جلوگیری از حملات اسپکتر توسط پردازنده های Cascade Lake

حملات اسپکتر

شرکت اینتل که یکی از تولید کننده های مطرح در زمینه مقابله با حملات اسپکتر می باشد , اعلام کرده در سال 2018 قصد دارد از یک پردازنده جدید برای جلوگیری از حملات اسپکتر ها زونمایی کند. در دو ماه گذشته شاهد این موضوع بودیم که اسپکتر های موجود در بازار به ویژه دو مدل ملتداون و اسپکتر به آسانی توسط هکرها هک شده و کاربران را دچار مشکل کرده اند.

ملتدوان توانست با یک به روز رسانی مشکلش را بر طرف کند , اما اسپکتر بیشتر از این حرف ها درگیر بود , چرا که در کنار آپدیت نرم افزاری به آپدیت فرم ویر توسط شرکت اینتل و به روز رسانی سخت افزاری توسط متخصصین و سازندگان نیز نیاز داشت. اما مشکل اصلی این بود که پس از این آپدیت ها , پردازنده ها دچار افت عملکرد شدند , هر چند که در برخی از مدل ها این افت بسیار کم بود اما باز هم نظر کاربران را جلب کرد.

مدیر عامل شرکت اینتل بیان کرده این شرکت تعدادی از پردازنده های خود را  از نو طراحی کرده اند. برخی از این پردازنده ها نسل جدید سرور زئون از سری کسکید لیک ( Cascade Lake ) هستند که با پردازنده ای از نسل هشتم , سری Core مجهز شده اند. اینتل با این کار تعداد زیادی از اسپکتر ها را از آسیب های احتمالی و هک شدن در امان نگه دارد. اما راه کار های اینتل به این جا خلاصه نمی شود. پردازنده های جدید طوری طراحی شده اند لایه ای بین برنامه های معمولی و بخش سطح دسترسی کاربر ایجاد کنند , به این صورت اسپکتر دیگر قادر نخواهد بود به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

مدیر عامل اینتل در ادامه سخنان خود به سیستم هایی اشاره کرد که دارای پردازنده های قدیمی تری هستند , تنها راه حل برای این سیستم ها به روز رسانی فرم ویر است که نیاز به همکاری شریکان سخت افزای مانند سازندگان مادربورد ها و لپتاپ هایی دارد که در 5 سال گذشته  از پردازنده های اینتل استفاده کرده اند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : جلوگیری از حملات اسپکتر توسط پردازنده های Cascade Lake

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *