحه نمایش های OLED در برابر رطوبت و اکسیژن استفاده می شود. تجهیزات جوهرافشان اضافی برای ایجاد جدایی بین سوراخ در صفحه نمایش و بقیه پنل OLED و همچنین برای صاف کردن مناطق با ارتفاع ناهموار استفاده شد.

استفاده از تجهیزات جوهر افشان در این روش، انحراف از روش‌های تولید قبلی سامسونگ است که فقط شامل استفاده از تجهیزات جوهر افشان در طول فرآیند TFE می‌شد. اعتقاد بر این است که اپل درخواست استفاده از روش چاپ جوهرافشان را برای مهر و موم کردن لبه‌های جزیره دینامیک، یکی از ویژگی‌های نمایشگر آیفون 14 پرو کرده است. شرکت تابعه سامسونگ دیسپلی، SEMES، تجهیزات جوهر افشان مورد استفاده در این فرآیند را تامین کرد.

ال‌جی دیسپلی که نمایشگرهای OLED را برای آیفون ۱۴ پرو مکس نیز تولید می‌کند، گفته می‌شود که از همین روش استفاده کرده است. گزارش شده است که ال جی در برآوردن نیازهای اپل برای نمایشگر آیفون 14 پرو مکس با مشکلاتی مواجه شده است، اما به نظر می رسد این مشکلات حل شده است. خط تولید آیفون 14 پرو از دو مدل تشکیل شده است: پرو 6.1 اینچی و پرو مکس 6.7 اینچی، که سامسونگ برای هر دو مدل نمایشگرهای OLED و ال جی برای مدل 6.7 اینچی پرو مکس نمایشگر عرضه می کند.

شایان ذکر است که سامسونگ دیسپلی قبلا از تجهیزات جوهرافشان برای اعمال یک آرایه لنز میکرو (MLA) روی نمایشگرهای OLED گوشی‌های هوشمند از جمله گلکسی اس 21 اولترا استفاده کرده است. با این حال، اعتقاد بر این است که این تجهیزات از آن زمان برای MLA مورد استفاده قرار نگرفته است و ممکن است برای مقاصد دیگر تغییر کاربری داده شده باشد.

بیشتر بخوانید  برخی ویژگی های آیفون 14 پرو اپل جذاب است

به طور کلی، استفاده از تجهیزات جوهر افشان در تولید نمایشگرهای OLED برای سری آیفون 14 پرو نشان دهنده تغییر قابل توجهی در فرآیند تولید سامسونگ است. اضافه شدن این تجهیزات برای برآوردن نیازهای اپل برای ویژگی Dynamic Island و اطمینان از دوام و طول عمر نمایشگرها ضروری بود. جالب خواهد بود که ببینیم آیا این روش در مدل‌های آینده آیفون نیز ادامه خواهد یافت یا اینکه در سری آیفون 14 پرو منحصر به فرد باقی خواهد ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ از نمایشگرهای سری آیفون 14 با فرآیند جوهر افشان محافظت می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *