در آینده شاهد تولید نمایشگرهای MicroLED توسط اپل خواهیم بود

نمایشگرهای MicroLED

اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، می بینیم که کمپانی اپل در سال 2014 به صورت سکوت خبری کامل اقدام به تصاحب کمپانی LuxVue نموده است که این کمپانی از جمله کمپانی های تولید کننده ی نمایشگرهای MicroLED می باشد و بر اساس گزارش هایی که اخیرا از سوی بلومبرگ منتشر شده است و منابع آن مشخص نمی باشد، گویا اپل سرمایه گذاری بسیار گسترده ای در زمینه ی تولید پنل های MicroLED نموده است که این پنل ها جزو فناوری هایی به حساب می آیند که میزان مصرف انرژی دستگاه ها را به شدت مورد کاهش قرار می دهند.

اکنون گویا کمپانی اپل در نظر دارد که با تولید این پنل های میکرو ال ای دی از آن ها در اپل واچ و آیفون استفاده نماید. پنل های میکرو ال ای دی همانند پنل های اولدی که در گوشی آیفون 10 این کمپانی به کار رفته است، نیازی به وجود نور پس زمینه در آن ها نیست و به همین دلیل کنتراست تصویر در این نمایشگرها بسیار بهتر از نمایشگرهای LCD می باشد و همچنین مصرف پایین تر این نمایشگرها نیز بسیار قابل توجه می باشد.

با توجه به مزیت هایی که این پنل ها دارند، نحوه ی ساخت آن ها نیز بسیار دشوار می باشد، در حدی که حتی اپل در مقطع زمانی کوتاهی پروژه ی تولید این نمایشگر ها را متوقف کرد. اگر کمی به گذشته ی کمپانی اپل نگاهی بیندازید، خواهید دید که این کمپانی اولین باری نیست که اقدام به تولید یکی از مازول های اصلی مورد نیاز خود می نماید بلکه تاکنون بسیاری از تراشه های اختصاصی خود را طراحی کرده است تا به سایر کمپانی های وابسته نباشد.

اما این پروژه ی اپل یک زنگ خطری برای کمپانی های سامسونگ و ال جی به شمار می رود، چرا که اکنون برخی از قطعات مورد نیاز اپل را این کمپانی ها تامین می نمایند و ممکن است شاهد یک ضزبه ی بسیار بزرگ مالی باشند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : در آینده شاهد تولید نمایشگرهای MicroLED توسط اپل خواهیم بود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *