حل مشکل ارور no bootable device

no bootable device

برخی از افراد در کامپیوتر خود با ارور no bootable device مواجه شده اند و همیشه برای آن ها جای سوال بوده است که چرا چنین پیغام خطایی را دریافت نموده اند؟! برخی تصور می کنند که شاید دستگاه آن ها به طور کامل از سرویس خارج شده است ولی برخی دیگر می دانند که چنین مسئله ای نیست و به راحتی می توانند چنین اروری را برطرف نمایند. در ادامه تصمیم داریم که نحوه ی حل مشکل ارور no bootable device را برای شما بیان کنیم.

ارور no bootable device

در ابتدا اولین کاری که باید انجام دهید این است که به آخرین تغییراتی که قبل از بالا آمدن ویندوز ایجاد کرده اید، فکر کنید و ببینید چه تغییراتی در ویندوز شما انجام شده است. آیا درایور جدیدی نصب کردید؟ آیا سخت افزار جدیدی اضافه کرده اید؟ و یا درب کیس خود را باز کرده اید و کاری انجام داده اید. احتمال دارد، درایوری که نصب نموده اید دارای باگ بوده باشد و یا سخت افزار جدید با سیستم شما سازگاری نداشته باشد و یا کابلی که درون کیس برداشته اید یا قطع کرده اید به سیستم شما آسیب زده باشد.

اکنون در صورتی که کامپیوتر شما روشن می گردد و در صفحه نمایش خود پیغام خطایی مانند No Bootable Device و یا Disk Error به نمایش در می آید، به این معناست که ویندوز شما نمی تواند از هاردی که ویندوز بر روی آن نصب شده، بوت گردد. در این بخش باید وارد تنظیمات BIOS و یا UEFI سیستم شده و اولویت بوت را به درستی انتخاب کنید و ببینید که آیا اولویت بوت شما بر روی هارد تنظیم شده است یا نه؟! در شرایطی که هارد شما در لیست موجود نباشد، احتمال دارد که آسیب دیده باشد و یا دیگر قابل بوت نباشد.

ارور no bootable device

در این بخش شما باید سی دی نصب ویندوز را داخل کامپیوتر خود قرار داده و فرآیند Startup Repair را انجام دهید. با انجام این فرایند احتمال دارد که مشکل ویندوز شما برطرف گردد. برای مثال،‌ در صورتی که سکتور بوت هارد درایو تغییر کرده باشد، با انجام این فرآیند، سکتور دوباره نویسی می گردد. اگر در طول فرآیند Startup Repair، هارددیسک توسط سیستم شناسایی نشد،‌ احتمال این موضوع وجود دارد که سیستم شما دارای مشکل سخت افزاری است.

البته روش هایی نیز برای تعمیر دستی bootloader ویندوز وجود دارد که باید از دستورهای fixmbr و fixboot در خط فرمان استفاده نمایید که می توانید با جستجو در اینترنت به نحوه ی انجام این فرآیندها دسترسی پیدا کنید. ویندوز های 8 و 7 ابزارهای اتوماتیکی را برای تعمیر اینگونه مسائل در اختیار شما قرار می دهند.

ارور no bootable device

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

4.2/5 - (4 امتیاز)

نظرات در مورد : حل مشکل ارور no bootable device

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *