بهترین روش درمان فشار خون بالا (درمان خانگی)

بهترین روش درمان فشارخون بالا (درمان خانگی)

بهترین روش درمان فشار خون بالا (درمان خانگی) : فشارخون بالا یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای بسیاری از ما به وجود بیاید ولی خوشبختانه شما می توانید از درمان خانگی برای فشارخون بالا استفاده نمایید و نیازی نیست در این خصوص نگرانی های داشته باشید اما اگر دچار یک مشکل جدی شده اید باید حتما به پزشک مراجعه کنید و مطابق نظر و تجویز پزشک عمل نمایید. در ادامه این پست با درمان های خانگی فشارخون بالا آشنا می شوید که می توانید از آن ها استفاده کنید.

درمان فشار خون با عرقیات گیاهی

استفاده از گیاهان و عرقیات گیاهی یکی از بهترین روش های می باشد که می توان برای فشارخون بالا از آن استفاده نمود. هایپرتنشن یا فشارخون بالا یک اختلال می باشد که میتواند منجر به افزایش سکته مغزی و خطربیماری قلبی شود. فشارخون اگر 140 برروی 90 و یا اینکه بالاتر باشد به عنوان هایپرتنشن به شمار می آید.

داروهای وجود دارد که میتوانند کمک زیادی به کاهش فشار خون داشته باشند که اینکار با شکل کردن رگهای خونی و اتساع رگها و حذف مایع های مازاد بدن صورت می گیرد ولی داروهای که استفاده می کنید میتوانند عوارض جانبی زیادی را به همراه بیاورند.

زالزالک از داروهای ادرارآور می باشد که می تواند به کاهش فشارخون کمک زیادی داشته باشد. یکی از متخصصان گیاهپزشکی در خصوص مصرف عصاره این گیاه توصیه های مفیدی را ارائه داده است. هافمن (متخصص گیاهپزشکی) اینگونه میگوید که این گیاه میتواند افزایش انقباض عضله قلب را به دنبال داشته باشد و سبب گشاد شدن عروق کرونر می شود.

درمان فشارخون با عرقیات گیاهی

درمان گیاهی فشار خون بالا

لیست گیاهانی که می توانند به فشارخون بالا کمک زیادی داشته باشند را در ادامه مشاهده می کنید. همانطور که اشاره کرد ایم زالزالک در درمان فشارخون بالا بسیار موثر است ولی توجه داشته باشید که برخی از افراد با مصرف این گیاه دچار حالت تهوع می شوند پس بهترین کار این است که شما پیش از مصرف این گیاه با پزشک مشورت های داشته باشید.

  • زیرفون: یکی دیگر از بهترین گیاهان زیرفون می باشد که میتواند اثرآرام بخش و کاهش فشارخون داشته باشد.
  • بومادران: این گیاه میتواند به کاهش فشارخون کمک کند اما برای خانم های باردار و خانمهای شیرده اصلا مصرف این گیاه توصیه نمی شود.
  • دانه های زیره سیاه: از قدیم از این دانه ها به عنوان ادویه نیز استفاده می شود ولی خواص درمانی زیادی داشته است. مطالعات زیادی نشان میدهد که اگر برای 2 ماه از عصاره این دانه استفاده شود میتواند اثرکاهندگی زیادی داشته باشد.
  • کرفس: کرفس علاوه بر خواص متعددی که داشته است برای مزه دار کردن غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. طبق مطالعات انجام شده کرفس چون ادرار آور طبیعی می باشد در درمان فشارخون بالا نیز بسیار موثر است.
  • سیر : قطعا همه ی شما می دانید که سیر از موادی است که خواص بیشماری داشته و میتوان برای درمان بسیاری از بیماری موثر باشد. در صورتی که از بوی سیر خوشتان نمی آید میتوانید آن را به شکل مکمل خریداری نمایید.
  • تخم کتان: تخم کتان مانند مواردی که ذکر کرده ایم خواص متعددی داشته است که برای فشارخون بالا نیز توصیه می شود. البته در خصوص تخم کتان باید بدانید ممکن است دفع آن به صورت هضم نشده ی انجام گردد و بهترین کار این آسیاب کردن تخم کتان است تا بتوانید به صورت کامل از مزیتهای آن بهره مند شوید. میتوانید از تخم کتان به صورت پودری در  سالاد، اسموتی، نوشیدنی  استفاده نمایید.
بیشتر بخوانید  چگونه خون مصنوعی درست کنیم ؟(آموزش درست كردن خون مصنوعى )

حتما بخوانید : تشخیص سکته قلبی از طریق هوش مصنوعی کمپانی گوگل


هل در درمان فشارخون بالا

از دیگر راهکارهای که میتوانید برای کاهش فشارخون بالا از آن استفاده کنید هل است. هل جز ادویه های معطر هندی بوده که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سرشار از منیزیم و پتاسیم می باشد که به کاهش فشارخون کمک کرده و افزایش سلامت قلب را به همراه می آورد.

استفاده از هل بسیار ساده و راحت است کافی است مقدار کمی از هل را هر روز به چای خود اضافه نمایید و نوش جان کنید. البته پس از میل کردن غذا میتوانید برای خوشبو کردن دهان خود هل را در دهان خود بجویید. می توانید هل را به ادویه ها، دسرها ، سوپ ها نیز اضافه کنید.

دارچین ، چای ترش ،بوکو نیز علاوه بر موارد گفته شده میتواند در درمان فشارخون بالا برای شما بسیار موثر و مفید باشد.

هل در درمان فشارخون بالا

درمان فشارخون بالا

اگر می خواهید به درمان فشارخون بالا کمک کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • کاهش وزن
  • انجام تمرین تکنیکهای ریلکسیشن
  • دور از دخانیات و الکل

البته یک متد کهن چینی نیز وجود دارد که میتواند در فاصله زمانی پنج دقیقه منجر به کاهش فشارخون شود.

چگونه بدون استفاده از دارو فشارخون را پایین بیاوریم؟

اگر می خواهید بدون استفاده کردن از دارو کمک کنید تا فشارخون شما پایین بیاید لازم است به توصیه های زیر عمل کنید:

  1. از نمک دوری کنید و در زمان صرف غذا سعی کنید از نمک همراه آن استفاده نکنید. سدیمی که در نمک وجود داشته میتواند حجم مایع خون را افزایش بدهد و سبب می شود مایعات در بدن نگه داشته شوند.
  2. سعی کنید به سراغ غذاهای پرچرب و محرک نروید و مواد غذایی که مواد محرک مثل کافئین هستند را در برنامه غذایی خود نگنجانید.
  3. سیگار کشیدن از دیگر عوامل افزایش فشارخون است.اگر می خواهید فشارخون بالایی نداشته باشید، بهترین کار این است که شما از سیگار دوری کنید. مواد محرکی که در سیگار وجود دارد برای شما بسیار مضر است.
  4. به فکر وزن تان باشید. باید به دنبال کاهش وزن تان باشید. حمل وزن چون سبب می شود که قلبتان در تمامی مدت کار کند در نهایت به افزایش فشارخون منجر می شود که اصلا برای شما خوشایند نیست.

چگونه بدون استفاده از دارو فشارخون را پایین بیاوریم؟

درمان های خانگی فشارخون بالا

  • از مواد مخدر و الکل دوری کنید. استفاده مفرط از الکل و مواد مخدر میتواند به اعضای اصلی بدن آسیب های جدی وارد کند.
  • سعی کنید ریلکس باشید و در طول روز از موارد استرس زا دوری کنید. حفظ ارامش و دوری از استرس میتواند کمک زیادی به شما داشته باشد.
  • ورزش کنید. هر روز برای بیست تا سی دقیقه به صورت ملایم ورزش کنید.
  • از دوش آب گرم استفاده کنید. استفاده از دوش آب گرم برای 15 دقیقه پیش از خواب یا در طول روز میتواند برای چندین ساعت سبب پایین نگه داشتن فشارخون شود.
  • از ویتامین B نیز استفاده کنید. مصرف این گروه از ویتامین ها با نگه داشتن سطح هوموسیتین  خون به کاهش مشکلات قلبی کمک می کند.
4/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : بهترین روش درمان فشار خون بالا (درمان خانگی)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *