سال آینده سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش گسترش خواهند یافت

سنسورهای اثر انگشت

سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش | یکی از قابلیت های امنیتی گوشی های هوشمند امروزی استفاده از سنسور اثر انگشت می باشد که مدتی قبل بر روی پنل جلویی صفحه نمایش قرار داشت و در بسیاری از گوشی ها مشاهده می شد. پس از گذشت مدتی مشاهده شد که کمپانی های سازنده ی گوشی های هوشمند این سنسور اثر انگشت را به پنل پشتی بردند تا صفحه نمایش گوشی های خود را بزرگتر نموده و حاشیه یهای صفحه نمایش را کاهش دهند. اخیرا از سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش سخن به میان آمده و حتی برخی از کمپانی از این سنسورها در گوشی خود استفاده نموده اند.

سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش

انتظار داریم که در سال آینده استفاده از تکنولوژی سنسور اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش، میان سازندگان گوشی‌ های هوشمند گسترش بیشتری یابد. بر اساس گزارشی از ترندفورس پیش‌بینی نموده است که سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش با 10 درصد افزایش، سال آینده 13 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص خواهد داد. بر اساس گزارش منتشر شده، هم سنسورهای اپتیکال و هم سنسورهای فراصوت و یا اولتراسونیک زیر صفحه نمایش رواج بیشتری خواهند یافت و همین موضوع سبب کاهش قیمت تأمین قطعات این سنسورها خواهد شد و می‌ تواند راهیابی این تکنولوژی به گوشی‌ های میان‌رده را مژده دهد. این گزارش بیان داشته است که احتمالا سال آینده، کمپانی سامسونگبرای عرضه‌ ی گوشی‌ های جدید دارای سنسور اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش پیش‌ قدم خواهد شد؛ زیرا این کمپانی کره‌ ای قرار است در همین زمینه از روش مبتنی بر فراصوت کوالکام استفاده نماید.

سنسورهای اثر انگشت

ترندفورس در این خصوص ادعا دارد که کمپانی سامسونگ نقش اساسی در گسترش هرچه بیشتر سنسورهای اثرانگشت یک پارچه با صفحه نمایش و فراصوت کمپانی کوالکام دارد؛ طوری که سال آینده ی میلادی، 6.3 درصد از سهم بازار این حسگرها متعلق به کمپانی کوالکام خواهد بود. 6.7 درصد باقی‌ مانده نیز در اختیار کمپانی های سازنده ی سنسور یکپارچه با صفحه نمایش اپتیکال مانند سینپتیکسخواهد بود که پیش‌ بینی می گردد سنسورهای آن‌ ها در بازار رقابت، کاهش قیمت زیادی خواهند داشت.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  گوگل برای افراد سرشناس کلیدهای امنیتی خواهد داد

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سال آینده سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش گسترش خواهند یافت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *