بارداری مغز زنان را نسبت به درک نیاز نوزادان تغییر می دهد

تحقیقات جدید نشان داده است بارداری منجر به تغییراتی در مغز زنان شده و موجب کمک و مراقبت از نوزادان توسط آنان می گردد. این تغییرات که در ساختار مغز به مدت دو سال پس از تولد یافت شد نشان داده است که بارداری موجب تغییرات فیزیولوژیکی در مادران شده تا بتوانند نیازهای نوزادان خود را درک کنند.

مطالعات اخیر که امروز در مجله Nature Neuroscience به چاپ رسید گویای آن است حجم ماده خاکستری در نواحی خاص مغز زنان به هنگام بارداری که قابلیت سنجش احساسات و تفکر دیگران را دارد، کاهش یافته و در نتیجه باعث تمرکز زن در پرورش نوزاد و تشخیص سریع تهدیدات اجتماعی می گردد.

محققان پس از مطالعه بیش از 5 سال حول 25 زن در اسپانیا به این نتایج رسیدند. آن ها مغز زنان پیش ازبارداری و چندین ماه پس از زایمان را مورد بررسی قرار دادند. و برای بازرسی، آن ها مغز 20 زن که تا بحال باردار نشده، 17 مردی که هنوز پدر نشده و 19 مردی که برای اولین بار بود که پدر شده بودند را اسکن گرفتند. و مشاهدات نشان از آن داشت که فقط مغز زنان باردار حجم ماده خاکستری را از دست داده و دچار تغییرات ساختاری شده است.

حجم خاکستری مغز مرتبط به از دست دادن مهارت های شناختی و یا حافظه نیست. در واقع زنان بارداری که حجم ماده خاکستری مغزشان را از دست می دهند پیوست بیشتری به نوزادشان دارند. گرچه این مطالعه کوچک است اما هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. اما کارشناسان با یافته های امروز به نتیجه رسیده اند که بارداری باعث بهبود مهارت های مادرانه می گردد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بارداری مغز زنان را نسبت به درک نیاز نوزادان تغییر می دهد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *