سنسور اثر انگشت با قابلیت تشخیص زنده بودن کاربر

سنسور اثر انگشت

سنسور اثر انگشت | این روزها در دنیای تکنولوژی بسیاری از شرکت ها در زمینه های مختلف سعی دارند که با قابلیت های سخت افزاری خود کاربران بیشتری را به سمت خود جلب نمایند. به هر حال تمامی کمپانی ها بیشتر تلاش خود را بر این زمینه گذاشته اند تا با استفاده از پیشرفت سنسور های امنیتی نظیر حسگر اثر انگشت کارایی های بیشتری را برای افراد تامین نمایند.

هم اکنون که بسیاری از کمپانی ها نظیر سامسونگ و آیفون و حتی برندهای چینی در تلاش برای کاهش حاشیه ی صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود هستند، در همین زمینه تکنولوژی های جدیدی شکل گرفته اند. یکی از جذاب‌ ترین تکنولوژی ها، قابلیت سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش می باشد و دانشمندانی که در انستیتو علوم و تکنولوژی اولسان کره جنوبی فعالیت می نمایند، دو روز گذشته یک مقاله منتشر نموده که در مورد سنسور اثر انگشت حساس به گرمای پوست یک سری توضیحات اساسی ارائه نموده است.

پژوهشگران به منظور توسعه‌ ی فناوری این سنسورهای اثر انگشت، از نانوفیبرها و نانوسیم‌ ها برای ساخت الکترودهای تقریبا نامرئی استفاده کرده اند که می‌ تواند جریان الکتریسیته موجود در انگشتان کاربر را اندازه‌ گیری نماید. به همین دلیل، این سنسور اثر انگشت می‌ تواند تفاوت میان انگشت واقعی انسان با انگشت مصنوعی را مشخص نماید. حد تشخیص دمای بدن بین ۳۰ تا ۴۵ درجه‌ی سانتی گراد برای این سنسور می باشد.

هم اکنون بعضی از گوشی‌ های هوشمند از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده می کنند ولی تمامی این سیستم‌ ها دارای سنسورهای اپتیکال می باشند که از طریق ارسال نور  و تصویر برداری از اثر انگشت شخص فعالیت خود را تکمیل می نمایند و همچنین به همین دلیل نسبت به سنسورهای خازنی اثر انگشت امنیت پایین تری دارند ولی بر اساس این سیستم جدید که محققان کره ای ترتیب داده‌اند، علاوه بر سنسورهای اپتیکال، به منظور تشخیص اثر انگشت کاربر از قابیت ها و تکنولوژی های دیگر نیز بهره مند می باشد و همچنین براساس گفته های محققان امنیت این سیستم در حد استاندارد های سازمان امنیتی FBI می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  حفظ امنیت در شبکه های اجتماعی زیر ذره بین زوم تک

نظرات در مورد : سنسور اثر انگشت با قابلیت تشخیص زنده بودن کاربر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *