دلیل غیرقانونی شدن اعلام قیمت لحظه ای طلا و ارز

قیمت لحظه ای طلا و ارز

قیمت لحظه ای طلا و ارز | اساسا یکی از موضوعاتی که این روزها در میان مردم مطرح می باشد ، مسائل اقتصادی و شرایط مالی کشور است. اخیرا به علت تغییرات شدید قیمت طلا و ارز در بازار ایران بسیاری از افراد به خرید طلا و ارز روی آورده بودند و مشکلات عدیده ای در این زمینه ایجاد گردید.

قیمت لحظه ای طلا و ارز

با نوسانات بسیاری زیاد نرخ ارز و دلار سایت‌ ها و کانال‌ های فراوانی در زمینه ی اعلام قیمت لحظه‌ ای این ارزها فعالیت می کردند و در بعضی موارد نیز دیده می‌ شد که قیمت اعلام شده همزمان در دو کانال با هم  تفاوت های بسیار زیادی داشت، این مسئله بنا به گفته ی بسیاری از کارشناسان و دادستانی کل تهران، تشویش اذهان عمومی محسوب می گردد و در میان جرایم رایانه‌ ای برای آن مجازاتی هم تعیین شده است.

قیمت لحظه ای طلا و ارز

یکی از وکلای دادگستری نیز در گفتگو با سایت های خبری ضمن تایید نمودن ممنوعیت خرید و فروش طلا و ارز توسط سایت‌ ها، اعلام نمود که تعیین نرخ ارز در این زمان هم با وجود اینکه به طور رسمی در قانون تعریفی برای مجرمانه بودنش مشخص نشده است اما می‌تواند بر اساس تعبیری تشویش اذهان عمومی قلمداد شود:

انتشار اکاذیب در فضای مجازی جرم بوده و یکی از بیشترین جرم‌ هایی می باشد که در زمینه ی جرایم رایانه ای اتفاق می افتد و قانون نیز با مجرمان این جرایم برخورد خواهد نمود.

بر اساس گفته های این وکیل دادگستری بسیاری از افراد خواسته و یا ناخواسته به این شایعات دامن می زنند و سبب گسترش مطالب دروغین می گردند و تمامی این شایعات و اخبار دروغین ایجاد مشکل می نماید:

قانون به منظور برخورد با این گونه افراد در فصل پنجم قانون جرایم رایانه ای، سه ماده مجازاتی را تعیین کرده است.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بخش زیادی از گرانی گوشی های تلفن همراه مربوط به کمبود آن است

نظرات در مورد : دلیل غیرقانونی شدن اعلام قیمت لحظه ای طلا و ارز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *