عدم موفقیت پرتاب ماهواره نظامی روسیه / ماهواره به زودی به زمین سقوط خواهد کرد

سایوز

فضاپیمای سنجش از راه دور Kanopus-ST که روز شنبه به فضا پرتاب شده و قرار بود در ماموریت های نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار گیرد، به این دلیل که نتوانست از موشک خود جدا شود به زودی در نیمکره جنوبی زمین خواهد شد.
موشک ماهواره بر سایوز از پایگاه فضایی پلستسک در شمال روسیه به فضا پرتاب شد،اما به دلیل نقص یکی از چهار قفل نگهدارنده ماهواره، کارشناسان موفق نشدند ماهواره را از موشک جدا کنند.گفتنی است این فضاپیما احتمالا برای آزمایش قابلیت پیگیری زیردریایی‌های دشمن طراحی شده بود.

طبق اطلاعاتی که فرماندهی دفاع هوا و فضا آمریکای شمالی به دست آورده اند،مرحله بالایی موشک سایوز به سمت مداری رفته که نزدیکترین نقطه آن به زمین در ارتفاعی حدود 104 کیلومتر است و احتمالا در نیمکره جنوبی زمین سقوط خواهد کرد.

گفتنی است Kanopus-ST تنها مسافر سایوز در روز شنبه نبود و ماهواره ای دیگر با نام KYuA-1″” نیز در پرتاب روز شنبه بر روی فضاپیمای سایوز سوار بود،اما بر خلاف ماهواره دچار نقص شده این ماهواره در مدار برنامه‌ریزی شده خود قرار گرفته و از عملکرد خوبی برخوردار است.

سایوز(2)فضاپیمای سایوز که حدود 60 سال پیش به منظور سفر انسان به ماه طراحی شد،امروزه پراستفاده‌ترین فضاپیمای سرنشین‌دار جهان به شمار می رود که نام آن در زبان روسی به معنی “اتحاد” است.پس از استفاده ابتدایی از آن و سفر به ماه،این ماهواره به طور معمول وظیفه حمل فضانوردان شوروی سابق و سایر کشورها به ایستگاه‌های فضایی سالیوت و آلماز را تا مدت ها داشت.

منبع : interfax

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : عدم موفقیت پرتاب ماهواره نظامی روسیه / ماهواره به زودی به زمین سقوط خواهد کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *