جنجالی ترین حملات سایبری تاریخ کدامند؟

هکرها

حملات سایبری : موضوع هک و هکر از جمله موضوعاتی است که همیشه باید به آن دقت کنیم و خود را در برابر چنین خطراتی در امان بگذاریم. در طول تاریخ برخی از حملات سایبری به عنوان عظیم ترین و جنجالی ترین ها شناخته شده اند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. با زوم تک همراه باشید.

1) SWIFT Hack  

اولین عملیات سایبری تاریخ ، حمله سایبری بود که در سال 2015 اتفاق افتاد و در آن مبلغ 81 میلیون دلار از منابع مالی یکی از بانک های بنگلادش به سرقت رفت و البته طبق گفته ها اینکار توسط هکر های دولتی کره شمالی‌ سازماندهی شده بود.این حمله موجب تاثیرات مالی مخربی را به همراه داشت.برای اینکه این عملیات را انجام بدهند از بد افزار ویرایش شده ای استفاده شده بود.

2) Anthem

یکی دیگر از حملاتی که رسانه ی شد حمله به شرکت بیمه درمانی Anthem بود که در سال 2015 اتفاق افتاد. با این حمله که به سرورهای این شرکت شده بود ، اطلاعات بسیاری از مشتریان فاش شد و در بازار سیاه دست به دست شد.

خوشبختانه سوابق پزشکی افراد و اطلاعات آنها مورد حمله این سرقت واقع نشد ولی آن چیزی که در اینجا ناراحت کننده بود این بود که هکرها در این خصوص موفق شدند تا ضرری 100 میلیون دلاری را به شرکت Anthem وارد کنند.

3) Gundremmingen Nuclear Plant

نیروگاه هسته‌ای Gundremmingen در شهر مونیخ هم توسط یک بد افزار مورد حمله قرار گرفت البته به دلیل اینکه این نیروگاه به  صورت مستقیم به اینترنت متصل نبود فقط شبکه محلی مورد حمله واقع شده بود. محقق ها بعد از آن ردپای بدافزارهای  W32.Ramnit و Conficker  را در این نیروگاه پیداکردند.البته بنابر نظرات کارشناسان این حملات بدافزاری به وسیله فلش های آلوده به کامپیوتر نیروگاه صورت گرفته بود.

4) JP Morgan Chase

در سال 2014 موسسه مالی و اعتباری JP Morgan Chase دچار یک حمله سایپری شد که در آن حمله اطلاعات بیشتر از 76 میلیون خانوار مورد سواستفاده قرار گرفت.بعد از آن کارشناسان تلاش کردند تا علت را بدست بیاورند و سپس دریافتند که این حمله از طریق یکی از سرورهای موسسه صورت گرفته که از تایید دو مرحله ی استفاده نمی شده است.

این موسسه با اینکه سالیانه مبلغ 250 میلیون دلار   را برای بالا بردن امنیت سایبری خود استفاده می کند ولی باز هم از دست هکرها در امان نبوده است.

5) Weapon Design Hack

در سال 2013 وزارت دفاع آمریکا هم مورد حمله هکرهای دولتی کشور چین واقع شد.هکرها در این حمله اطلاعاتی در مورد طراحی تسلیحات محرمانه آمریکایی بدست آوردند. برخی از این اطلاعات به مواردی چون طراحی سیستم موشکی PAC-3 Patriot ، اطلاعات مهندسی مربوط به جنگنده F-35 Joint Strike Fighter و داده‌های طراحی و مشخصات فنی سامانه موشکی Aegis بود.

بیشتر بخوانید  بد افزار جدید که به سایت های وردپرسی حمله می کند

6) Hacking Team

این موسسه به عنوان یک موسسه جاسوسی می باشد که به وسیله آن می توان بدون دانستن فرد و از راه دور به وسیله یک میکروفن و دوربین های موجود در گجت ها او را کنترل نمایند.

کارشناسان شبکه این موسسه در سال2015 متوجه شدند که مورد حمله هکرها قرار گرفته اند و تعدادی از ابزارهای جاسوسی شان به سرقت رفته است.

7) Syrian Rebel Phone Malware

استفاده از تکنیک HoneyPot یک روشی است که سوریه برای مقابله با شورشیان در نظر گرفته است و این روش برای تخلیه اطلاعاتی آنان بود.هکرهای سوریه موفق شدند تا شورشیان را فریب بدهند و آنها را ترغیب به نصب یک نرم افزار روی گوشی هوشمندشان کنند. نصب چنین نرم افزاری سبب شد تا اطلاعات زیادی از شورشیان را بدست دولت سوریه برساند.

8) Office Of Personnel Management

یکی دیگر از حملاتی که آمریکا را تحت تاثیر قرار داد در سال 2015 اتفاق افتاد که در آن سازمان مدیریت نیروی کار کشور آمریکا مورد حمله هکرهای چینی واقع شد.در این حمله حدود  21.5 میلیون نیروی کار آمریکایی اطلاعات شخصیشان فاش شد.

در این حمله هکرها علاوه بر این اطلاعاتی مانند شرایط روان شناسی،روابط خانوادگی و … را بدست بیاورند و از این موضوع به عنوان باج گیری استفاده کنند.

9) 2016 Election Hacks

پیش از اینکه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شروع شود ، اطلاعات برخی از کاندیدها و اشخاص مهم که در ایمیلشان بود در سایت WikiLeaks  انتشار پیدا کرد.برخی از نهادهای امریکا ، عامل انتشار را روسیه دانستند.

10) WannaCry

از جمله بدترین بدافزارها باج افزار‌ها می باشند که می توانند کامپیوتر شما را آلوده کنند.گاهی در چنین مواردی دیگر نمی توان به فایل ها و امکانات دسترسی داشت و برای شما مسدود می شوند و هکرها در مقابل برای اینکه آن را بازگشایی کند میزانی پول طلب می کنند.

باج افزار WannaCry  توانست بیشتر از 300 هزار کامپیوتر ویندوزی  را در سراسر دنیا آلوده کند و از قربانیان درخواست کرد که برای بازگشایی مبلغی 300 دلار را پرداخت نمایند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : جنجالی ترین حملات سایبری تاریخ کدامند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *