حل مشکل سرچینگ آیفون

سرچینگ آیفون

مشکل سرچینگ آیفون | یکی از موضوعاتی که کاربران برخی از گوشی های آیفون با آن روبرو می شوند این است که گاهی اوقات در قسمت آنتن آیفون خود بر روی صفحه با عبارت سرچینگ … (…Searching) روبرو می شوند و برای یک مدت طولانی دستگاه آن ها به همین صورت باقی می ماند. کاربران سوالات بسیار زیادی به ذهنشان می رسد، برای مثال تصور می کنند که شاید آنتن آیفون آن ها پریده باشد ؟! در جواب این سوال باید بگوییم که لزوما چنین اتفاقی نیوفتاده است! در ادامه قصد داریم به دلایل و نحوه ی رفع این مشکلات در گوشی های آیفون بپردازیم.

مشکل سرچینگ آیفون

تعداد زیادی از کاربران گوشی های آیفون فکر می کنند در صورتی که عبارت “Searching” بر روی گوشی آن ها به نمایش در بیاید، به معنی آسیب دیدن آنتن گوشی می باشد و سریعا بعد از دیدن این عبارت بر روی گوشی، آن را به دست تعمیرکاران سخت افزار گوشی های هوشمند می سپارند. البته لازم به ذکر است در اینکه به واسطه ی آسیب دیدن آنتن گوشی آیفون عبارت Searching بر روی گوشی مشاهده می شود، شکی نیست ولی Searching شدن گوشی همیشه به این معنا نیست که مسئله سخت افزاری در آنتن گوشی نمی باشد. باید بدانید که برخی اوقات مشکل از طرف دیگری است و تنها علت Searching شدن گوشی آیفون شما، شکستن آنتن گوشی نمی باشد!

  • در صورتی که به گوشی شما ضربه ای محکم وارد شود و یا آیفون شما به داخل آب بیوفتد، به احتمال زیاد آنتن آیفون شما آسیب می بیند. در این شرایط تنها کاری که می توان برای گوشی انجام داد، تعمیر سخت افزاری آنتن و تعویض آنتن برای گوشی می باشد.
  • در صورتی که آنتن گوشی هوشمند شما به طور کاملا ناگهانی و بدون ضربه دیگر کار نکرد، احتمالا مسئله ی نرم افزاری باعث به وجود آمدن این شرایط است. در این شرایط می توانید امیدوار باشید که خودتان این مسئله را در منزل می توانید حل کنید و نیازی به مراجعه به مراکز تعمیرات گوشی های آیفون نداشته باشید.

نحوه حل مشکل سرچینگ آیفون

  • یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید

خاموش و روشن کردن آیفون، ساده ترین روش برای حل مشکل می باشد. اساسا برای حل مسائل مربوط به گوشی های هوشمند، ساده ترین روش، خاموش و روشن کردن آیفون می باشد. نیازی برای فهم آن که دلایل فنی رفع خطای Searching شدن گوشی های آیفون بر اساس خاموش و روشن کردن گوشی چه می باشد، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  منتظر آیفون SE مدل 2018 باشید ؛ طراحی همانند آیفون 10!

سرچینگ آیفون

از سوی دیگر باید دانست که تعداد بسیاری از برنامه های کوچک و بزرگ هستند که به طور دائم در پس زمینه ی گوشی شما در حال اجرا می باشند و تعداد زیادی از این برنامه ها برای به روز نگاه داشتن خود به دنبال دکل های مخابراتی اطراف خود می گردند و آن ها را جستجو می کنند. شما با خاموش نمودن گوشی خود، همه ی این برنامه های کوچک و بزرگ را اجرا می نماید و با روشن کردن دوباره ی گوشی، آن ها را وادار کرد که دوباره به دنبال دکل های مخابراتی اطراف گوشی می گردند. بعضی وقت ها همین مسئله باعث می گردد که پیام خطای Searching گوشی رفع گردد و کاربر حتی متوجه نمی شود که ایراد از کدام اپلیکیشن بوده است!

  • بروزرسانی تنظیمات اپراتور تلفن همراه

همانطور که می دانید، مشکلات بسیاری در شبکه های مخابراتی اتفاق می افتد تا گوشی هوشمند شما به اپراتور متصل گردد.  همانگونه که شما در بسیاری از شهرها و یا استان های کشور جا به جا می شوید، شبکه ی گوشی آیفون شما به دکل های مخابراتی متفاوتی متصل می گردند تا بتوانند از سرویس های مخابراتی آن ها استفاده نمایند. شاید در طول یک سفر شهری به دفعات دکل مخابراتی که سرویس شبکه گوشی هوشمند شما را فراهم می آورد، تغییر نماید. تا وقتی که گوشی آیفون شما پیام خطای سرچینگ را نمایش نمی دهد، دقیقا مشخص می شود که شما به کدام دکل مخابراتی متصل هستید و از کدام دکل سرویس دریافت می کنید.

سرچینگ آیفون

پس از گذشت این مدت زمان، تمامی اپراتورهای بیسیم آپدیت های نرم افزاری بسیاری را به منظور بهبود و یا تغییر نحوه ی تعامل گوشی های آیفون با شبکه های دیتا انجام می دهند. بعضی از مواقع استفاده از این آپدیت، می تواند مسئله ی سرچینگ بودن گوشی های آیفون را مرتفع می نماید. متاسفانه گوشی های آیفون گزینه ای به نام بروزرسانی تنظیمات اپراتور ندارند، زیرا در این شرایط حل مشکل بسیار آسان می گشت!

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حل مشکل سرچینگ آیفون

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *