راه های درمان پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان

برای مبارزه با بیماری های مربوط به دندان به خصوص پوسیدگی دندان می بایست مصرف غذاهای چسبناک و شیرین را به حداقل برسانید و همچنین از مصرف مداوم و پی در پی تنقلات به خصوص پفک جدا خودداری کنید. یکی از بهترین روش‌ها که به گفته ی خیلی ها ساده ترین آن ها هم است شستن دهان پس بلافاصه پس از خودن غذا یا هر چیز دیگری است.

استفاده از روش هایی مثل علف لیمو، محلول شست و شوی دهان که با اسانس نعنا و همراه با فلوراید است و همچنین برگ گواوا نیز می تواند بسیار کاربری و راحت باشد به طوری که در هر جایی می توانید از آن استفاده کنید. خوردن ماست، جویدن آدامس های بدون شکر و استفاده از خمیر دندان هایی که دارای فلوراید یا انواع محلول های دیگر جهت شست و شوی دهان و دندان است نیز می تواند در جلوگیری و همچنین از بین بردن پوسیدگی دندان بسیار مفید و خوب باشد.

پوسیدگی دندان

یکی از روش ها و سنت هایی که از زمان های بسیار دور هم از آن استفاده می کنند قرقره کردن روغن های خوراکی است که راه حلی بسیار ساده و کاملا باستانی است که در طب سنتی هم برای مقابله با عوامل بیماری زای دهانی و دندانی مورد استفاده قرار می گرفته است.

تحقیقات و همچنین مطالعات گوناگونی که انجام شده در این زمینه به خوبی نشان داده است که در بر طرف کردن التهاب و بیماری های لثه و همچنین کاهش پلاک یا همان پوسیدگی دندانی موثر می باشند. این روش باستانی شامل برگرداندن مداوم روغن های خوراکی در داخل دهان مثل روغن نارگیل یا حتی روغن کنجد، که بسیار مفید است، که در برابر عوامل بیماری زایی بسیار مفید می باشند.

حال به طریقه ی استفاده این روش می پردازیم:

یک قاشق غذا خوری پر از روغن نارگیل یا کنجد را در دهانتان بربزید و به مدت ده تا پانزده دقیقه در داهل دهانتان و به خصوص بین دندان هایتان قرقره کنید و حرکت بدهید. در این هنگام باید رنگ روغن، سفید مایل به رنگ شیری شود. حال روغن را از دهانتان خارج کنید ولی می بایست مواظب باشید که آن را قورت ندهید چون که دارای باکتری های بیماری زایی است که در لا به لای دندان ها مخفی شده بودند.

پوسیدگی دندان

بر طبق یک سری پژوهش ها و مطالعات ژاپنی که در آن جمعیت مورد آزمایش کودکان سه ساله بودند، مشاهده شد افرادی که ۴ بار یا حتی بیشتر در طول یک هفته ماست می خوردند، به طور باور نکردنی از کودکانی که کمتر مصرف می کردند یا اینکه اصلا مصرف نمیکردند نقاط آسیب دیده و پوسیدگی کمتری بر روی دندان هایشان داشتند. این تاثیر عالی و بسیار سود مند می تواند به دلیل وجود کلسیم در ماست باشد که به باز سازی بافت های تخریب شده دندان کمک می کند و همچنین از تمریب آن ها به خوبی جلوگیری می کند.

پس تا هر جایی که می توانید ماست را به وعده غذایی روزانه ی خود اضافه کنید تا از شر پوسدگی دندان ایتان خلاص شوید و همچنین به باز سازی آن ها کمک کرده باشید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راه های درمان پوسیدگی دندان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *