ساعت «روز قیامت» ۳۰ ثانیه جلو کشیده شد

ساعت «روز قیامت»

ساعت نمادین به نام “روز قیامت” توسط دانشمندان هسته ای 30ثانیه به ساعت 12 شب نزدیک تر شد. بولتن، یکی از دانشمندان اتمی برای دومین بار پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تاکید بر افزایش میزان احتمال نابودی زمین با آغاز جنگ اتمی اعلام کرد که زمان نابودی بشر نزدیک تر شده است. در روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته بر اساس اخباری که منتشر شد گویا دونالد ترامپ قصد دارد برای نوسازی اتمی آمریکا هزینه ی 1 تریلیون دلاری انجام دهد.

بسیاری از دانشمندان اتمی که از برجسته ترین آن ها بولتن می باشد در مورد نابودی جهان در اثر جنگ اتمی هشدارهای تازه ای دادند. در تاریخ 7 ژانویه 2017 بود که این گروه اعلام کردند بشریت از هر زمان دیگری در هفت دهه ی گذشته به نابودی در یک جنگ اتمی نزدیک تر شده اند. بولتن، چند دهه می باشد میزان فاصله ی بشر با جنگ اتمی را بررسی می نماید و در یک ساعت نمادین به نام ساعت “روز قیامت” به نمایش در می آورد که در سال 2017 این ساعت نیم دقیقه به جلو کشیده شد.

ساعت «روز قیامت»

عقربه ی ساعت روز قیامت با توجه به وقایعی ای که در دنیا اتفاق می افتد به ساعت 24 نزدیک و یا از آن دور می شود که در بهمن ماه سال 1395 تنها 2.5 دقیقه تا نیمه شب فاصله داشت ولی امروز هم 30 ثانیه به جلو کشیده شد! عقربه ی این ساعت نمادین در سال 1949 همزمان با شروع مسابقه ی تسلیحاتی بین زرادخانه های اتمی ایالات متحده و شوروی سابق 3 دقیقه به نیمه شب قرار داشت و تنها در سال 1953 بود که وضعیت وخیم تر شد و با آزمایش دو بمب هیدروژنی در ایالات متحده و روسیه بر روی 2 دقیقه مانده به نیمه شب تنظیم گردید.

امروز نیز همین دانشمندان اتمی وضعیت ساعت را به همان دو دقیقه مانده به نیمه شب تنظیم نمودند و دلایل مختلفی را برای کار خود از جمله پاسخ ناکافی به موضوع تغییرات اقلیمی، ادبیات بی ملاحظه در زمینه ی اتمی و سو استفاده از فناوری اطلاعات اعلام کردند که از نظر آن ها امنیت جهان در مقایسه با سال قبل کمتر شده است، به اندازه ای که اوضاع در زمان جنگ جهانی وخیم بوده!

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ساعت «روز قیامت» ۳۰ ثانیه جلو کشیده شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *