پارس کوشان بهترین دستگاه دیاگ ماشین های ایرانی

دستگاه-دیاگ-خودرو

دستگاه دیاگ، یک دستگاه برای خطا یابی خودروهای انژکتوری است. این دستگاه ها در کل دنیا توسط شرکت های خودروسازی برای خودرها طراحی و تولید می شوند. در ایران هم، یک سری شرکت وجود دارند که اقدام به تولید دستگاه دیاگ کرده اند. این دستگاه ها می توانند مشکلات موتور ماشین را به راحتی نشان دهند. از اوایل دهه ی 80 میلادی که خودروهای انژکتوری تولید شدند، دیاگ هم تولید شد. بسیاری از خطاهای مهم مربوط به سیستم ترمز، سیستم خنک کننده، گیربکس و موتور در خودروها، توسط دستگاه دیاگ قابل تشخیص شد. دیگر نیازی نبود که مکانیک ها برای پیدا کردن یک مشکل کوچک، دل و روده ی موتور را بیرون بریزند.

دیاگ موتور و کار با دستگاه دیاگ ماشین ، آنقدرها هم سخت نیست اما بهتر است که همیشه یک تعمیرکار متخصص و حرفه ای دیاگ را انجام دهد.

اگر دوست دارید در مورد دیاگ ماشین و دستگاه دیاگ موتور، بیشتر و بهتر بدانید، حتما تا انتهای مطلب را بخوانید. ما در این مطلب سعی کرده ایم پرسش هایی که پیرامون این مطلب در ذهن شما جای می گیرد را پاسخ دهیم. برخی از پرسش های مطرح شده، به شرح زیر هستند:

  1. بهترین دستگاه دیاگ ماشین های ایرانی کدام است؟
  2. دستگاه دیاگ مخصوص چه موتورهایی است؟
  3. انژکتورشور موتور چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین دستگاه دیاگ ماشین های ایرانی

قبل از ورود موتورهای انژکتوری به صنعت خودروسازی در دنیا، ماشین ها از طریق یک سیستم احتراق ساده به نام کاربراتور، کار می کردند. کاربراتورها سیستم ساده ای بودند اما وقتی دچار مشکلی می شدند، به سادگی نمی شد مشکل را پیدا کرد. باید یک تعمیرکار حرفه ای آن را می دید و بعد از عیب یابی، مشکل را رفع می کرد. برای صاحب خودرو، راهی جز انتقال ماشین به تعمیرگاه، نبود.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، موتورهای انژکتوری ساخته شد و درون ماشین ها به کار برده شد. عیب یابی در موتورهای انژکتوری، از طریق دستگاه دیاگ انجام می شود. این دستگاه به راحتی به خودرو و محل نصب در موتور، اتصال پیدا می کند و می تواند در مدت زمان کوتاهی، عیب خودرو را پیدا کند. البته انجام این کار توسط افراد عادی هم امکان پذیر است. برای مثال، دستگاه دیاگ بلوتوثی می تواند در عیب یابی خودرو کمک کننده باشد. اما رفع عیب، باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

دستگاه دیاگ در ایران هم تولید می شود. هر تولید کننده ی خودرو باید دستگاه دیاگ مخصوص ماشین خود را طراحی و تولید کند و در اختیار تعمیرکارهای مجاز قرار دهد. این دستگاه ها اغلب دارای جنس و بدنه ی محکم هستند. ایراد و مشکل خاصی در دیاگ پیش نمی آید اما اگر هم مشکلی وجود داشته باشد، خدمات پس از فروش این دستگاه، فعال است و می توان دستگاه را به نمایندگی های مجاز برای تعمیر دستگاه دیاگ موتور، سپرد تا تنظیم و تعمیر شود. برخی از شرکت های فروش این دستگاه ، آپدیت نرم افزار دیاگ را دائما ارائه می کنند و در اختیار تعمیرکاران قرار می دهند. شرکت پارس کوشان، کلیه ی محصولات خود را با خدمات پس از فروش به طور کامل، عرضه می کند. آپدیت دیاگ یکی از خدماتی است که دائما روی سایت این مجموعه قرار دارد.

دستگاه دیاگ مخصوص چه موتورهایی است؟

قبل از اختراع موتورهای انژکتوری، موتورهای کاربراتوری وجود داشت که دائما صاحب ماشین را دچار مشکلات مختلف می کرد. برای مثال، مصرف سوخت بالا و کثیفی دائم کاربراتور به خاطر استفاده از بنزین و روغن های نامرغوب، بود و این مشکل گاهی آنقدر بزرگ می شد که باید کاربراتور تعویض می شد. اما با پدید آمدن نسل جدید موتورها یعنی انژکتور، این مشکلات تا حد بسیار زیادی حل شد. دستگاه دیاگ موتور، مخصوص موتورهای انژکتوری طراحی و تولید شده است. این دستگاه می تواند با آپدیت های مختلف، عیب یابی برخی از موتورهای خارجی را هم انجام دهد. هر خودروسازی، دستگاه دیاگ محصولات خود را تولید می کند اما این به آن معنی نیست که نتوان مشکلات خودرو را با دستگاه های دیاگ دیگر تشخیص داد.

دیاگ ها در دو نوع تولید می شوند:

  • دیاگ شرکتی که مخصوص محصولات همان شرکت است.
  • دیاگ مولتی برند که برای مدل های مختلف ماشین به کار می رود.

دستگاه دیاگ شرکتی، برای عیب یابی خودروهای تولیدی در همان شرکت است. اما دستگاه دیاگ مولتی برند، اکثر خطاهای مدل های معروف خودرو را دارد. می توان با آن، عیب یابی خودرو را تا حد زیادی انجام داد. البته بهتر است هر خودرویی با دیاگ شرکتی خود عیب یابی شود. در این صورت بروز خطا در عیب یابی خیلی کمتر می شود. اگر شما تعمیرکار حرفه ای و تخصصی یک یا دو سه مدل هستید، سعی کنید دیاگ مخصوص و شرکتی داشته باشید اما اگر برندها و مدل های مختلف خودرو را تعمیر می کنید، یک دیاگ مولتی می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

انژکتورشور موتور چه ویژگی هایی دارد؟

انژکتور شور موتور یا انژکتور شوی موتور، یک دستگاه است که با آن می توان انژکتور و قطعات موتور ماشین را به راحتی شست و شو داد. این دستگاه بسیار پیشرفته بوده و انواع مختلف ی از آن در بازار وجود دارد. مدل های تولیدی این انژکتورشورها، در دنیا متفاوت است. در ایران هم از برندهای داخلی و خارجی نیز وجود دارد. خودروسازها نیز گاهی وقت ها اقدام به تولید انژکتور شور می کنند. انژکتورشوی های معروف در ایران شامل موارد زیر هستند:

  1. انژکتور شور 8 سیلندر یا 8 کانال
  2. انژکتور شور 4 کانال یا 4 سیلندر
  3. انژکتور شور 6 سیلندر یا 6 کانال
  4. انژکتور شور درجا یا روکار
  5. انژکتور شور اولتراسونیک

در ایران از تمام مدل های بالا وجود دارد و توسط شرکت ها تولید می شود. اما انژکتور شور 6 کانال یا 6 سیلندر، بسیار مطرح و پر فروش تر از بقیه ی مدل هاست.

و کلام آخر

بهترین دستگاه دیاگ ماشین های ایرانی، پارس کوشان است که تولید ایران با پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد .

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پارس کوشان بهترین دستگاه دیاگ ماشین های ایرانی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *