دلایل بدرد نخور بودن آیفون را بخوانید!

Apple iPhone 7 Plus

آیفون اپل به دلیل ساختار و طراحی خاص خود بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب میکند. اما در این مقاله اطلاعاتی برای شما عزیزان ارائه می شود که دلایل بدرد نخوردن آیفون است. مطمئنا بسیاری از شما که آیفون استفاده میکنید ، این نکات را نمیدانید پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

سال های بسیار زیادی است که نسخته IOS آیفون رقیب سرسخت اندروید است ، طرفداران این دو سیستم عامل در حقیقت طرفداران گوشی های آیفون اپل و گوشی های اندرویدی هستند. اما به نظر شما کدام یک از این سیستم عامل ها میتواند نیاز های کاربران را برطرف نماید.

از دیدگاه طرفداران اندروید ، این سیستم عامل به دلیل سادگی و رابط کاربری منعطف بسیار بهتر از IOS آیفون است، نظر شما چیست ؟

اکنون تقریبا می دانیم اندروید O و آی او اس 11 چه ویژگی هایی دارند، به نظر می رسد هنوز برخی کارها هست که برخلاف آیفون اپل، با گوشی های اندرویدی می توان انجام داد. به همین بهانه در ادامه به تشریح برخی از قابلیت های جذاب اندروید خواهیم پرداخت.

چرا آیفون به درد شما نمی خورد؟

1. اگر شما در رابطه با لیست قابلیت های دلخواه آی او اس 11 در گوگل جستجو کنید، خواهید دید که بسیاری از وب سایت ها از امکان تغییر حالت اپلیکیشن های پیش فرض خبر داده اند. با این حال، به جای آن که اپل با اضافه کردن قابلیت های بیشتر به آی او اس، پلتفرم خود را قوی تر کند، ترجیح می دهد با افزایش ویژگی های اپلیکیشن های پیش فرض، کاربران را به استفاده از آنها تشویق کند. به عنوان مثال، برنامه آی مسیج هم زمان با عرضه آی او اس 10، استیکرهای زیادی را در یک بروزرسانی بزرگ دریافت کرد و در آی او اس 11 نیز قابلیت پرداخت وجه به آن اضافه شد.

به علاوه، امسال شاهد اضافه شدن قابلیت نمایش نقشه داخلی بسیاری از مراکز خرید، پاساژها و بیشتر به اپلیکیشن نقشه اپل و یا افزایش امنیت مرورگر سافاری بودیم. نبود امکان انتخاب برنامه پیش فرض در آی او اس 11، گله بسیاری از کاربران نسبت به اپل است. اگر شما لینکی در واتس اپ را لمس کنید، نقشه اپل یا مرورگر سافاری به صورت خودکار آن را نمایش می دهند اما در سیستم عامل اندروید، کاربران به سادگی می توانند برای هر کاری، نرم افزار دلخواه خود را انتخاب کنند.

به عنوان نمونه، آیا دوست دارید آدرس های مختلف را به نقشه گوگل، در ویز مشاهده کنید؟ آیا می خواهید صفحه خاصی در اینترنت، به صورت پیش فرض توسط اپرا نمایش داده شود؟ پاسخ این سوال ها واضح بوده و امکان انتخاب اپلیکیشن پیش فرض، یکی از قابلیت های جذاب اندروید محسوب می شود.

بیشتر بخوانید  صرفه جویی در مصرف اینترنت در آیفون و آیپد

2. اگرچه امکان ضبط تماس های صوتی از دیرباز در گوشی های اندرویدی وجود داشته است ولی متاسفانه راه آسانی برای انجام آن در آی او اس نیست. هر چند، ضبط تماس تلفنی پیامدهای قانونی را نیز در برخی کشورها به دنبال دارد که باعث می شود از این ویژگی استفاده نکنیم. در بسیاری از موارد ضبط تماس تلفنی می تواند کارآمد باشد. به عنوان مثال، بعد از یک مصاحبه تلفنی و ضبط آن، به راحتی می توان با پخش دوباره این تماس، اطلاعات مورد نیاز را یادداشت کرد.

در حال حاضر امکان نصب اپلیکیشن های شخص ثالث ضبط تماس صوتی روی تمام گوشی های اندرویدی وجود داشته و حتی در برخی از آنها همچون محصولات شیائومی، این قابلیت به شماره گیر پیش فرض گوشی اضافه شده است. در حالی که نرم افزارهای متعددی برای ضبط تماس صوتی در آی او اس نیز وجود دارد، اما استفاده از آنها شرایط مخصوص به خود را داشته و کاربران بابت ضبط هر تماس باید مبلغی را پرداخت کنند. به علاوه انجام این کار به سادگی ضبط تماس ها در سیستم عامل اندروید نخواهد بود.

3. حالت چند کاربره یکی دیگر از قابلیت های جذاب اندروید است که اپل نه تنها آن را در آیفون نادیده گرفته است، بلکه آیپدها نیز از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی کنند؛ ویژگی بسیار خوبی که شانس به اشتراک گذاشتن تبلت میان اعضای خانواده را افزایش می دهد.

این ویژگی از زمان توسعه اندروید 5.0 آبنبات چوبی به سیستم عامل گوگل اضافه شده است. حالت چند کاربره بدان معناست که شما همانند کاربر ویندوز یا مک می توانید حساب های کاربری دیگر خود را با اطلاعات امنیتی مختص به خود همچون اثر انگشت، کلمه عبور یا پین انتخاب کنید. به علاوه برای کاربران موقتی حالت مهمان نیز در نظر گرفته شده است.

برای دسترسی به این قابلیت، شما باید دو بار بخش اعلان ها را پایین کشیده و سپس آیکون پروفایل را لمس کنید. متاسفانه این حالت وجود دارد که حتی در صورت استفاده از اندروید 5.0 نیز قادر به پیدا کردن این آیکون نباشید. همین موضوع نیز باعث شده تا سازندگان با حذف کلی این بخش، آن را با سیستم اختصاصی خود جایگزین کنند. به عنوان مثال این قسمت در گوشی های سامسونگ با عنوان «پرایوت فولدر» شناخته می شود. در هر صورت، ویژگی های سیستم سازندگان مختلف به اندازه پیاده سازی گوگل، یکپارچه نیست.

نظر شما در مورد سیستم عامل آی او اس و گوشی های آیفون چیست ؟ به نظر شما آیفون بهترین انتخاب است یا گوشی های اندرویدی ؟

منبع

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : دلایل بدرد نخور بودن آیفون را بخوانید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *