چین قصد دارد تا پول نقد را از چرخه مالی خود حذف کند

چین

چین از جمله کشور هایی است که به شدت با عرضه و داد ستد ارز های رمز پایه مخالف است ولی این موضوع به معنی پشت کردن به اژدهای زرد پول دیجیتال نیست. Zhou xiaochuan، رییس بانک خلق چین pboc، در کنفرانس قبلی که در پکن برگزار شده بود گفت که پول نقد نهایتا به صورت کامل از چرخه مالی این کشور حذف می شود و همچنین گفته که ارز دیجیتال ارزان تر است و شیوه های پرداخت بهتری را دارد ، پیگیری آن نیز راح تر خواهد بود و به این دلیل کشور به دنبال پیگیری این موضوع است.

از طرف دیگر xiaochuan تاکید کرده که ارز های رمز پایه بیش از اینکه در قسمت پرداخت کارایی داشته باشند به منظور سرمایه گذاری مخاطره آمیز استفاده شده اند و به همین دلیل به این کشور هیچ خدمتی تعلق نمی گیرد و وی که در شرف بازنشستگی قرار دارد گفت:

 ‎باید از اشتباهات بزرگ و غیرقابل جبران همچون ایجاد محصولاتی که توهم یک شبه ثروتمند شدن را برای مردم ایجاد کنند، اجتناب کنیم.

از این حرف و حدیث های این مقام بلند پایه این گونه برداشت می شود که به توسعه ارزهای مجازی علاقه ندارد ولی در مهر ماه همین سال ادعا کرده که توسعه الگوریتم های مورد نیاز برای توسعه ارزهای رمز پایه چینی با موفقیت تمام شده است و تمامی متخصصان و مقامات از این پروژه استقبال کرده اند و چین در قدیم مرکز تبادلات ارزهای رمز پایه مثل بیت کوین محسوب می شد اما در شهریور ماه میلادی استفاده از پول مجازی بیت کوین و سرمایه گزاری از طریق آن دراین کشور ممنوع شد. اما با این وجود هنوز هم به لطف شناخته شدن پلتفرم های توسعه یافته به وسیله هلدینگ های علی بابا و تنسنت در صدر پرداخت های دیجیتالی دنیا قرار دارد.

چین

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چین قصد دارد تا پول نقد را از چرخه مالی خود حذف کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *