آخرین آمارها از میزان محبوبیت شبکه های اجتماعی داخلی

امروزه بیش از ۱۰۰ شبکه اجتماعی مبتنی بر وب در ایران در زمینه های مختلف فعالیت می کنند که شماری از آن ها حتی در میان ۱۰۰۰ سایت پربازدید دنیا قرار دارند.
این شبکه ها علاوه بر فراهم کردن بستری ایمن برای ارتباط هموطنان مشابه با شبکه های اجتماعی بین المللی، خدمات ویژه و گسترده ای را به اعضای خود ارائه می کنند که از جمله آن ها می توان امکان خدمات ارسال پیامک از طریق بستر وب، کسب درآمد با استفاده از سامانه های تبلیغاتی برخط، بازی های آنلاین بومی، امتیازدهی به کاربران با استفاده از محتوای ارسالی، تایید هویت حقیقی اعضای شبکه و… را نام برد.
میانگین حضور در بعضی از این شبکه ها از ۳۰ دقیقه در روز به ازای هر کاربر هم عبور کرده که نشان از اعتماد سازی و جذب خوب مخاطب داخلی است.همچنین آمار بالای استفاده از آن ها نشان می دهد این شبکه ها از نظر امکانات،نه به طور کامل،ولی به طور مطلوب با نمونه های بین المللی و خارجی مشابهت می کنند.دراین حال تصمیم گرفته شد تا وضعیت ۱۰ شبکه اجتماعی پربازدید داخلی مورد برسی قرار گرفته و رتبه و محبوبیت هرکدام به طور دقیق برحسب معیارهای اصلی مشخص شود.

گفتنی است برای به دست آوردن این آمارها از سایت الکسا (پایگاه بین المللی رتبه بندی سایتهای اینترنتی) استفاده شده است
با مشاهده جدول زیر مشخص می شود در میان ۵۰ سایت پربازدید کشور، ۴ شبکه اجتماعی داخلی قرار دارند که کاربران برای یکی از این شبکه های اجتماعی حدود ۴۴ دقیقه در روز وقت صرف می کنند.

آمار مربوط به محبوبیت شبکه های اجتماعی دیاخلی (2)یکی از نکات جالب در این باره این است که پربیننده ترین شبکه های اجتماعی ایرانی در حالی بیش از ۲ میلیون کاربر دارند که در پرجمعیت ترین و محبوبترین صفحات شبکه های اجتماعی معروف دنیا نیز تنها ۲ میلیون کاربر ایرانی در میان طرفداران یافت می شوند که نشان دهنده وجود یک رقابت داخلی تقریبا نزدیک میان شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی از نظر جذب کاربر است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آخرین آمارها از میزان محبوبیت شبکه های اجتماعی داخلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *