خطرات جبران ناپذیر اینستاگرام و تلگرام به زندگی زناشویی

امنیت در شبکه های اجتماعی

خطرات جبران ناپذیر اینستاگرام و تلگرام به زندگی زناشویی :شبکه های اجتماعی از جمله ابزاری است که امروزه به عنوان یک نیاز اساسی برای کاربران اینترنتی به شمار می رود. متاسفانه افزایش استفاده از این ابزار های کاربردی در جامعه امروزی ایران معظلاتی را هم ایجاد کرده است که در ادامه به بررسی این معظلات در زندگی زناشویی خواهیم پرداخت.

براساس تحقیقات انجام شده پرسه زدن طولانی در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام اختلالات بسیار زیادی را در زندگی زناشویی زوجین ایجاد میکند. این امر باعث کاهش کیفیت زندگی زناشویی خواهد شد و در نهایت باعث ایجاد شک و تردید در زوجین می گردد. راستگویی و صداقت در زندگی زناشویی اولین حرف را می زند اما استفاده بیش از حد از این شبکه های اجتماعی می تواند روابط میان زن و شوهر را سست کند.

یکی از موضوعاتی که توسط محققان مورد بررسی قرار گرفت گرفتن تصاویر سلفی زوجین است ، براساس این تحقیقات پرسش های آنلاینی از زوجین انجام گرفته است که تمامی پاسخ ها این نکته را روشن میکند که این موضوع تاثیر بسیار منفی در زندگی زناشویی زوجین دارد.

کارشناسان دانشگاه بوستون و دانشگاه پانتیفیکال شیلی در تحقیقات خود ۳۱۴ نفر را از رده سنی ۱۸ تا ۶۵ ساله به مدت یک سال تحت نظر قرار دادند.
این محققان زوجینی را که تصاویرشان را در شبکه های مجازی به اشتراک می گذاشتند این پرسش ها زا پرسید: “من دوست دارم در مرکز توجه قرار گیرم”، “من زمانی احساس رضایت می کنم که همه شایستگی مرا تصدیق کنند”و “من دوست دارم در آینه به خودم نگاه کنم” پاسخ داده و با توجه به خود نمره یک تا پنج به آن ها بدهند.
در نتایج این تحقیقات معلوم شد که یکی از عوارض سلفی گرفتن ایجاد خود شیفتگی است همچنین اغلب زوجینی که عکس خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاشتند علاوه بر خود شیفتگی با مشکلات حسادت نیز رو به رو بودند.
با اشتراک گذاشتن عکس در صفحه های مجازی همچون اینستاگرام و تلگرام بسیاری از طرفداران به تعریف و تمجید فرد در عکس سلفی وی با همسرش می پردازند و این موضوع حسادت طرف مقابل را برانگیخته همین به دلیل ایجاد خودشیفتگی در زندگی مشترک آن ها اختلاف به وجود می آید.

بیشتر بخوانید  اپلیکیشن های کاربردی و ویژگی های جذاب اینستاگرام

امید است با در نظر گرفتن اختلالاتی که حضور در شبکه های اجتماعی در زندگی مشترک ایجاد می نماید ، زوجین حضور در شبکه های اجتماعی را کاهش دهند. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ به نظر شما شبکه های اجتماعی تا چه حدی می تواند زندگی مشترک کاربران دنیای اینترنت را به مشکلات حاد خانوادگی بکشاند.

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

نظرات در مورد : خطرات جبران ناپذیر اینستاگرام و تلگرام به زندگی زناشویی

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    اینستاگرام ابزار مخرب دشمن هست برای ترویج ابتذال و فحشا و تضعیف خانواده ها
    متاسفانه کسی جلودارش نی ست

  2. فضاهای مجازی همانگونه که از اسمشان پیداست حقیقت زنده گی خانواده ها و روابط زن و شوهر را به کمرنگی و بی ثباتی میکشاندو باعث از بین رفتن احساسات عاطفی بین افراد خانواده گردد.به امید روزی که دنبال زنده گی حقیقی و واقعیتهای آن باشیم وآسیبهای این فضای دروغین را کاملا”درک نماییم.