راه درمانی برای افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند، توسط محققان یافت شد

محققان

محققان استرالیایی آلرژی به بادام زمینی تعدادی از کودکان را درمان کرده، طوری است که میتوانند به مدت چهار سال بدون مشکل بادام زمینی بخورند. بنا به گزارش گاردیان، طی یک آزمایش ایمونوتراپی حساسیت گروهی از کودکان به مدت چهار سال کنترل شده و میتوانند بادام زمینی را همانند سایر مواد غذایی مصرف کنند.

تانگ، یکی از محققان معروف در این زمینه، این روش درمانی جدید معروف به PPOIT را با تلفیق پروبیوتیک با ایمونوتراپی بادام زمینی ایجاد کرد. در این درمان سیستم ایمنی بدن از نو برنامه ریزی شده و سیستم ایمونولوژی جدیدی می سازد. براساس این نظریه تانگ، ترکیب پروبیوتیک و ایمونولوژی، باعث پاسخ سریع بدن و مبارزه با آلرژی می شود. براساس نتایج اولیه آزمایش ها مشخص شد  82درصد کودکان به بادام زمینی حساسیت دارند. چهار سال بعد در آزمایشی مجدد ، بدن حدود 70 درصد آنها به درمان جواب داده بودند.

پس از مشاهده نتایج ،تانگ اعلام کرد: “ما روی کودکانی که به بادام زمینی حساسیت داشتند مطالعه کردیم، آنها مجبور بودند بادام زمینی و فراورده های آن را از رژیم غذایی خود حذف کنند و حتی نمی توانستند بستنی شکلات یا هر غذای دیگری که اسانس یا خود بادام زمینی در آن به کار رفته بود را مصرف کنند، این امر باعث اضطراب زیادی در کودکان می شد چرا که ممکن بود ناخواسته غذایی بخورند که دارای بادام زمینی باشد، اما پس از پایان دوره درمان و حتی پس از گذشت چهار سال، مجاز به مصرف هر ماده غذایی می باشند درست مانند کودکی که آلرژی ندارد”.

امروزه حساسیت به بادام زمینی بسیار شایع شده و سالانه حدود 200000 هزار نفر از افراد مبتلا به این آلرژی، در صورت مصرف، نیاز به اقدامات اورژانسی شدید پیدا می کنند. به طور میانگین از هر 5 کودک 1نفر به بادام زمینی حساسیت دارد.

اگر صلاحیت درمان پیشنهادی تانگ، توسط سایر دانشمندان تایید شود بالاخره راه حلی برای حل مشکل آلرژی به این ماده غذایی پیدا می ‌شود که هم خطر خوردن بادام زمینی و هم خطر مصرف سایر داروهای ضد حساسیت و هزینه های درمان طولانی مدت را کاهش داده و از بین می‌ برد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  گوشی پزشکی به انگلیسی

نظرات در مورد : راه درمانی برای افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند، توسط محققان یافت شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *