دلایل برتری لایت کوین نسبت به بیت کوین

لایت کوین

بسیاری از افراد از مزایا و معایب لایت کوین بی خبرند، لایت کوین یا P2P، ارزی دیجیتالی است که بسیار شبیه بیت کوین می باشد. از آن جا که اخیرا قیمت بیت کوین دچار نوسانات زیادی شده‌ است , لایت کوین نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. اما اکنون این سوال پیش می آید که لایت کوین چیست؟ لایت کوین یک پروژه نرم افزاری است که تحت نظر MIT/X11 به صورت یک ارز هم پایه منتشر شده می باشد. اما در یک جمله می توان گفت لایت کوین یک سکه رمزگذاری شده است که دارای ارزشی برابر بار ارز می باشد.

این ارز های رمزنگاری شده که کاملا دیجیتالی هستند توسط هیچ یک از مراکز و مقامات دولتی کنترل نمی گردند و برای استفاده از آن ها باید به بانک های آنلاین مراجعه کرد , این ارز ها فاقد قالب خارجی بوده و فقط ارزش مادی دارند و بسیار سریع تر اگو راحت تر از سایر ارز ها در تبادلات بازار مورد استفاده قرار می گیرند. تمام اطلاعاتی که با استفاده از این ارز ها انجام می شود توسط لیدر ثبت شده و در دسترس کاربران قرار دارد , کاربران این اطلاعات را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن ها را ویرایش می کنند.

لایت کوین

اما موضوع اصلی بررسی تفاوت لایت کوین با بیت کوین است. درباره این موضوع باید بگوییم لایت کوین توسط یکی از کارمندان سابق گوگل , چالز لی , به وجود آمد. تفاوت آن با بیت کوین این بود که لایت کوین , به جای سکه های طلایی , به عنوان سکه‌ های نقره ای وارد بازار شد. همچنین سرعت پردازش در لایت کوین به دو و نیم دقیقه در هر بلوک کاهش یافت. همین امر باعث شد لاین کوین به سرعت جا افتاده و پر طرفدار شد. ارزش هر یک لایت کوین در سال 2017 برابر با 4 دلار بود , در ماه دسامبر به 371 دلار که نقطه پیک آن بود نیز رسید ولی هم اکنون به 179 دلار کاهش یافته است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : دلایل برتری لایت کوین نسبت به بیت کوین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *