حتما برای حفظ بهداشت، مسواک خود را ضدعفونی کنید

مسواک خود را ضدعفونی کنید

مسواک خود را ضدعفونی کنید : دهان عضوی مهم در بدن است. لثه های اطراف دندان به دلیل ارتباط مستقیم با عروق خونی و آسیب پذیری بالا بسیار حساس بوده و محافظت از آن ها ضروری است , چرا که در غیر این صورت , انواع میکروب ها در دهان که محلی مرطوب , تاریک و پر از غذا بوده رشد کرده و بدن را آلوده می کنند.

یکی از راه های موثر برای جلوگیری از این بیماری ها استفاده از مسواک هایی تمیز و بهداشتی است , اما برای این کار نیاز به صرف هزینه های سنگین و خرید مسواک های گران خارجی نیست. با چند روشی که در ادامه توضیح می دهیم به راحتی می‌ توانید مسواک خود را استریل کنید.

1) پس از اینکه که دندان های خود را شستید , مسواک خود را به صورت عمومی قرار دهید تا آب موجود در لا به لای برس ها کامل دفع شود.

2) پس از هر بار شستشوی دهان , مسواک را در چند دقیقه در زیر آب گرم نگه داشته و سپس با محلول دهان شویه بشورید , سپس مجددا زیر آب گرفته با چیزی از محلول در مسواک باقی نماند.

3) ظرفی تمیز بردارید , مقداری آب در آن ریخته و اجازه دهید کاملا بجوشد , سپس مسواک خود را در آب در حال جوش قرار دهید. انجام این کار هفته ای یک بار تاثیر فراوانی در میکروب کشی و کاهش آلودگی های دهانی دارد.

4) مسواک خود را چند دقیقه با سرکه شستشو داده سپس با آب داغ بشورید.

5) مقداری نمک را در آب داغ حل کرده و اجازه دهید خنک شود. می توانید محلول آب نمک را در ظرفی شیشه ای ریخته و نگه دارید و پس از هر بار مسواک کردن دندان ها , مسواک خود را با آب نمک شسته و سپس آب کشی کنید. محلول آب و نمک یکی از ضد عفونی کننده های موثر در انواع عفونت ها است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اولین مسواک قابل اتصال به گوشی که از کرم خوردگی دندان محافظت میکند

نظرات در مورد : حتما برای حفظ بهداشت، مسواک خود را ضدعفونی کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *