حساب کاربری توییتر سلبریتی ها تنها در 10 دقیقه هک شد

حساب کاربری توییتر

یکی از مواردی که این روزها از اهمیت بسیاری در فضای مجازی برخوردار می باشد، موضوع امنیت شبکه های اجتماعی و به طورکلی حساب های کاربری است که افراد دارا می باشند.در این میان شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر در این عرصه نسبت به سایر سبکه های اجتماعی دیگر بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و باید از امنیت بالاتری برخوردار باشند.

هک حساب کاربری توییتر

یکی از موسسات امنیتی بریتانیایی به نام Insinia Security بعد از هک کردن حساب کاربری توییتر اشخاص معروفی مانند Eamonn Holmes، مجری تلویزیون و Louis Theroux، مستندساز انگلیسی این پیغام را بر روی صفحه ی توییتر آن ها به نمایش درآورد:

این حساب کاربری موقتا توسط موسسه ی Insinia Security مورد سرقت قرار گرفته است.

حساب کاربری توییتر

مدیرعامل این موسسه ی امنیتی ادعا کرده است که علت انجام اینک ار تاکید بر خطرات امنیتی استفاده از پیام رسان های متنی به منظور تایید هویت می باشد. بر اساس گفته های مایک گادفری مسائل امنیتی این سیستم در سال های پیش به دفعات به گوش مسئولان کمپانی توییتر رسیده است ولی آن ها توجهی به این موضوع نداشته اند:

کاربران حق دارند تا از عدم امنیتی که کمپانی های بزرگی نظیر توییتر برای کاربران بی گناه ایجاد نموده اند، مطلع باشند.

مدیرعامل این آزانس امنیتی تاکید کرده است که هک حساب کاربری توییتر هریک از این خیلی ساده بوده و فقط به ۱۰ دقیقه زمان احتیاج داشته است. متخصصین این آژانس بدین منظور سیستم تاییدیه ی پیامکی توییتر را به شکلی فریب داده اند که آن ها را به عنوان کاربر اصلی شناسایی نماید. با این وجود مایک گادفری نحوه ی دسترسی به شماره تماس های کاربران را شرح نداده است.

اساس هک حساب کاربری توییتر نه تنها اطلاعات محرمانه ی افراد را با خطر روبرو می سازد بلکه هکر می تواند از آن ها به منظور انتشار خبرهای دروغین، محتوای نامناسب و یا ایجاد یک سری مسائل اجتماعی بهره مند گرداند. این آژانس امنیتی به کاربران پیشنهاد نموده تا به منظور جلوگیری از تمامی این حملات سایبری از شماره تلفن همراه جداگانه ای به منظور تایید هویت دو مرحله ای استفاده نمایند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: independent

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حساب کاربری توییتر سلبریتی ها تنها در 10 دقیقه هک شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *