حجیم ترین هارد دیسک دنیا توسط کمپانی Seagate رونمایی شد

حجیم ترین هارد دیسک دنیا

دنیای سخت افزارهای کامپیوتری با نرم افزارها تفاوت زیادی دارد و باید متخصصین برندهای مختلف برای بهبود حافظه ی سخت افزارها مدت زمان زیادی را صرف کنند و طراحی های مختلفی را به کار گیرند. در این میان کمپانی های تولید کننده ی سخت افزارهای کامپیوتری نیز با یکدیگر در این زمینه ها رقابت تنگاتنگی دارند. اکنون کمپانی Seagate موفق شده است تا از یک حافظه ی جدید با حجمی بسیار بالا برای اولین بار رونمایی کند.

حجیم ترین هارد دیسک دنیا

کمپانی Seagate از حجیم ترین حافظه ی هارد دیسک دنیا با حجم 16 ترابایتی رونمایی به عمل آورد که اساسا برای سیستم های اداری کاربرد بسیاری خواهد داشت. هارد 16 ترابایتی کمپانی سیگیت در ابعاد 3.5 اینچی طراحی شده است و بر اساس فناوری ضبط مغناطیسی با گرما (HAMR) تولید و طراحی شده است. کمپانی Seagate پیش از آنکه به طور رسمی هارد دیسک 16 ترابایتی را رسما معرفی نماید در یک نسخه ی پیش نمونه تولید کرده بود تا از عملکرد آن در موقعیت های سازمانی اطمینان حاصل نماید. بر اساس خبرها این آزمایش ها با موفقیت روبرو شده است و درایوهای با فناوری  (HAMR (Plug-End تولید شده و به کمپانی ها قابلیت افزایش ظرفیت ذخیره سازی بدون احتیاج به تغییر در معماری سیستم ها و یا دیتاسنترها را می دهند.

حجیم ترین هارد دیسک دنیا

HAMR دسته ای از فناوری های مغناطیسی می باشد که به هارد دیسک ها قابلیت ذخیره سازی بیت ها در ابعادی کوچک تر را ارائه می نمایند. بر همین اساس میزان تراکم ذخیره سازی در برابر هارد دیسک های قدیمی تر افزایش پیدا می کند و این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که پایداری مغناطیسی آن ها حفظ می گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حجیم ترین هارد دیسک دنیا توسط کمپانی Seagate رونمایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *