آشکار شدن اسنپدراگون 8 نسل 3 در AnTuTu

آشکار شدن اسنپدراگون 8 نسل 3 در AnTuTu

در میان تراشه‌های با کارایی بالا که هر ساله معرفی می‌شوند، اخبار هیجان‌انگیزی در دنیای فناوری منتشر شده است زیرا @NonxCirno امتیاز تست AnTuTu v10 چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen3 را فاش کرد.

این تراشه به امتیاز بالای 1771106 رسیده است. اگرچه این امتیاز توسعه در مراحل اولیه فقط برای اهداف مرجع بوده و ممکن است عملکرد دستگاه های تولید انبوه را نشان ندهد، اما نگاهی اجمالی به پتانسیل تراشه پرچمدار آینده کوالکام است. با مقایسه نسبت به پیشینیان و دیگر غول‌های صنعت مانند اپل، به نظر می‌رسد اسنپدراگون 8 نسل 3 متمایل به انقلابی در بخش پردازش موبایل است.

به گفته یکی از افشاگران صنعت، امتیاز Geekbench 5 برای چیپ Qualcomm SM8650 به همان اندازه چشمگیر است. امتیاز تک هسته ای 1700 و امتیاز چند هسته ای 6600 به دست آورد، در حالی که Geekbench 6 اعداد بالاتری را با امتیاز تک هسته ای 2200 و امتیاز چند هسته ای 7000 به نمایش گذاشت. این نتایج اولیه نشان دهنده قدرت غیرقابل انکار تراشه، حتی در مراحل اولیه آن است.

در زمینه پردازش موبایل، تراشه A16 اپل به عنوان یک رقیب قدرتمند ایستاده است. در حالی که اسنپدراگون 8 نسل 3 با امتیاز تک هسته ای 2500 و امتیاز چند هسته ای 6200 کمی کمتر از امتیاز گیگ بنچ 6 A16 بوده و محصول کوالکام یک گزینه رقابتی است. انتظار می‌رود که اسنپدراگون 8 نسل 3 با امتیاز تک هسته‌ای گیگ بنچ شش 2000 امتیاز و امتیاز چند هسته‌ای 5500 از نسل قبلی خود یعنی Snapdragon 8 Gen2 پیشی بگیرد.

آشکار شدن اسنپدراگون 8 نسل 3 در AnTuTu

با نزدیک شدن به اجلاس فناوری اسنپدراگون کوالکام در 24 اکتبر، هیجان همچنان رو به افزایش است. انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 3 در این رویداد معرفی شود. بر اساس گزارش ها، این تراشه بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و دارای طراحی سه خوشه ای 1+5+2 خواهد بود. این پردازنده شامل 10 مگابایت کش L3، یک هسته فوق العاده Cortex X4، پنج هسته بزرگ Cortex A720، دو هسته کوچک Cortex A520 و پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 750 خواهد بود.

تراشه Snapdragon 8 Gen3 در حال حاضر سر و صدای زیادی در صنعت ایجاد کرده و برندهای پیشرو مانند Xiaomi، vivo، iQOO، Redmi، OnePlus و Realme قصد دارند آن را در دستگاه های پرچمدار آینده خود بگنجانند. سری Xiaomi 14، سری ویوو X100، سری iQOO 12، سری Redmi K70، OnePlus 12 و Realme GT5 از جمله اولین دسته از گوشی هایی هستند که قرار است با تراشه Snapdragon 8 Gen3 ماه نوامبر عرضه شوند.

بیشتر بخوانید  اسنپدراگون 830 ، آخرین پردازنده ی شرکت کوالکام

تراشه پرچمدار جدید کوالکام نوید پیشرفت های قابل توجهی در قدرت پردازش تلفن همراه را می دهد، همانطور که امتیازات بنچمارک چشمگیر و ویژگی های طراحی قابل توجه آن نشان می دهد. با توجه به حضور تولیدکنندگان پیشرو گوشی های هوشمند، مدت زیادی طول نمی کشد که مصرف کنندگان می توانند عملکرد و قابلیت های پیشرفته دستگاه های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 را تجربه کنند و دوران جدیدی را در محاسبات موبایلی رقم بزنند.

منبع: Gizmochina

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشکار شدن اسنپدراگون 8 نسل 3 در AnTuTu

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *