تولید اولین موتورسیکلت با فناوری چاپ سه‌ بعدی

اولین موتور با چاپ فناوری سه بعدی

 

APWorks به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت ایرباس ادعا می کند که اولین شاسی موتور سیکلت را از پودر آلومینیوم ساخته است . نمونه اولیه آن با نام Light Rider معرفی شده است که یک قاب بیرونی دارد و به وسیله یک موتور الکتریکی ۶ کیلوواتی با ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور حرکت می نماید. این نمونه دارای قدرت خوبی است و وزن آن38 کیلوگرم می باشد.

اولین موتورسیکلت با چاپ سه بعدیبه گفته ی مدیر عامل این شرکت امکان استفاده از فناوری های تولیدی رایج در این این موتور سیکلت وجود نداشت .

با توجه به آنچه بدست آمده آلیاژی که در این مدل استفاده شده اند از تیتانیوم محکم تر می باشد. در نهایت قاب این شاسی حدود 13 پوند وزن دارد . شرکت سازنده عقیده دارد که تمامی مواد آلومینیوم – سیلیکونی که اکنون در چاپگر های سه بعدی استفاده می شوند دارای مقاومت زیادتری می باشند ؛ آلیاژهای نسل دومی از ترکیب  آلومینیوم-منیزیم-اسکاندیوم تولید می شوند.

با توجه به وب سایت این شرکت روش های بکار رفته در این موتور سیکلت می تواند مقاومت و سختی زیادی را به آن ببخشد و همچنین استفاده بهینه و مطلوب موارد به کار رفته در موتور سیکلت سبب تضمین آن می شوند.

قیمت این موتور سیکلت در آمریکا 56 هزار دلار می باشد . البته با توجه به اینکه این موتور سیکلت به تعداد محدودی تولید شده است قطعا صاحبان آن اشخاصی منحصر به فرد خواهند بود .

در نگاه اول شاید این موتور به دوچرخه تعبیر شود اما باید توجه کرد پدالی در آن وجود ندارد و برای حضور در جاده نیاز به بیمه موتور سیکلت و گواهینامه خواهد بود.

 

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  موتور سیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نخواهند شد

نظرات در مورد : تولید اولین موتورسیکلت با فناوری چاپ سه‌ بعدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *