بنتلی بنتایاگا به بازار معرفی شد

بنتایاگا

شرکت محبوب و معروف اتومبیل سازی بنتلی اولین اتومبیل شاسی بلند خود به نام بنتایاگا را در شهریور ماه سال ۲۰۱۵ معرفی کرد، این اتومبیل عظیم و با شکوه دارای یک پیشرانه ی بسیار متفاوت W12 بود. یک سال بعد از عرضه ی این ماشین از طرف این کمپانی بنتلی، نسخه ی دیزلی این ماشین یعنی بنتایاگا را روانه ی بازار کرد که این ماشین از یک موتور پیشرانه ی V8 TDI توربو بهره می برد، همچنین حجم این پیشرانه ی این اتومبیل ۴ هزار سی سی بود. البته همان طور که شاید بیشتر شما بدانید این کمپانی موتور پیشرانه ی این مدل اتومبیل دیزلی خود را از اتومبیل آئودی SQ7 قرض گرفته بود.

بنتلی بنتایاگا

با این حال طرف داران و مشتریان پر و پا قرص این کمپانی زمان زیادی را منتظر معرفی و عرضه ی مدل دیگر از نسخه ی بنتایاگا بودند تا تنوع مدل های این اتومبیل افزایش پیدا کند و البته با کاهش قیمت هم همراه باشد واما خبر خوب برای این افراد این است که کمپانی بنتلی سرانجام این کار را انجام داد و در حال حاضر نسخه ی هشت سیلندری دیگری از این اتومبیل را روانه بازار کرد که این بار موتور پیشرانه آن از نوع بنزینی است. این مدل به یک پیشرانه ی وی هشت با حجم چهار لیتر مجهر است که در زیر کاپوتش از دو توربو شارژ هم بهره برده است.

پیشرانه ی این اتومبیل شبیه به پورشه پانامرا توربو و پورشه کاین توربو قادر است که قدرتی معادل۵۴۲ اسب بخار را تولید می کند و همچنین دارای ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور است که می تواند ماشین بنتایاگا را در عرض ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلو متر در ساعت برساند.
بنتلی بنتایاگا

انتقال نیرو در این خودرو توسط یک جعبه دنده ی ۸ سرعته که ساخت کمپانی آلمانی ZF است انجام می شود که این قدرت پیشرانه را به هر چهار چرخ ماشین انتقال می دهد. نسبت انتقال نیرو به در اتومبیل به صورت ۶۰ درصد به چرخ های عقب و ۴۰ درصد به چرخ های جلو است.  هرچند شاید مسئله ی مصرف سوخت این ماشین برای طرف دارانش یا مشتریانش زیاد حائز اهمیت نباشد اما باید به عرض شما برسانم که مصرف سوخت این ماشین بسیار زیبا خیلی خوب بوده و چیزی حدود ۱۱ لیتر در هر صد کیلو متر است.

بیشتر بخوانید  رونمایی بنتلی از فیس لیفت شاسی بلند بنتایگا

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بنتلی بنتایاگا به بازار معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *