خودرو بدون راننده Uber کشته داد!

Uber

اگر خبرهای مربوط به خودروهای بدون راننده را مطالعه کرده باشید، قطعا می دانید که شرکت Uber یکی از شرکت های تولید کننده ی خودروهای بدون راننده می باشد که در دنیا از شهرت بسیار زیادی برخوردار است ولی اتفاقی که اخیرا پیش آمده است ممکن است بسیاری از افراد را نسبت به این خودروها بی اعتماد نماید، زیرا خبری منتشر شد که گویا یکی از خودروهای این شرکت روز گذشته به یک عابر پیاده زن در ایالت آریزونا آمریکا برخورد کرده و وی را به قتل رسانده است.

بر اساس گزارش های پلیس ایالات متحده ی آمریکا فرد مقتول در بیرن از محیط پیاده رو مورد قتل واقع شده است و این تصادف اولین تصادف خودروهای بدون راننده محسوب می گردد. بر اساس پروتکل های امنیتی اوبر، تمامی خودرو های این کمپانی همواره دارای یک راننده به همراه خود می باشند و اتفاقا در خودروی مذکور نیز راننده در آن حضور داشته است ولی خودرو در حالت اتوماتیک بوده و راننده نتوانسته است که خودرو را کنترل نماید.

شرکت Uber نیز به منظور واکنش به این موضوع تمامی خودرو های بدون راننده ی خود را در ایالت آریزونا و سایر محل های آزمایش نظیر سانفرانسیسکو، پیترزبورک و تورنتو از خیابان ها بیرون کشیده است و ضمن عرض تاسف و ابراز همدردی با خانواده ی آسیب دیده اعلام کرد که در این راستا تحقیقاتی را برای بدست آوردن چند و چون این حادثه صورت خواهد داد.

شرکت اوبر یکی از شرکت های حمل و نقل معروف آمریکایی می باشد که نمونه های آزمایشی اتومبیل های بدون راننده ی این شرکت در سال 2016، پس از آنکه برخی از مشتریان توانستند از خودروهای این شرکت برای رسیدن به مقصد خود استفاده نمایند، به صورت عمومی در خیابان ها در حال تردد می باشند. تمامی خودروهای اتوماتیک این کمپانی از مدل های SUV شرکت خودروسازی ولوو می باشند که بر روی آن ها radar و LIDAR به همراه سیستم کامپیوتری برای پردازش نصب می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خودرو بدون راننده Uber کشته داد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *